Tanken med inköpet av bilen var att den skulle bli den nya sommarbilen och att allt var bra som det var,, men nejdå, direkt satte jag igång med en relativt stor uppfräschning av bilen, vilket är det jag visar i denna projetkttråd... Visa mer
Imorgon kommer Stefan Från Accident.se och tar ut några bucklor på min bil inga stora, men en buckla är alltid en buckla och måste bort!!
Och om vädret är bra på onsdag så tar jag o startar upp bilen och kör iväg till en verkstad med lift där jag ska montera mitt eisenmann längtar tills man får leka lite på kruviga vägar nu!!
Så inom en och en halv vecka är bilen klar förutom rekond känns skönt att börja se ett färdigt resultat nu när våren börjar komma!! eller gör den???
Resultatet blir bra som vanligt, du måste lägga upp film direkt när avgassystemet är på!!
Nej darkie! som det står under bilden var det 22 oktober 2010 bara smutsiga blöta vägar här "uppe" Hoppas det är torra vägar på onsdag eller torsdag då byts avgassystemet! har lovat flertalet personer att filma så det kommer allt att läggas upp ett klipp här senare i veckan hoppas jag
Det ska ju bli kallare nu under tis-ons vilket borde vara en fördel för dig så att vägarna torkar upp lite Hoppas att yr.no´s prognos stämmer för början av nästa vecka mån-ons 5-8+ och en stor SOL
Igår var det torrt o fint på vägarna så jag ställde på bilen och tog mig en sväng i den vackra kväll solen, dock med taket uppe ;-) (ca +2grader ute)
Fick ialf monterat avgassystemet också efter allt bökande med plankor hit och dit,,, Först var bilen för låg för att komma över tröskeln in i verkstaden,, så fick bygga upp med plankor etc för att komma över och sen när liftens armar skulle in under bilen var bilen även här för låg.. så det fick återigen köras upp på plankor för att få under liften...
Här är några bilder på väg till verkstaden och resultatet
Första gången 2011 bilen är ute ur garaget
´
Här syns gamla avgassystemet...
Det blev riktigt bra:) när gamla avgassystemet var nere så gick det bara på några minuter att få dit nya packningar, bultar och Eisenmann RACE avgassystemet. Helt underbar passform och utblåsen ligger perfekt i diffusorns urfromning... Utan justeringar!!!
Ska bli intressant hur ljudet blir när avgassystemet sen är inkört riktigt
På tisdag hoppas jag att mina bekymmer försvinner... och att Accident.se hör av sig om ny tid då det inte hanns med i tisdags
Förra ägaren hade fått det godkänt via transportstyrelsen/vägverket står på sida 1 i tråden. Dock ska den lilla vara bak, fast jackack har fuskat lite och satt den fram. Förstår honom
Förra ägaren hade fått det godkänt via transportstyrelsen/vägverket står på sida 1 i tråden. Dock ska den lilla vara bak, fast jackack har fuskat lite och satt den fram. Förstår honom
Okej, tackar för alla svar! Vad får man ungefär för böter om man nu skulle införskaffa sig en sådan skylt utan tillstånd från transportstyrelsen och ha den framtill?
Okej, tackar för alla svar! Vad får man ungefär för böter om man nu skulle införskaffa sig en sådan skylt utan tillstånd från transportstyrelsen och ha den framtill?
Tror att det är 1200:- med falsk plåt och 500:- om man kör utan!
Jag har för mig att det räknas på samma sätt som om du inte har någon skylt och bötesbeloppet på det är 500 kr enligt denna pdf.
Edit: Har som Charles skriver hört att det kan räknas som förfalskning med och då är böterna högre, beror nog lite på hur snäll polisen är.