Precis! Sedan om TS vill ha 4-kanalsteg till övriga högtalare så har Ljudia R490 för 1200 spänn! Om det är väldigt lättdrivna basar TS har så kan man även slå till på ett R500H, 5-kanalsteg.
Jo visst det är väl alltid bra men fokusera på hans fråga istället!
gjorde jag med. han hade massa högtalare och basar som skulle drivas. då var jag så pass realistisk att fråga vad han hade för HU så den man kunde få veta hur många lågnivå ut det fanns så att man kan rekomendera något med. vore tråkigt för honmo om han EXEMPELVIS skulle beställa ett 6-kanal steg och 2 monoblock o inte han få signal till allt så det räcker.
Eller har jag fel?
För då borde man börja specullera i vad man ska införskaffa runt om för att få allt och funka.
Men exakt hur många högtalare är det?
MvH
Edit: Om man säger så här. vi rekomenderar ett 4-kanal steg och ett monoblock till hans saker. sen när stegen kommer hem o då som först ser han att, ja jävlar, fanns juh bara en lågnivå på 2volt ut. då räcker det inte ens att skarva för o få ut fler lågnivå. skulle bli skit av det. hoppas du fattar NU då vart jag vill komma med att tänka realistiskt
Så du har alltså bestämt dig för att köpa dubbla 12" och dörrhögtalare? Hur mycket pengar tycker du att basar+högtalare+slutsteg får kosta max? Vill du ha tex två högtalare i varje dörr?
Det är ju bra om du berättar litegrann vad du vill ha ut av ljudet, typ "enbart supermegadunk" eller "mycket dunk och bra snärt från dörrhögtalarna". Då blir det lättare att rekommendera prylar.
har tänkt 2rockford fosgate 12" punch basar. och 2-4 6,5" ev samma märke lr typ mds lr nått sånt högtalare i hans a-traktor.. men vi vet inte vilket steg..
Så du har alltså bestämt dig för att köpa dubbla 12" och dörrhögtalare? Hur mycket pengar tycker du att basar+högtalare+slutsteg får kosta max? Vill du ha tex två högtalare i varje dörr?
Det är ju bra om du berättar litegrann vad du vill ha ut av ljudet, typ "enbart supermegadunk" eller "mycket dunk och bra snärt från dörrhögtalarna". Då blir det lättare att rekommendera prylar.
typ mycket dunk och bra snärt från dörrhögtalarna nått sånt resten stämmer rätt bra