4386
Sök

bensinpriser

166 Inlägg
10 juli 2006
Trådstartare
alla kanske vet att bensinen rekord höjdes idag till 12.64 kr/L
så alla bil förare som är ute och åker, kolla in www.bensinpriser.nu och köp billig bensin :p

gammal tråd? vad vet jag..

//RILLE

M-Sport

8 156 Inlägg
10 juli 2006
Fick höra idag att det inte bara är norge som har högre bensinpriser än oss, utan även ett flertal andra europeiska länder. Tycker synd om dom.
Senast redigerat av Phaetoon (10 juli 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
10 juli 2006
Alla som tankar på Statoil OKQ8 och dom dyra får fan börja bojkotta dessa företag! Hydro Jet och Volvo är mkt billigare där jag bor! Bojkottar dom dessa företag så måste dom ju sänka priset!!
Sen o tanka på ett dyrt bolag o sen klaga att bensinpriset är så högt när de finns billigare är så jävla sjukt!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

41 Inlägg
10 juli 2006
Hehe!

9.84 kr/l på bensinmackarna i Karlstad!
Och har man som jag, personalavtal med Statoil ytterligare 40 öre billigare! wink
Jag myser!!

8 886 Inlägg
10 juli 2006
golfarn_nr1 skrev:
Alla som tankar på Statoil OKQ8 och dom dyra får fan börja bojkotta dessa företag! Hydro Jet och Volvo är mkt billigare där jag bor! Bojkottar dom dessa företag så måste dom ju sänka priset!!
Sen o tanka på ett dyrt bolag o sen klaga att bensinpriset är så högt när de finns billigare är så jävla sjukt!

Och om man inte har Hydro eller "Volvo" där man bor?. Ska man åka 3-4mil för att tanka 10öre billigare?

Fotograf på tierpidag.se

142 Inlägg
10 juli 2006
9.69 tror jag billigaste i karlskoga är.. tanka fullt när det vart billigt, så de va ett ta sen jag kollade =P (bilen stått p.g.a bromsfel)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
10 juli 2006
tankar på preem obemannad station och det funkar rätt bra

27 Inlägg
10 juli 2006
Blir förbannad på att skatten ska vara så hög..
Visst dessa som fastställer dessa beslut ang soppapriset har ju råd att
lägga ut en förmögenhet på en full tank men dom borde besluta sig för de som inte har samma höga inkomster och inte till dom själva.

Förr höjdes priset för att det skulle vara bättre för miljön.. Mindre körande..
Nu är det bara för att pressa ut så mkt som möjligt.. Jobbigt.

De är svårt att göra nått åt saken, många är ju mer eller mindre beroende av bil idag.

Till sist kommer det att vara ett privilegium att köra bil!!

Kör inte mot rött!

8 156 Inlägg
11 juli 2006
Egentligen är det ju inte fel med en miljöskatt. Men då ska den ju användas till att främja miljön.
Staten fick in mer än 45 nya miljarder i år pga det höga bensinpriset (för själva skattesatsen på bensin har ju inte förändrats ett dugg på bra många år). Om man kunde använda dom pengarna till att subventionera konvertering till etanol (först tillåta konvertering förstås) och sänka priset på etanol så kan det ju vara värt att betala lite extra för bensinen, för miljöns skull...

Men idag går ju pengarna till något helt annat...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bmw 750
73 Inlägg
11 juli 2006
dt är soppakrig i ö-bro med smile

fuck you.. i`m from skåne

Dude
197 Inlägg
11 juli 2006
om alla yrkesförare bara ställde sina bilar i en vecka eller nåt så skulle dom nog tänka till..

Ät aldrig snö som blivit gul!

8 886 Inlägg
11 juli 2006
Granholm skrev:
om alla yrkesförare bara ställde sina bilar i en vecka eller nåt så skulle dom nog tänka till..

Räcker om vi ställer tankbilarna i 3 dagar wink

Fotograf på tierpidag.se

Ordf STCS
3 Inlägg
11 juli 2006
Tjenare

Har i några veckors tid tankat på en Statoilmack strax utanför Helsingborg. Ligger i ett område vid havet som heter Viken. -95 oktanig bensin för 10,21. Tankade senast igår den 10 Juli -06 där och fortfarande samma låga pris.

Ville bara tipsa om detta ställe om du/ni har vägarna förbi där. Jag får köra en omväg på ca 4 mil men det är det ju värt på en tank.

Mvh Johan S

121 Inlägg
11 juli 2006
I Piteå är det också lägre bensinpris, har varit så de senaste veckorna, 95 oktanig bensin för 9,91.

volvoraggare
4 776 Inlägg
11 juli 2006
kan det vara så at i piteå så bråkar folk mer än vad dom gör här  nere i stockholm här i hallstavik där jag bor är det ju på tok för högt asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Knegare
139 Inlägg
11 juli 2006
sonesson skrev:
Tjenare

Har i några veckors tid tankat på en Statoilmack strax utanför Helsingborg. Ligger i ett område vid havet som heter Viken. -95 oktanig bensin för 10,21. Tankade senast igår den 10 Juli -06 där och fortfarande samma låga pris.

Ville bara tipsa om detta ställe om du/ni har vägarna förbi där. Jag får köra en omväg på ca 4 mil men det är det ju värt på en tank.

Mvh Johan S

Jag antar att det är Höganäs du snackar om?? Där är de ju lagom pris, 9,96 som billigast va??

En gång V6, alltid V6 =)

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
11 juli 2006
9,49 kr/L här i västervik smile
Senast redigerat av volvo744 (11 juli 2006)

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

4 Inlägg
11 juli 2006
Mac G skrev:
sonesson skrev:
Tjenare

Mvh Johan S

Jag antar att det är Höganäs du snackar om?? Där är de ju lagom pris, 9,96 som billigast va??

Yes, 9,96 på hydromacken i Höganäs. Alla bensinstationer i Höganäs ligger runt 10kr-gränsen. big_smile
Och så bor man ju i Helsingborg. Man tjänar nästan liiiiite på att dra till höganäs för att tanka 2kr billigare.

xD

Ska man skriva något orginellt här?
http://www.victorgard.com
Victors bil (jag äger varken bil eller körkort) ;)

17 Inlägg
11 juli 2006
jävlar vad billigt man minns ju knappt när priset låg under 12:kr här i arvidsjaur

hmmmm
1 094 Inlägg
11 juli 2006
över 12 spänn här i katrineholm. 5 mil bort i nyköping kostar soppan 9.68 på jet.. iaf när jag var där igår

Sök