2392
Sök

Hur mkt betalar ni för er bil per månad, med lån osv.?

Mensa -09
132 Inlägg
3 november 2010
Aga_Diff: jag undrar hur du får summan till 0 kr?
För jag vet iaf inte om något bolag som försäkrar en 740 gratis och sist jag kolla med staten så var det väl iaf skatt på dem också
Senast redigerat av pale (3 november 2010)

Röda bilar är SNABBAST!

Bärs!
3 456 Inlägg
3 november 2010
pale skrev:
För jag vet iaf inte om något bolag som försäkrar en 740 gratis och sist jag kolla med staten så var det väl iaf skatt på dem också

Vem har sagt att den är skattad/försäkrad?

Obes, avställd = 0kr/mån.

Garaget.org peakade 2008.

Mensa -09
132 Inlägg
3 november 2010
Aga_Diff skrev:
pale skrev:

Då är jag med igen.

Röda bilar är SNABBAST!

496 Inlägg
3 november 2010
343kr i mån för en 850. då är det skatt/försäkring inräknat i dem pengarna.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
3 november 2010
Vissa (många?) har ju inte råd/tid/ork att ha en gammal "billig" bil. Den ska lagas varannan vecka för dyra pengar, man kommer inte till jobb och får ta ut flex/tjänstledighet/semester osv. Det kan bli dyrare i längden och då är det en trygghet att äga en nyare eller helt ny bil, med färre problem.
Då kanske man måste låna för att kunna köpa den och slippa bekymmer i och med en trygghet i form av garanti/service-avtal osv.
Själv har jag dock inga lån på min bil, men har haft på tidigare bilar till och från. Sköter man lånen behöver det inte vara så hemskt - men såklart kostar det lite...

/Mattias

4 Inlägg
3 november 2010
lånar du -+ 150.000 kr får du räkna med att betala tillbaka 2600 kr varje månad. (lån)
Sen ska du tanka, 1500 kr / månad???  (beroende på hur mycket/fort du kör)
Sen ska du betala försäkring (min kostar 15000 om året) och skatt. Skatten på min bil är 7000 / år (diesel)
Sen skall bilen servas, nya däck, både vinter och sommar... Beroende på vilken bil du köper kan du inte köpa skitdäck heller. Räkna med 2000 kr styck för sommardäck. Du vill säkert tvätta bilen också. Shampoo med mera till bilen :smile
En vettig beräkning som gjordes för ett tag sedan visade att bilen kostar minst 50.000 / år.
Då är slitage och värdeminskning inräknad.
Pratade med en kompis som äger en BMW verkstad. Jag ville köpa en 96 BMW 740. (bond bilen). Han ägde en sådan.
Hans kommentar: Du har inte råd med bilen, det är knappt så att jag har det. Och han lagar den själv.

Ser det som det är: Att äga en bil idag är LYX.

Sen skall nog ingen här kommentera om det är bra eller inte att ta lån. Det är upp till var och en!!!

841 Inlägg
3 november 2010
håller med som vissa att spara pengar och betala i kontant är bättre... när du väl har bilen så kommer du tänka tur att ja inte tog lån osv osv... tänk fan pengarna i ränta du betalar bara :S ^^  nej ja sparar o köper i kontanter istället mkt enklare...

kolla var du kan dra in pengar och spara kolla över ekonomin använd cykel mer än bilen osv ..man tänker inte på de men soppan drar pengar som fan ..

1 567 Inlägg
3 november 2010
2200 i lån på bilen och mellan 1000-2000kr i bensin sen tillkommer skatt och försäkring.

