3591
Sök

Bästa vinterbilen?!

4 637 Inlägg
19 oktober 2010
Takashi skrev:
Köp en gammal E30-härk!

En fin E30 är väl snyggare? Faktiskt jäääävligt snygga.
Skabbig bil är bara ett tecken på att man inte kan hantera dem som en man när man sladdar och snö/salt tål alla bilar...
Senast redigerat av EmilHammarlund (19 oktober 2010)

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
19 oktober 2010
Ha.. om ingen köper bilen innan så changsar jag på supran i vinter.. smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

Hjultomte
1 500 Inlägg
19 oktober 2010
dadooo skrev:
TooS skrev:
dadooo skrev:
sierra dricker som 740 nästan kan ja lova dej

så satsa på nån bmw 318 eller nått

Huh?? Det måtte ja säga de e ju icke sant på dom sierrorna ja kört. O då har jag lekt med en snitt förbrukning på MAX 0.92 :S

Har bly i mina skor så gasar tills de rasar aldrig varit över 0.92.

ehh ja skrev juj att den drar nästan lika mkt dvs. över litern.....sen körde du nog på sommaren tänk att de drar mera på vintern

Vinter o sommar. har haft 2st sierror o en scorpio som vinter kärror med 2.0 dohc morötter. Men aldrig varit över litern med någon av dom. 0.92 e på scorpion nu visst sommar körning..

Som sagt sierrorna aldrig över litern.

Vem vet jag kanske har tur?? tongue

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

191 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
subban hade varit rolig men som sagt så är det min första 4 hjulsdrivna, ägt den i ca 3 veckor och jag vill helst inte lägga henne i diket.. big_smile

Eat sleep JDM

191 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
en 740 går över litern ganska så lätt men det som är bra med 740 är ju att det finns gott om volvo på skroten och mängder med delar för en liten slant!

Eat sleep JDM

841 Inlägg
19 oktober 2010
TooS skrev:
dadooo skrev:
TooS skrev:

Huh?? Det måtte ja säga de e ju icke sant på dom sierrorna ja kört. O då har jag lekt med en snitt förbrukning på MAX 0.92 :S

ehh ja skrev juj att den drar nästan lika mkt dvs. över litern.....sen körde du nog på sommaren tänk att de drar mera på vintern

Vinter o sommar. har haft 2st sierror o en scorpio som vinter kärror med 2.0 dohc morötter. Men aldrig varit över litern med någon av dom. 0.92 e på scorpion nu visst sommar körning..

Som sagt sierrorna aldrig över litern.

Vem vet jag kanske har tur?? tongue

vet ej kanske bara ja då som fantiserar men  som ja själv erfarit så drog min väns 1,2-1,3  kanske bara var hans men icke vet jag

4 637 Inlägg
19 oktober 2010
740 dricker visserligen 0,9 blandat, inte så farligt men lite mer än den mindre men (betydligt osäkrare) Sierran.
Men är det värt att köpa en snålare bil, all olja man får fylla på i Sierra är väl även det kostsamt?

Tycker du 940/740 är fula och törstiga så ta en titt på Mercedes 190 med liten motor. Bra bilar till lågt pris

191 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
Blev en 740 för mig och polaren köper antagligen en ford tongue sen får vi se vem som gjort bäst affär big_smile

Eat sleep JDM

4 637 Inlägg
19 oktober 2010
Koibito skrev:
subban hade varit rolig men som sagt så är det min första 4 hjulsdrivna, ägt den i ca 3 veckor och jag vill helst inte lägga henne i diket.. big_smile

Träna lite lätt nu i vinter (även om du också köper en vinterbil) och ha desto roligare nästa år.

1 814 Inlägg
19 oktober 2010
Dra på lite underredesbehandling för att motverka rost och kör med din subaru. mycket effekt och 4wd och ganska låg vikt. Det kan ju inte bli bättre?

2 266 Inlägg
19 oktober 2010
kom ihåg att svetsdiffa bakaxeln och sänk bilen lite lagomt typ 2 vara fram och 1,5 bak så kan man åka riktigt brett.
vet inte hur ni vill ha de men jag tycker de går bättre om man en sån bil med turbo eller starkare motor
sierrorna och 3 serie bilarna tycker jag är så hetsiga i sladdarna
bättre med scorpio 2,9 740/940 tic bmw 525 tycker jag

svetsdiff !!!

1 067 Inlägg
19 oktober 2010
TooS skrev:
dadooo skrev:
sierra dricker som 740 nästan kan ja lova dej

så satsa på nån bmw 318 eller nått

Fordar står ju mest på pallbockar så tacka fan för att det blir låg bränsleförbrukning roll

winktongue

67 Inlägg
19 oktober 2010
Koibito skrev:
Bakhjulsdrift är ju ett måste på vintern, allt blir mkt roligare!
Det spelar ju ingen roll om man har 100 hk eller om man har 200 hk för det släpper vilket som..
Men vilket köp är bäst?!

1.VOLVO 740/940

Mängder med reservdelar överallt, lätta att skruva med, dricker som svin, fula som fan!

2. BMW 3-serien

Gott om reservdelar, svårare att skruva med, dricker mindre, hyfsad design!

3. FORD Sierra

Gott om reservdelar, dricker mindre, fula som fan!

Jag köpte mej en sierra i 4 olika färger:P sladdar som satan big_smile

Dr. Turbo
459 Inlägg
19 oktober 2010
hörru hool!
tror vi får ta å ordna nått vinter race när jag är i ume nån dag tongue

904 Inlägg
19 oktober 2010
har du råd å hitter du en calibra 4wd så kör på det riktigt kul

AUTOTECH S60 power

667 Inlägg
19 oktober 2010
Hade en 740 låg i mellan 0,86 - 1,6 från värsta gubb körningen aldrig över 85km - tung högerfot och upp emot 170km så beror på vad mycket man gasar men absolut en klockren vinterbil big_smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
19 oktober 2010
bästa och bästa, men den roligaste är ju 740 enligt mig, inte allt för snygga, lätta i röven, billiga delar, finns delar överallt och jävligt lättskruvade.

MVH BunnA

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

191 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
jag hade gärna kört med subban men riskerar inte de big_smile 740 duger under vinter, en annan sak som är bra med dom är ju att det blir varmt som fan i dom när man eldar big_smile slipper frysa om tårna.. Hade en helt org 740 förra vintern som man kunde få ganska bra kas med men den var ej kapad eller agadiffad kanske skulle göra de ;D så blir man riktigt Bonde big_smile

Eat sleep JDM

714 Inlägg
19 oktober 2010
Jag säger med 740. Med en helt vanlig  b230f motor, den motorn kan man smiska så jävla mycket så det inte är sant. Jag har haft några sådana, så jag vet big_smile. Sen kan man kapa av snoppen längst bak för att få lite brum brum ljud smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
19 oktober 2010
Koibito skrev:
jag hade gärna kört med subban men riskerar inte de big_smile 740 duger under vinter, en annan sak som är bra med dom är ju att det blir varmt som fan i dom när man eldar big_smile slipper frysa om tårna.. Hade en helt org 740 förra vintern som man kunde få ganska bra kas med men den var ej kapad eller agadiffad kanske skulle göra de ;D så blir man riktigt Bonde big_smile

Haha nae värmen är det fan inget fel på:) Agadiff är ju ett måste wink Och så gärna bort med fjädrarna så du liknar dom andra småpojkarna som precis fått körkort lol (ironi)

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Sök