3330
Sök

Tanken läcker på 740 - Ska besiktas imorn! Tankarmarturen sönderrostad! HJÄLP!

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Hej! Som rubriken lyder ska min volvo 740 besiktas imorgon och bränsletanken läcker. Felsökte nyss och kom fram till att det var tankarmarturen. På just 740;n finns det en lucka under inredningsmattan i bakluckan, den skruvade jag upp och då såg jag att det läckte från den stora plattan som sitter på bränsletanken som alla slangar sitter på. Hur byter jag ut den på lättaste sättet? Sitter bränslepumpen på det där locket som går att skruva loss? Behöver snabba svar, kan ladda upp en bild om ni inte förstår vad jag menar!

Tack på förhand!
Senast redigerat av Did (31 oktober 2010)

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
ingen som har någon erfarenhet av detta? Skulle vara bra om jag kunde fixa till det ikväll!

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Okej, tack! Men bränslepumpen sitter inte på armarturen va? Bara ut o skruva alltså?

8 252 Inlägg
31 oktober 2010
Jo, pumpen sitter på armaturen

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
Är det lätt att ta bort bränslepumpen från armarturen? Tack för snabbt svar!

2 266 Inlägg
31 oktober 2010
Du kan faktiskt få den tät med vanlig tvål ingen flytande om du lär fixa de snabbt.
är de inte slangarna som har sprungit läck?

svetsdiff !!!

268 Inlägg
31 oktober 2010
ryck isär skiten så ser du hur du ska göra wink

Jag har inte trimmat sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...

20 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Du kan faktiskt få den tät med vanlig tvål ingen flytande om du lär fixa de snabbt.

Vanlig doft-fett-tvål som finns på toaletten? Hur länge blir det isåfall tätt? Jag tyckte att det var en slang som hade torkat och börjat läckt men det var tydligen hela plattan enligt min far.

2 266 Inlägg
31 oktober 2010
Did skrev:
PMPerformance skrev:

Vanlig doft-fett-tvål som finns på toaletten? Hur länge blir det isåfall tätt? Jag tyckte att det var en slang som hade torkat och börjat läckt men det var tydligen hela plattan enligt min far.

japp de funkar ett tag både jag och farsan har gjort så på ett par gamla bilar

svetsdiff !!!

Sök