Det enklaste/kanske billigaste är ju att hinka i en MV6-motor på 211hk om man hittar någon krockad eller liknande.
Att bygga dubbelturbo på en "kebabsläde" känns overkill, samt att det blir ett helsike att besikta. Det är inte bara att slänga på precis (om man inte gjort det XX antal ggr förr)
SAAB-motorer känns riktigt dumt att snacka skit om för övrigt, okej att dom inte går så rockigt original men med chip och filter drar dom förbi i princip alla original-Oplar
Det finns folk som tagit underdel och kammar från 3.0 (X30XE) och toppar och insug från 2.5 (X25XE). Ska tydligen vara en fin combo, det mesta är samma på de motorerna, spridare osv, man kan även köra på original styrbox.
Tänk bara på att det alltid kostar dubbelt så mycket som man räknar med att trimma om man vill att det ska hålla
Frågan är väl om det är värt pengarna när man fortfarande gör 0-100 på över 8sek, jag vill inte
Jag nöjer mig med mina 170hk, det går att ha kul med dom också.