mk2: Ett "löst" urtrampningslager viner inte vid uppsläppt koppling, rasslar snarare, urtrampningslagret är ju obelastat då!
Leafbox: Ja men det är fel i de flesta fall...
Nurminen: Så ditt urtrampninsglager rasslar lite, o slutar låta under belastning, detta är helt OK! En fråga när du kör o frikopplar för att få ljudet att försvinna, lägger du då i friläge eller låter du spaken ligga kvar i växel? Lägger du i friläge så borde ingående axel mer eller mindre stå still, utgående axel snurrar givetvis. Om du bara frikopplar så snurrar ja hela lådan som vanligt o då är det hela mycket lustigt. Testa o trycka ner kopplingen mycket långsamt o notera när ljudet försvinner, försvinner det så fort du belastar kopplingen den minsta ja då är det troligen ditt skallrande urtrampningslager som viner
Har varit delaktig e flertalet diskussioner av liknande sort där TS har nån form av oljud från lådan, o i de flesta fall så brukar många propagera för just urtrampningslager, sedan när TS väll bytt det o ljudet kvarstår så brukar det bli tyst. Jag står fast vid min åsikt.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure