3815
Sök

Volvo 740 tips?

Abstraktmänniska
131 Inlägg
1 november 2010
Trådstartare
skulle vilja ha tips om hur man kan göra denna äckliga gubb bil till en fräser. Kosnadsfritt helst! vill inte lägga ner nå pengar på denna mer än nödvändigt!!

https://www1.garaget.org/archive/91/90611/210714/210714-1991413.jpg

Köp opel bli belåten, Se naturen genom plåten!

871 Inlägg
1 november 2010
begagnade addon läppar, kapa fjädrarna, och lite dyrare är väl å köpa vita blinkers å andra fälgar.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
1 november 2010
sälj den och köp en fräser smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
1 november 2010
Stormen_ skrev:
skulle vilja ha tips om hur man kan göra denna äckliga gubb bil till en fräser. Kosnadsfritt helst! vill inte lägga ner nå pengar på denna mer än nödvändigt!!

http://www1.garaget.org/archive/91/90611/210714/210714-1991413.jpg

Kostnadsfritt?????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

315 Inlägg
1 november 2010
Kapa fjädrarna som det är nämnt tidigare... och ska du göra ngt annat så kommer det såklart kosta lite... men inte mkt... vita blinkers fram = 400kr biltema.  Putsa upp allt svart då det lyser jäkla bra på en vit bil, lyfter bilen om inte annat. Lacka/måla dörrstolparna svarta. Tona rutorna och kanske en board på framrutan. Turbo grill?  Du kan komma undan billigt om du köper ngt som du kan putsa upp alla svarta lister och kofångarna med. Polera upp bilen rent allmänt med kanske... mer kommer jag inte på just nu.

514 Inlägg
1 november 2010
glt grill skulle sitta fint

17 Inlägg
1 november 2010
kapa fjädrarna, fixa större avgasrör och ta bort sista burken, sen börjar allt tyvärr kosta pengar, så som vita blinkers, tona rutorna, större fälgar, och extra ljus!
Vettemannen skrev:
Stormen_ skrev:

http://www1.garaget.org/archive/91/90611/210714/210714-1991413.jpg

Kostnadsfritt?????

/Benny

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
1 november 2010
bor du i skåne kan jag tona dina rutor för någon hundring smile

kan kapa dina fjädrar och bygga om ditt avgassystem också.
Senast redigerat av mk2_power (1 november 2010)

17 Inlägg
1 november 2010
om det vore så enkelt.. jag bor inte där nere. har beställt nytt avgasrör, men det har inte kommit än, vet du hur många procent man får tona framrutorna?

1 679 Inlägg
1 november 2010
för mig att du får ha 25% på fram rutorna smile
vilket är typ standard på många bilar smile

17 Inlägg
1 november 2010
okej! men vad säger besiktingen om de då?

1 298 Inlägg
2 november 2010
Har själv precis köpt mig en 740 att åka på under vintern och ska rusta upp den så kostnadseffektivt som möjligt. smile
- Vita blinkers fram (200:-/st biltema)
- Sprayburk med bilens färg (100-200:-)
- Lacka framblinkersens nederkant samt list under strålkastare i bilens färg.
- Behandla stötfångare och andra svarta detaljer på bilen med medel. (t.ex. Hagmans Black Chrome.)
- Lacka om vattenfallet i grillen i svart om du inte har lust att köpa dig en GLT/Turbogrill.
- Tona rutor (biltema har billig film som fungerar)

Det är vad jag gjort/kommer göra med min. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

RED LIGHT´S
554 Inlägg
2 november 2010
här kan du hitta mkt kul men problemet är att du hellst inte vill betala..... men som dom tidigare sagt tona,nya fälgar,addon, kanske en snygg vinge wink köp en sprayburk och måla panelen inne i bilen det brukar bli rätt snyggt tongue

106 Inlägg
2 november 2010
740-se skrev:

du får inte tona framrutorna. Finns massa trådar om detta om du vill läsa vidare varför:)
Sök lite på folk här på garaget å få lite tips om vad du kan göra på din 740.
/Micke.

Volvo Räcing

Abstraktmänniska
131 Inlägg
2 november 2010
Trådstartare
mk2_power skrev:
bor du i skåne kan jag tona dina rutor för någon hundring smile

kan kapa dina fjädrar och bygga om ditt avgassystem också.

Bor i hudiksvall så de är lite långt ifrån xD

Köp opel bli belåten, Se naturen genom plåten!

Pim_Pim
2 november 2010
Du kan ju ta delar från folk, rekommenderar det verkligen inte. men det blir ju kostnadsfritt !
Näe men det är inte så mycket man kan göra om det ska vara kostnadsfritt..

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
2 november 2010
740-se skrev:

enligt lag får du ha ca 20-25% toning fram. men original är ungefär 17%.
dvs att man inte kan sätta dit plastfolie utan att det bli för "mörkt" tongue lol

btw så har jag 90% fram på min big_smile big_smile
Senast redigerat av mk2_power (2 november 2010)

107 Inlägg
6 november 2010
mk2_power skrev:
740-se skrev:

dvs att man inte kan sätta dit plastfolie utan att det bli för "mörkt" tongue lol

Jag vill minnas att man endast får ha toning fram om det är från fabrik, annars inte.

4 637 Inlägg
6 november 2010
Byt ut grillen till GL eller GLT men med kromram. Fixa skicket, vaxa, köp nya ORANGA blinkers (extra viktigt på vit bil, möjligen usa blink.) istället för de matta och genast blir den mycket fräschare och känns på så sett piggare.

Dessutom mer lättsåld än att den stylas som en slutkörd volvoraggarbil.

Och bort med fjortisskylten från framrutan. Typ alla dekaler, skyltar mm gör en bil ful.

Städa ordentligt invändigt.

Ersätt gubbkrök med rakt rostfritt 2,5" eller något ändrör kanske typ ett sådant som sitter på simonssystemen.

Så får du en billig bil som ändå känns trevlig! smile
Senast redigerat av EmilHammarlund (6 november 2010)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
6 november 2010
JX skrev:
mk2_power skrev:
740-se skrev:

Jag vill minnas att man endast får ha toning fram om det är från fabrik, annars inte.

så gott som alla bilar idag har toning på rutorna ifrån fabrik. det syns tydligt om du drar ner rutan en bit och tittar på tex himlen. rutorna är svagt gröntonade

Sök