2859
Sök

Strömförsörjning

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 oktober 2010
Jag skulle kolla upp jordningen i bilen om jag hade så stora problem med laddningen.
Jag menar jag kan dema LÄNGE med enbart en Ctek mxs 25000 och då lämnar den max 25A.

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
29 oktober 2010
ExtraKim skrev:
Jag skulle kolla upp jordningen i bilen om jag hade så stora problem med laddningen.
Jag menar jag kan dema LÄNGE med enbart en Ctek mxs 25000 och då lämnar den max 25A.

Har 2 st 70mm² i bältesfästet, tycker det borde räcka rätt långt

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 oktober 2010
Spelar ju ingen roll om du har grova kablar på ett ställe, hur ser det ut mellan generator och jord?

Hur stor är spänningsskillnaden mellan fram och bak i bilen?

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
29 oktober 2010
ExtraKim skrev:
Spelar ju ingen roll om du har grova kablar på ett ställe, hur ser det ut mellan generator och jord?

Hur stor är spänningsskillnaden mellan fram och bak i bilen?

Mellan generator och jord? Generators jord eller vad menar du? Generatorn jordar väl i sitt fäste antar jag,

Och vad menar du mellan fram och bak? Jag har inget batteri fram i bilen om det var det du menade.

Booyakasha!

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
29 oktober 2010
Japp generatorns jord, den sitter väl i motorn som i sin tur är upphängd i bussningar? Med andra ord så sitter det någon form av jordfläta mellan motorblocket och karossen, den kanske du borde byta ut.

Om du mäter på generatorn, så bör du i princip ha samma spänning där som bak vid batterierna om du har en vettig strömkrets.

Extreme Fiestan 163.4dB
TEAM dBAkuten

4 693 Inlägg
29 oktober 2010
ExtraKim skrev:
Japp generatorns jord, den sitter väl i motorn som i sin tur är upphängd i bussningar? Med andra ord så sitter det någon form av jordfläta mellan motorblocket och karossen, den kanske du borde byta ut.

Om du mäter på generatorn, så bör du i princip ha samma spänning där som bak vid batterierna om du har en vettig strömkrets.

Ska kolla om jag hittar någon jordfläta, men jag tror inte det. Har aldrig sett någon förut.
Kan tyvärr inte mäta på generatorn heller utan att plocka bort aset. Vet inte hur mycket du kan om 9000, men dom sitter snuskigt illa till.

Booyakasha!

7 Inlägg
29 oktober 2010
Trådstartare
Då jag nu har bestämt mig att köpa ett u-dimension db2500 stege, ställa steget i 1 och ha 2 st 60Ah batterier, kommer min 1,3 Farads kondis göra någon nytta? Behöver jag köpa mig en värre eller behöver jag ingen?

21 761 Inlägg
29 oktober 2010
Om den ska göra nytta så bör den vara större (eller flera parallellkopplade) i mitt tycke, men samtidigt är min personliga uppfattning att kondensator inte ska behöva användas. Kör gärna utan konding till att börja med, men det är ju vad jag rekommenderar. Du bestämmer. smile
Senast redigerat av Drönirettab (29 oktober 2010)

Sök