2432
Sök

Västervik: Sönder hoppad bil! Behöver hjälp!

36 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hej kan meddela den tråkiga nyheten att natten mellan fredag och lördag fick jag mitt tak inhoppat och min kolfiberhuv sönderhoppad av någon jävla idiot. fan så trött man blir.

om det är något som har sätt eller hört något, Snälla säg något. har nämligen 5,000kr i självrisk,. och det är en utgift som inte jag har riktigt räknat med så den suger ganska hårt i plånboken.

Bilen stod parkerad utanför mig på södra varvsgatan 36B här i Västervik. och det jag kan tänka mig är att det är någon som har gått hem från club9 som gjort det.

men som sagt är det någon som sätt eller hört något. hör av er!
allt uppskattas!
Senast redigerat av Ukna-Danne (2 november 2010)


Former E82 User
140 Inlägg
31 oktober 2010
#2
surt som fan, hoppas du hittar något/någon som kan avslöja den som gjort det! tyvärr kan inte jag hjälpa dig


7 120 Inlägg
31 oktober 2010
#3
Fyfan så äckligt trist, finns fan folk till allt. Säger till om jag hör nåt

Nybro
41 Inlägg
31 oktober 2010
#4
vilka jävla IDIOTER..man rör ju inte en sån bil eller för övrigt man rör inte någons bil..ursäkta men hitler har faan glömt dem.

36 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#5
det är fan Sjuk beteende man gör fan inte så. stod dessutom 7 andra bilar brevid min och inte ett märke i deras bilar. Avundsjuka handlar allt om. man kan inte få ha något som är finare än någon annans. men ska ju för fan inte behöva ha en gubb bil för att få ha skiten ifred!

tacksam för erat stöd!


Pim_Pim
31 oktober 2010
#6
Kan höra runt i vimmerby om det är någon som vet något.

Larmtekniker
307 Inlägg
2 november 2010
#7
Fy fan! Hoppas det löser sig.

/ Wångstedt

/ Wången

276 Inlägg
2 november 2010
#8
Gör en polisanmälan, vet att det inte är så troligt att dom gör ngt åt de men är en anmälan gjord så finns det nån bilförsäkringsförening som kan hjälpa dig med självrisken. Vet dock inte vad föreningen heter, du får googla lite. En kompis fick hjälp av dom när han hade fått sin bil påbackad. En liten tröst kanske...


36 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
#9
Henjer skrev:
Gör en polisanmälan, vet att det inte är så troligt att dom gör ngt åt de men är en anmälan gjord så finns det nån bilförsäkringsförening som kan hjälpa dig med självrisken. Vet dock inte vad föreningen heter, du får googla lite. En kompis fick hjälp av dom när han hade fått sin bil påbackad. En liten tröst kanske...
Det är polis anmält det gjorde jag så fort jag fick se det. och det finns ingen förening eller något sådant som kan hjälpa mig i detta fallet. brottsskadefonden eller vad det heter finns. men då måste det typ vara en fånge från fängelset eller en från ett behandlingshem som måste ha gjort det. då kan jag få ersättning. pratat med en kille på länsförsäkringar också som jag känner lite innom jobbet. och han sa att det inte finns något heller. så det e nog kört. tongue

men tack endå. smile


I got Dubs!
2 423 Inlägg
2 november 2010
#10
Varför har du självrisk på 10k, lägre försäkringskostnad?


679 Inlägg
2 november 2010
#11
Jävla trist , såg skadorna i VT , hör jag något om det säger jag till

36 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
#12
Dubs skrev:
Varför har du självrisk på 10k, lägre försäkringskostnad?
ne jag såg fel så ska ändra det där. tongue har 5000kr men endå det e mycket pengar. tongue men tog högsta självrisken för att få så låg kostnad som möjligt på försäkring.


679 Inlägg
2 november 2010
#13
Visst 5000 kr är mycket pengar , jävligt onödiga också när en/flera Avundsjuka personer förstör , men fixar försäkring bolaget , Taket,huven + omlackning då ?

