3312
Sök

Cupéfläkt död i min BMW E36!

46 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
Har som sagt en BMW 320 E36 som min cupéfläkt ha dött i. Då jag köpte den så kunde man köra den på läge 1 och 2 utan problem. Peta man i Läge 3 så började de låta som då man ha lagt en pinne emot ekrarna på ett cykelhjul medans det snurra. Körde man och hade lite fart så blev de tyst. Läge fyra så lät de som bara den hur man än gjorde. Bara för någon vecka sedan då jag var ute och körde så dog cupéfläkten av och de börja lukta bränd el. Stängde av bilen och slog sedan på den och fläkten funka tills man vred av den och vred på den igen (fläkten alltså). Sedan då man hade haft bilen stående och slog i gång den så kunde fläkten funka, men sedan dö igen efter några sekunder. Nu är den stendöd på alla lägen och ingen säkringen är brunnen heller. Ha jag lyckats brännt upp cupéfläkten eller va äre som spökar?

Tacksam för snabba svar nu då de ha blivit vinter så man kan få till fläkten och få någon värme i burken

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
21 oktober 2010
Äh, bara å platta ihop, köp audi istället... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

39 Inlägg
21 oktober 2010
Lagrena till fläkten kanske är slut.. 
vet att ett vanligt fel är nå slags motstånd som måste bytas men symtomerna på det brukar bara vara att fläkten inte fungerar alls.

46 Inlägg
21 oktober 2010
Trådstartare
okej, får undersöka va de kan vara

Sök