Ang. det där med att motorn är slut på olja så skulle jag gissa på att han kört i nånting och smackat till oljetråget vilket resulterat i att all olja runnit ur, för det är näst intill omöjligt att KÖRA bilen så hårt att all olja försvinner.. Och när han kört bilen utan olja så har nog vevlager och lite annat mysigt i motorn tagit enormt med stryk. Motorn lär vara slut efter den urfrestningen, så antingen en helrenovering eller oxå stoppa i en utbytesmotor.
Sambon fick sin Kadett Gsi stulen, men den återfanns i någorlunda bra skick, den hade antagligen bara använts som transportfordon från punkt a till punkt b. Kan bara tänka mig hur det känns för dig,och med en såpass dyr bil.. Nä fy fan, dags för att ta i med hårdhandskarna mot såna här drägg! Man får ju för helvete inget straff i detta land för såna här saker. Kan säga att jag som medelsvensson får ett hårdare straff om jag kör 120 på 90 väg. Snacka om SJUKT..
gard skrev:
Pratade precis med tekniska. De har gjort en mindre undersökning nu.
Motorn är helt slut på olja och låter som jag citerar "inte alls bra". Någon som vet hur skadorna i motorn kan vara? Det fanns ingen olja på stickan.
Sen har man hittat lite papper efter nån macka och så som han lämnat efter sig som de kanske kan plocka dna/fingeravtryck av..
Än så länge har försäkringsbolaget varit väldigt villiga att hjälpa till! - Ska utomlands imorgon så jag kan ju berätta vad som sker med försäkringsbolag och så när jag vet någonting.
ojojojojoj, vilka idioter det finns azz.. ja lider me dei,, men tyvärr så vet ju både ja o alla andra här på forumet att det varken är första lr sista gången.., ma får ju inte ha något ifred längre..
hoppas bara försäkringsbolaget inte snålar nu bara, för det måste ju vara ganska segt att se sin bil som man grejat o donat med helt slutkörd, lr har ja fel???och då vill man ju iaf få tiilbaka det bilen är värd och lite till för sveda o verk kanske ??
jaja, hoppas de ordnar sig för dei.. och får de tag på han som snodde bilen för vi la ta en garaget.org träff nån kväll så får alla medlemmar slå ett slag var..
Plåtjobb, Hellack, utbytesmotor, rekond, nya fälgar = Lösen.
Jag skulle aldrig i livet godkänna reparation.
/Göran
Tror jag skriver upp mig på denna åsiktslistan i detta ämnet...
Synd och skam, du som skulle besöka mig här nere
Jag fixar en ny bil. Tro inte att en sånn slyna ska hålla mig borta från att smeka din lilla rumpa
Förhoppningsvis så är polisen klar med sökandet genom bilen imorgon vilket betyder bärgning till SAAB. Dessvärre åker jag utomlands imorgon eftermiddag men om jag hör nått mer när jag är där nere och jag är inne på datorn ska jag hålla er updaterade. Annars får ni mycket att läsa när jag kommer hem.
Psykiska skadan kommer jag antagligen få nån ersättning av. Två sömnlösa nätter, ingen aptit, ingen större lust att göra nått om jag ska vara ärlig
Men han som jag talat med på försäkringsbolaget verkar vara sjysst så jag får hoppas han är de när de gäller pengar med.
skulle inte heller vilja ha en bil som man har blivit pistolhotad i hoppas allt löser sig för dig..
Jag kör numera med låta dörrar jämt, aldrig i filen närmast trottoaren om jag har möljlighet att välja. Har passerat stället där han hoppade in ett par gånger, dessvärre kör jag där ofta Varje gång känns riktigt jobbigt