36 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
#14
Bompeman skrev:
Visst 5000 kr är mycket pengar , jävligt onödiga också när en/flera Avundsjuka personer förstör , men fixar försäkring bolaget , Taket,huven + omlackning då ?
jo det är ju det. sad va och visa upp den idag för en bilplåtslagare. och dom vill egentligen ha tag på ett tak som dom bara kan lägga dit. men vart får man tag på ett sånt? :S bilen såldes bara i japan och finns bara 30-35st i sverige?
men dom skulle fixa det och huven och allt. jag vissa dom lite bra sidor dom kunde beställa grejer ifrån men som sagt taket vet ifan hur dom ska fixa. :S


679 Inlägg
2 november 2010
#15
Ukna-Danne skrev:
Bompeman skrev:
Visst 5000 kr är mycket pengar , jävligt onödiga också när en/flera Avundsjuka personer förstör , men fixar försäkring bolaget , Taket,huven + omlackning då ?
jo det är ju det. sad va och visa upp den idag för en bilplåtslagare. och dom vill egentligen ha tag på ett tak som dom bara kan lägga dit. men vart får man tag på ett sånt? :S bilen såldes bara i japan och finns bara 30-35st i sverige?
men dom skulle fixa det och huven och allt. jag vissa dom lite bra sidor dom kunde beställa grejer ifrån men som sagt taket vet ifan hur dom ska fixa. :S
Taket går väl i värsta fall rikta om man har tur , fråga runt lite här på garaget , du hittar säkert någon som kan någon sida

347 Inlägg
3 november 2010
#16
Kolfibertak istället kanske ;D

Skittråkigt det som hänt...
Senast redigerat av davel (3 november 2010)


5 198 Inlägg
3 november 2010
#17
Ukna-Danne skrev:
Henjer skrev:
Gör en polisanmälan, vet att det inte är så troligt att dom gör ngt åt de men är en anmälan gjord så finns det nån bilförsäkringsförening som kan hjälpa dig med självrisken. Vet dock inte vad föreningen heter, du får googla lite. En kompis fick hjälp av dom när han hade fått sin bil påbackad. En liten tröst kanske...
Det är polis anmält det gjorde jag så fort jag fick se det. och det finns ingen förening eller något sådant som kan hjälpa mig i detta fallet. brottsskadefonden eller vad det heter finns. men då måste det typ vara en fånge från fängelset eller en från ett behandlingshem som måste ha gjort det. då kan jag få ersättning. pratat med en kille på länsförsäkringar också som jag känner lite innom jobbet. och han sa att det inte finns något heller. så det e nog kört. tongue

men tack endå. smile
trafikförsäkringsföreningen brukar gå in och hjälpa till. De går iaf in där gärningsmannen är okänd. Jag vet att de går in vid parkeringsskador... och det kan man väl säga att detta är
Senast redigerat av gamlingen (3 november 2010)

36 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
#18
Bompeman skrev:
Ukna-Danne skrev:
Bompeman skrev:
Visst 5000 kr är mycket pengar , jävligt onödiga också när en/flera Avundsjuka personer förstör , men fixar försäkring bolaget , Taket,huven + omlackning då ?
jo det är ju det. sad va och visa upp den idag för en bilplåtslagare. och dom vill egentligen ha tag på ett tak som dom bara kan lägga dit. men vart får man tag på ett sånt? :S bilen såldes bara i japan och finns bara 30-35st i sverige?
men dom skulle fixa det och huven och allt. jag vissa dom lite bra sidor dom kunde beställa grejer ifrån men som sagt taket vet ifan hur dom ska fixa. :S
Taket går väl i värsta fall rikta om man har tur , fråga runt lite här på garaget , du hittar säkert någon som kan någon sida
nja det går inte rikta ut det sa plåtslagaren. det är för sönderhoppat tyvärr.. så jag vet inte riktigt hur dom ska lösa det men men dom löser det säkert. tongue


36 Inlägg
3 november 2010
Trådstartare
#19
davel skrev:
Kolfibertak istället kanske ;D

Skittråkigt det som hänt...
haha ja det hade varit något. tongue  men dom löser det nog med plåt med. wink


Larmtekniker
307 Inlägg
3 november 2010
#20
Det jobbiga med s15 är att de inte har någon skarv i taket... eller är jag helt ute och cyklar??

/ Wången


Sök