Skulle det finnas något intresse av att starta en klubb för oss Saab 9000 Aero åkare?
Jag har funderingar på det, men vill kolla om intresse finns. Till att börja med en klubb med hemsida och forum där vi kan dela med oss av erfarenheter mm av just 9000 Aero, men framöver kanske också fixa träffar mm.
Vet att det redan finns Saab 9000 forum och Saab turbo club, men det verkar finnas ganska många som kör 9000 Aero, så det borde finnas en egen klubb tycker jag.
Så skriv vad ni tror om det alla ni som äger en Saab 9000 Aero.
Varför begränsa sig till 9000 ? kör i stället med SAAB Aero
Mvh Hamilton
Ja, det skulle man kunna göra. Absolut. Tycker du idéen verkar intressant annars? Med en Aero klubb?
MVH/Danne
Idén är väll inte helt fel men jag tror det blir svårt att genomföra då vi redan har etablerade SAAB klubbar tänker då först på STCS. Men visst vore det nice med en för just Aero modellen.
Varför begränsa sig till 9000 ? kör i stället med SAAB Aero
Mvh Hamilton
Ja, det skulle man kunna göra. Absolut. Tycker du idéen verkar intressant annars? Med en Aero klubb?
MVH/Danne
Idén är väll inte helt fel men jag tror det blir svårt att genomföra då vi redan har etablerade SAAB klubbar tänker då först på STCS. Men visst vore det nice med en för just Aero modellen.
Mvh Hamilton
Ja, jag är ju medveten om STCS, och tanken är väl inte att konkurrera med dom eller nån annan klubb heller för den delen, utan att snarare vara ett komplement för oss som kör just Aero. Man kanske även kan samarbeta med STCS i framtiden. Och tanken är som sagt att börja på nätet och se vart det leder. Och se hur stort intresset blir.
Det kanske inte ska vara en renodlad klubb heller utan mer en intresse förening/organisation eller liknande?
Jag kör tyvärr inte Aero men även om jag hade gjort det så har jag dessvärre list svårt att se att det skulle finnas någon större intresse just för Aeros. På STCS så kan man ju få reda på nästan allt om alla modeller samt att dem redan är väletablerade.
Hej allihopa! Som ovanstående skriver så äger jag inte en Saab längre. Jag gillar dock fortfarande Saab och höll på ett bra tag med att kolla upp möjligheterna för en Aero klubb. Tyvärr verkar inte intresset vara allt för stort, och då såg jag ingen mening med att lägga ner en massa arbete på en klubb.