3498
Sök

Spacers Breddad 740

467 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Tjena, har under sommaren och hösten byggt en breddad 740 ( Bilder kan komma upp i galleri sen )

Däcken försvinner väldigt mycket med plåtfälgarna som jag tänkte köra med under vinter, ( naturligtvis ska fetare breddad fälgar på till sommaren.

Till min fråga: Manston gör spacers men kompisarna menade på att hjullagrena skulle bli väldigt påfrestade om man satt 56 mm spacers per bakdäck ( 112 mm ) på bakaxlen?

Klarar bakaxlen och hjullager och allt sånt det eller jag ska nöja mig med 30-40 mm under vintern.

Mvh

227 Inlägg
24 oktober 2010
Kommer gå hur bra som helst

62 Inlägg
24 oktober 2010
det är inga problem

157 Inlägg
24 oktober 2010
sätt på sånna breda fälgar jag har smile rejält breddade plåtisar:)

467 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
Vet faktiskt inte vart man får tag i det till ett rimligt pris.

Mvh

12 Inlägg
7 december 2010
Jag har hört att det kan bli påfrestningar på lagrena iaf. har dom planerna jag också, breddning och spacerplattor (55mm) Kanske beror på vad man monterar det på för bil?

1 679 Inlägg
7 december 2010
jag har 40mm runt om på min 740 och jag har inte märkt nå problem smile
ett hjullager har jag fått byta, dock var det dåligt redan innan spacersna åkte på, men om det vart värre med dom på kan jag inte svara, men annars har jag inte märkt nåt annat än att lite lite mer jobb att montera på fälgarna smile

12 Inlägg
7 december 2010
Okey:) en personbil som man inte pressar så mkt med klarar nog kanske av det. Men om man ska leka kan man kanske behöva göra nå förstärkning eller nått? ingen dans på rosor att bredda en bil första gången etongue och allt ringande om man får ändra spårvidden och isf hur mkt o.s.vbig_smile

1 758 Inlägg
7 december 2010
Beror ju på vad det är för inpressningsdjup på fälgen också, bara för att man har spacers betyder det ju inte att man får större brytkrafter i lagret...

12 Inlägg
7 december 2010
Precis. Plus att så länge däcken är inne på orginalvidden så går det säkert att besikta med skapliga spacers också. det lät som så iaf:)

Sök