3155
Sök

Problem me 850 motor

39 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#1
kör en volvo t5a den knackar som atans har bytt lyftare gjort rent vevhusventilationen och kollat lite men fotsätter att knacka men bara när den är kall blir bättre när motorn blivit varm. är detta farligt att köra med i längden kan de vara något annat som är orsaken till varför det fortsätter?

1 319 Inlägg
31 oktober 2010
#2
så vitt jag vet brukar det låta i nån minut när man startat de, varit så på alla mina och många säger att det är relativt normalt på 850.

_----------'

39 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#3
har också hört likadant men har en polare som har samma motor och låter inget

Find my damn Volvo!
169 Inlägg
31 oktober 2010
#4
Samma sak gör min 850, lyftarna tickar tills motorn blivit varm och oljetrycket byggts upp. (Nåt sånt har jag fått för mig iaf.)

Kom just på att spridarna i min har också ett jäkla liv, dock hörs det bara om man öppnar huven. smile
Senast redigerat av Catalyst (31 oktober 2010)

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com

8 250 Inlägg
31 oktober 2010
#5
Om det är farligt eller inte beror u på VAD det är som knackar. Det finns ju alternativ på den punkten. Spridarna väsnas ju en del, växellådan kan låta en hel del om man har manuell. Sen kan det ju vara nåt som gör att lyftarna trots att dem är nya inte får tillräckligt med olja. Lagerknack eller krökt stake är ju andra alternativ.


39 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#6
Har inget lager knack och och ingen krökt vevstake bilen går bra för övrigt! är de fortfarande skit i kanalerna eller oljepumpen som börjar bli dålig. borde ju lampan i bilen lysa i sådant fall

1 319 Inlägg
31 oktober 2010
#7
Marlboroman skrev:
Om det är farligt eller inte beror u på VAD det är som knackar. Det finns ju alternativ på den punkten. Spridarna väsnas ju en del, växellådan kan låta en hel del om man har manuell. Sen kan det ju vara nåt som gör att lyftarna trots att dem är nya inte får tillräckligt med olja. Lagerknack eller krökt stake är ju andra alternativ.

spridarna lever om riktigt ordentligt vill jag säga, låter riktigt högt på min yikes

_----------'

8 250 Inlägg
31 oktober 2010
#8
krille850 skrev:
Har inget lager knack och och ingen krökt vevstake bilen går bra för övrigt! är de fortfarande skit i kanalerna eller oljepumpen som börjar bli dålig. borde ju lampan i bilen lysa i sådant fall

Lampan lyser ju bara när trycket blir för lågt, men flödet kan ju vara dåligt för det. Men som sagt så är spridare elelr synkringar 2 ganska heta alternativ på felkälla.


39 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#9
Men hur låter ditt ljud då? de här knackar ju ordentligt

1 319 Inlägg
31 oktober 2010
#10
krille850 skrev:
Men hur låter ditt ljud då? de här knackar ju ordentligt

försök att spela in ljudet och släng upp det här på Gorg.

Följer ljudet med varvtalet? försvinner det vid något varvta?

_----------'

39 Inlägg
31 oktober 2010
Trådstartare
#11
jo visst är det så om man mäter oljetrycket va ska de ligga på ungefär?


Sök