Jackack skrev:
Tohell: Tackar! jo jag tror det du säger kan fungera,,, vi får se man man få lust med till sommarn

är ju inget bråttom med detta direkt:)
Idag har jag beställt 4 st nya låsbultar Orginal BMW från Schmiedmann, så vid påställningen kommer jag köra bort den till bilverkstaden 300m bort så får de ta loss bulten som sitter kvar långt där inne

Sen har jag kontaktat Claes Ingemarsson Bilservice i Kinnarps angående mina problem med LED angeleyes och baklyktorna. Han var lite utav en BMW-fanatiker själv och visste vad jag pratade om. Han skulle mäta upp felen och se vad det krävs för exakta motstånd för att lura systemet. Detta gör jag också direkt vid påställningen om några veckor
Jag har också pratat med Accident.se och Stefan där kommer att inom några veckor komma till mitt garage här hemma och ta bort mina bucklor

service!!
Och slutligen har jag kontaktat Fordonsservice i Vara (specialite på BMW och är den verkstad jag brukar lämna in mina bmw på.) Han kommer att montera ratten och byta bromsvätska nu efter påställningen.
Så det var nog allt som blev gjort idag

Känns tryggt att ha lite mer planerat inför sommarn och Schmiedmann träffen där man ju vill ha allt klart

// Jackack
Hej Jackack ! , du behöver inte lura systemet, de är bara dumt, jag har gjort samma som du , köpt orginal bakljus, du får göra så här:
Köpa en strömställare ifrån en E46a som har haft LED bakljus orginal, antingen ny som jag gjorde eller en begangnad. Köper du en begangnad så måste du blåsa den på information för att de är den som lagerhåller all kilometer data , alltså hur långt bilen gått.
När du väl har din strömställare så får du åka in till BMW , eller någon form av verkstad som har systemet som kan tala om för din ECU att bilen skall vara mottaglig för LED bakljus, ta din strömställare med dig och kopiera över din information på den nya ställaren som är avsedd för LED , när du väl gjort det så kommer du varken ha några felkoder eller problem !

anledningen för att din gamla strömställare inte duger är för att den är avsedd för att skicka ut en viss mängd ström till vanliga volfram lampor, och kopplar du då in LED lamporna på den så får du dom en chock av ström och får en snabbare blink frekvens, för att LED behöver inte lika mycket ström som vanliga. Och det är därför du behöver den anpassade strömställaren.
varför jag råder dig till att göra det den riktiga vägen och inte hålla på med motstånd osv, är för att det kan till slut bränna hela ECU´n om bilen inte är inställd på att de skall sitta LED bak och de är tråkigt för den är snuskigt dyr.. var en kille som råka ut för det när han satte motstånd bak i lamporna för att han ville drar ner strömmatningen så han inte fick den snabba frekvensen och felkoder, och försäkringsbolaget tog in bilen som skrot för att ECU´ns värde översteg bilens värde.
Är det några frågor , PMa eller skriv här
Mvh// Tagge