2953
Sök

Skadegörelse.. :(

68 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
#21
Mjo men sedan är det ju självrisk på det. Nu vet jag inte riktigt hur min försäkring idag ser ut men när ja valde den tog jag 5000kr i självrisk.


407 Inlägg
20 november 2010
#22
Problemet är bara att försäkringen går upp fall man använder sig av det. Så jag tycker det är bättre att man försöker laga den så bra som möjligt. original färgen blir inte så dyr smile

mvh


Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
20 november 2010
#23
Imson skrev:
Problemet är bara att försäkringen går upp fall man använder sig av det. Så jag tycker det är bättre att man försöker laga den så bra som möjligt. original färgen blir inte så dyr smile

mvh
Försäkringen ökar endast om du har sönder nåt som inte är ditt.. t.ex om du backar på en bil, m.m. Inte om du kör sönder en fälg, front m.m.

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

407 Inlägg
20 november 2010
#24
NÄr jag la min 850 i diket så fick morsan högre försäkringspremie, och det var ingen mera där förutom jag.


RED LIGHT´S
554 Inlägg
21 november 2010
#25
du förlora ingen bonus men om det kostar mindre att laga den än självrisken kommer du inte få något...(om du har rätt försäkring) ring ditt försäkrings bolag och hör med dom vad dom säger smile


338 Inlägg
21 november 2010
#26
om det är någon som har gjort detta så är det så jävla idiotiskt va fan ska dom me den delen till...sen kan de va dom som råkat köra in en en hög väg kant o inte märkt de hände  mig med bmw men de blev inte så brutalt som de hos dig...så ja tror faktiskt att någon måste ha pillat där kan inte göra de obemärkt

Audi S4 SuperCharged

Muttley
21 november 2010
#27
Imson skrev:
NÄr jag la min 850 i diket så fick morsan högre försäkringspremie, och det var ingen mera där förutom jag.
Ja för att de var DU som gjorde en singelolycka. Dessutom lånade din mor ut sin bil.
I detta fallet är de någon som har slagit sönder hans front = ingen höjning av premien.

Muttley
21 november 2010
#28
turbo_shit skrev:
du förlora ingen bonus men om det kostar mindre att laga den än självrisken kommer du inte få något...(om du har rätt försäkring) ring ditt försäkrings bolag och hör med dom vad dom säger smile
Man lagar inte sådana delar, de bytar ut de helt och hållet, dvs att kostnaden blir mycket högre än självrisken.

Smällde min front på en grävling. Noll kr självrisk och de satte dit en ny front och fixade det skadade i framvagnen.

RED LIGHT´S
554 Inlägg
21 november 2010
#29
okej både mamma och halv pappan jobbar på trygghansa så fick några tipssss;)



Sök