3103
Sök

Vw caddy -97 bensin, startar ej

66 Inlägg
26 oktober 2010
Trådstartare
har ett problem med en caddy -97 som ej startar,för några veckor så starta den ibland och ibland inte men nu verkar den vara död mototrn går runt,har bytt botten delen på tändningslåset,fördelare och rotor,har även bytt startmotor för den vart trasig var nog överslag för det blixtra runt alla anslutningar efter bytet så starta den direkt men nu vill den inte,den får bensin och tänder,någon som har någon ide vad det kan vara för fel

473 Inlägg
26 oktober 2010
vanligt fel på golfen är överslag på tänspolen brukar spricka där tändkabeln går ut
torka rent och testa

66 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
ser inge fel på tändspolen men kan säkert vara fel på den åndå,nån som har nå andra förslag på vad det kan vara

Möller mekaniker
141 Inlägg
27 oktober 2010
Startar den när motorn är varm då? Kan ju vara temp givaren som gett upp och då brukar de vara tjuriga som fan att få igång

66 Inlägg
27 oktober 2010
Trådstartare
just nu startar den ej,men förut när man väl fick igång den så gick det och starta flera gånger under en dag

Möller mekaniker
141 Inlägg
27 oktober 2010
Okej men om du har motorvärmare så testa och sätt i den i en timme sen testar du och starta.
Om den startar bra då är det troligtvis temp.givaren och de är inte svåra alls att byta på en äldre caddy. Den sitter på vattenhuset på långsidan av motorn mot kylaren.

Försök och förklara lite mera hur den beter sig så är det lättare och "felsöka" på den

MvH Sjöman

...has left the building...
4 474 Inlägg
27 oktober 2010
Vilken motor? Har du en motor med vevaxelsensor (troligt!) så skulle jag sätta min slantar på den... En trilskande vevaxelsensor kan få motorn att tjuvstanna, förutom att den inte startar alls när sensorn gett upp helt...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök