3458
Sök

Usa blinkers , rätt kopplat ?

679 Inlägg
25 oktober 2010
Trådstartare
tjena , har LÄST alla trådar som rör detta ämne men får inget bra svar.

Har då usa på min volvo 745 , sitter 2 polig lampa i , lyser vit framåt , blinkar även vit framåt när man blinkar , men usa blinkers har ju orange färgat glas på sidan , alltså blinkar den orange på sidan .

Frågan är ! Är detta lagligt på besiktningen !?

sätt hur många rövar svar som helst , finns det någon kunnig så skriv gärna !

MVH

<---- där har ni en bild hur usa blinkers lyser på 745;an

Moderaterna ligger tråden fel så flytta den
Senast redigerat av Bompeman (25 oktober 2010)

77 Inlägg
25 oktober 2010
Hade usa blinkers på min 855 och fick ombesiktning på den så svar nej kommer inte gå igenom besiktningen med dessa blir även böter om du blir stoppad som jag blev men slapp som tur var undan böterna.

Får ej ha positionsljus på samma lampa som blinkers var förklaringen jag fick av polisen.

Enklaste sättet är ju bara att kolla om dina blinkers är E-godkända.
Senast redigerat av Qkeeper (25 oktober 2010)

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 oktober 2010
Måste blinka oranget från alla håll inte bara från sidan .  så att det blinkar vitt är inte lagligt .   parkeringsljus måste vara antingen vitt elr gult

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
26 oktober 2010
sätt i en orange lampa! och borra in vita dioder till posljus så är det lugnt!
Senast redigerat av båge (26 oktober 2010)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Forummoderator
18 044 Inlägg
26 oktober 2010
Klorin_Elvis skrev:
Måste blinka oranget från alla håll inte bara från sidan .  så att det blinkar vitt är inte lagligt .   parkeringsljus måste vara antingen vitt elr gult

Parkeringsljus ska vara vitt. Ombesikting annars. Blinkers orange. USA-blinkers ej tillåtet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

679 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
Okej tack för svaren , gör det enkelt och sätter dit original blinkers till besiktningen

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
26 oktober 2010
ett tips för att slippa härja med 2poliga lampor.

borra ett litet hål och montera dit en liten orange lampa som du har kopplat på en strömbrytare inne i bilen. kan ju ta ström ifrån tändningen om du vill och alltid ha strömbrytaren på "på" men du har iaf möjligheten att kunna stänga av dina USA-blinkers då du möter polisen eller som i detta fallet att du ska besikta smile

MVH

Sök