En fin E30 är väl snyggare? Faktiskt jäääävligt snygga. Skabbig bil är bara ett tecken på att man inte kan hantera dem som en man när man sladdar och snö/salt tål alla bilar...
Senast redigerat av EmilHammarlund (19 oktober 2010)
Huh?? Det måtte ja säga de e ju icke sant på dom sierrorna ja kört. O då har jag lekt med en snitt förbrukning på MAX 0.92 :S
Har bly i mina skor så gasar tills de rasar aldrig varit över 0.92.
ehh ja skrev juj att den drar nästan lika mkt dvs. över litern.....sen körde du nog på sommaren tänk att de drar mera på vintern
Vinter o sommar. har haft 2st sierror o en scorpio som vinter kärror med 2.0 dohc morötter. Men aldrig varit över litern med någon av dom. 0.92 e på scorpion nu visst sommar körning..
Som sagt sierrorna aldrig över litern.
Vem vet jag kanske har tur??
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
en 740 går över litern ganska så lätt men det som är bra med 740 är ju att det finns gott om volvo på skroten och mängder med delar för en liten slant!
Huh?? Det måtte ja säga de e ju icke sant på dom sierrorna ja kört. O då har jag lekt med en snitt förbrukning på MAX 0.92 :S
Har bly i mina skor så gasar tills de rasar aldrig varit över 0.92.
ehh ja skrev juj att den drar nästan lika mkt dvs. över litern.....sen körde du nog på sommaren tänk att de drar mera på vintern
Vinter o sommar. har haft 2st sierror o en scorpio som vinter kärror med 2.0 dohc morötter. Men aldrig varit över litern med någon av dom. 0.92 e på scorpion nu visst sommar körning..
Som sagt sierrorna aldrig över litern.
Vem vet jag kanske har tur??
vet ej kanske bara ja då som fantiserar men som ja själv erfarit så drog min väns 1,2-1,3 kanske bara var hans men icke vet jag
740 dricker visserligen 0,9 blandat, inte så farligt men lite mer än den mindre men (betydligt osäkrare) Sierran. Men är det värt att köpa en snålare bil, all olja man får fylla på i Sierra är väl även det kostsamt?
Tycker du 940/740 är fula och törstiga så ta en titt på Mercedes 190 med liten motor. Bra bilar till lågt pris
kom ihåg att svetsdiffa bakaxeln och sänk bilen lite lagomt typ 2 vara fram och 1,5 bak så kan man åka riktigt brett. vet inte hur ni vill ha de men jag tycker de går bättre om man en sån bil med turbo eller starkare motor sierrorna och 3 serie bilarna tycker jag är så hetsiga i sladdarna bättre med scorpio 2,9 740/940 tic bmw 525 tycker jag
Bakhjulsdrift är ju ett måste på vintern, allt blir mkt roligare! Det spelar ju ingen roll om man har 100 hk eller om man har 200 hk för det släpper vilket som.. Men vilket köp är bäst?!
1.VOLVO 740/940
Mängder med reservdelar överallt, lätta att skruva med, dricker som svin, fula som fan!
2. BMW 3-serien
Gott om reservdelar, svårare att skruva med, dricker mindre, hyfsad design!
3. FORD Sierra
Gott om reservdelar, dricker mindre, fula som fan!
Jag köpte mej en sierra i 4 olika färger:P sladdar som satan
Hade en 740 låg i mellan 0,86 - 1,6 från värsta gubb körningen aldrig över 85km - tung högerfot och upp emot 170km så beror på vad mycket man gasar men absolut en klockren vinterbil
bästa och bästa, men den roligaste är ju 740 enligt mig, inte allt för snygga, lätta i röven, billiga delar, finns delar överallt och jävligt lättskruvade.
jag hade gärna kört med subban men riskerar inte de 740 duger under vinter, en annan sak som är bra med dom är ju att det blir varmt som fan i dom när man eldar slipper frysa om tårna.. Hade en helt org 740 förra vintern som man kunde få ganska bra kas med men den var ej kapad eller agadiffad kanske skulle göra de ;D så blir man riktigt Bonde
Jag säger med 740. Med en helt vanlig b230f motor, den motorn kan man smiska så jävla mycket så det inte är sant. Jag har haft några sådana, så jag vet . Sen kan man kapa av snoppen längst bak för att få lite brum brum ljud
jag hade gärna kört med subban men riskerar inte de 740 duger under vinter, en annan sak som är bra med dom är ju att det blir varmt som fan i dom när man eldar slipper frysa om tårna.. Hade en helt org 740 förra vintern som man kunde få ganska bra kas med men den var ej kapad eller agadiffad kanske skulle göra de ;D så blir man riktigt Bonde
Haha nae värmen är det fan inget fel på:) Agadiff är ju ett måste Och så gärna bort med fjädrarna så du liknar dom andra småpojkarna som precis fått körkort (ironi)