Är det någon som möjligen har stolarna och kan ge mig ett exakt mått på hur stora dom är i verkligheten? Har hittat likadana stolar på en annan sida och där står lite annorlunda mått, lite surt att köpa stolarna om dom sen inte passar .
Okej, men skenorna under stolen, går dom att plocka av ? för jag har ett par skenor i sportstolarna jag har nu som kanske passar på dom nya stolarna så då passar dom i bilen direkt också
Kom ihåg att ridetech ses ofta som ett lurendrejarföretag, sök på lite trådar om dem innan du beställer därifrån.
vad har detta med topic att göra ??
egentligen ingenting, men eftersom man har sett många varningsflaggor för företaget så tyckte jag att det var relevant. Men man kan ju se det som kuriosa om man vill
Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
köpte likadana för några år sedan innan jag skaffade sparco stolarna. går ej att sitta i dom, du kommer väldigt högt upp oavsett hur man gör med fästena. dynan är väldigt hög. vad du än gör, köp ej sådana till din s13, körställningen blir helt förstörd:P
oavsett vilka stolar du väljer så måste fästena oftast byggas om. ja lämnade bort mina då ja inte kan svetsa=) han gjorde som så att han svetsade på ett par sparcofästen på org-skenorna vilket gör att stolarna går att justera fram o bak. annars finns det fästen att köpa på driftworks.
mitt råd till dig är att leta efter ett par stolar där man sitter så långt ner som möjligt, samt med sidofästen så man hamnar närmare golvet, iom att det är lätt hänt att skallen slår i taket om man är över 1.5m:P
köpte likadana för några år sedan innan jag skaffade sparco stolarna. går ej att sitta i dom, du kommer väldigt högt upp oavsett hur man gör med fästena. dynan är väldigt hög. vad du än gör, köp ej sådana till din s13, körställningen blir helt förstörd:P
oavsett vilka stolar du väljer så måste fästena oftast byggas om. ja lämnade bort mina då ja inte kan svetsa=) han gjorde som så att han svetsade på ett par sparcofästen på org-skenorna vilket gör att stolarna går att justera fram o bak. annars finns det fästen att köpa på driftworks.
mitt råd till dig är att leta efter ett par stolar där man sitter så långt ner som möjligt, samt med sidofästen så man hamnar närmare golvet, iom att det är lätt hänt att skallen slår i taket om man är över 1.5m:P
Fast modellen äldre.. Känns som man sitter i en potta för man sitter ju i en håla haha, svårt att både komma i och ur stolen .. Jag har fästen som går att justera fram o tbx i dom stolarna, tror du inte man kan flytta över skenorna från den stolen till EVO stolen? Eller det går kanske inte? Sitter man högre i EVO stolarna än i dessa också tror du?
de e som du säger, i stolarna du har så sitter man i en potta, i "evo" stolarna så sitter du nån dm högre=) allt går ju att fixa, har du redan fästen så går det nog att ordna, men jag tycker ändå att du ska behålla stolarna du har eller fixa sparco eller något liknande. när jag fick hem dom där stolarna så hoppade jag inte av glädje när man klämde på dom och kollade kvalitén direkt:P
nä, jag tycker du fixar några andra stolar istället=)
de e som du säger, i stolarna du har så sitter man i en potta, i "evo" stolarna så sitter du nån dm högre=) allt går ju att fixa, har du redan fästen så går det nog att ordna, men jag tycker ändå att du ska behålla stolarna du har eller fixa sparco eller något liknande. när jag fick hem dom där stolarna så hoppade jag inte av glädje när man klämde på dom och kollade kvalitén direkt:P
nä, jag tycker du fixar några andra stolar istället=)
hehe okej, men har du något tips på bekväma och bra stolar då ?
ska dom vara fällbara? sitta fast stolar eller glidarstolar? vilka sparco som helst skulle jag säga=) inte provat så många andra märken så är nog lite partisk^^
ska dom vara fällbara? sitta fast stolar eller glidarstolar? vilka sparco som helst skulle jag säga=) inte provat så många andra märken så är nog lite partisk^^
Jag vill sitta bekvämt, så helst justerbar rygg så man kan glida ner lite
hur man sitter i stolarna och hur dom känns, alltså hur röven glider ner e en sak, men fortfarande så hamnar man enligt mig på tok för högt upp i en s13 me just den modellen, så har inte så mycke o göra med stolen i sig. problemet e att en s13 är lite speciell om man ser till golvets uppbyggnad och eventuella modifikationer av fästen till stolarna. detta gör att man enligt mina erfarenheter behöver ett par stolar med sidofästen och lågt plaserad dyna för att få en optimal körställning (dvs att inte sitta som tant Agda 95år i en sportbil).