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

huh?
10 427 Inlägg
3 november 2010
Jag tog ett medlemslån (tips man är medlem i ett LO/SACO/TCO-fackförbund) förut via Swedbank på 40 000 uppdelat på 48 månader. Betalat mellan c:a 1100 och 800kr/månad och kostnaden för lånet ligger på c:a 4000kr (inga avgifter förutom räntan). + Att grupplivförsäkring ingår (lånet försvinner om man avlider) samt att en försäkring som betalar dubbla räntekostnaden på lånet vid arbetslöshet.
Senast redigerat av steifan (3 november 2010)

171 Inlägg
3 november 2010
Aga_Diff skrev:
pale skrev:

Skrotad med? Annars kostar den allt regiteringsavgift.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

Gött mos
1 096 Inlägg
3 november 2010
dadooo skrev:
håller med som vissa att spara pengar och betala i kontant är bättre... när du väl har bilen så kommer du tänka tur att ja inte tog lån osv osv... tänk fan pengarna i ränta du betalar bara :S ^^  nej ja sparar o köper i kontanter istället mkt enklare...

kolla var du kan dra in pengar och spara kolla över ekonomin använd cykel mer än bilen osv ..man tänker inte på de men soppan drar pengar som fan ..

1+ på dig. Fuck lån. Tänk på alla räntor o aviavgifter som folk som du o jag slipper betala. De blir mycket epngar i slutändan, visst vi får spara och vänta längre på det vi vill ha men det smakar desto bättre.

Sen om man väl börjat att ta "onödiga lån" som jag kallar alla lån som inte är tagna för att betala eget boende eller en affärsrörelse då tar det längre tid att spara eftersom man tagit på sig en regelbunden utgift som stör sparandet.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

171 Inlägg
3 november 2010
Bil är dyrt och ha. Skulle tro de kostar rund 8000:- i månaden för min Octavia RS 2003
Försäkring, skatt, värdeminsking,bränsle, service, slitage, underhåll.
Sen fixar vi det mesta jobben själva.
Föra veckan gick flexböjen på främreröret sönder, kostnad på BDS 7500:- men vi fixade de själva för 300kr.
Så om man inte kan skruva själv så ökar nog kostnaderna drastiskt.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

huh?
10 427 Inlägg
3 november 2010
4000kr på fyra år (och 40 000), nästan så man inte kan sova på nätterna wink
83kr månaden man kunde ha gått på bio för? tongue

Bärs!
3 456 Inlägg
3 november 2010
Bjorling skrev:
Aga_Diff skrev:
pale skrev:

Skrotad med? Annars kostar den allt regiteringsavgift.

My bad, 5,40kr/månad...

Garaget.org peakade 2008.

467 Inlägg
3 november 2010
Låna 40 000 till min s60. Resten casha jag.

Lån/ Månad 800 cirka
Försäkring 550/ månad

Totalt 1350 cirka/ månad

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

1 482 Inlägg
3 november 2010
Har inget lån på nuvarande bil igentligen.. men har från förra bilen.

Lån: 600/mån
Försäkring: 827/mån
Bensin: 900kr/mån
2326 totalt?

BLT Service
Theracords Music Label

228 Inlägg
3 november 2010
Jag tog lån när ja köpte min s60.
Tror ja betala 60 000:- cash
Sen tog jag lån på 100 000:-

Lån: 2300:-/mån
Försäkring: 1400:-/mån hos länsförsäkringar
Skatt: 2200:-/år
Plus bensin ca 1500-2500:-/mån

Sen tillkommer ju servicar och allt sånt. Däck köper ja billigt via en bekant som har däck verkstad. 

Folk gnäller på att folk tar lån på bil, jag känner att jag har råd med ett banklån, då jag inte har några andra större utgifter förutom lägenhetshyran.

Sen allt surr om att det är bankens bil, fuck that! Som nån sa, villan du bor i, det är väl inte bankens hus?

// adde

Det e VI som e HAMMARBY!

2 271 Inlägg
3 november 2010
lån 1400kr
försäkring 800 kr
skatt c:a 200 kr
Bensin c:a 1000 kr = 3400-3500 kr månaden.

Självklart får man lägga på mer för service/reservdelar osv.
Som imorgon t.ex, 12000 mila service för 5000kr.
Så buffert är bra att ha som andra nämnt, vilket jag råkade ha.

Fisketokig
2 997 Inlägg
3 november 2010
Bilkostnader på ett år:

Försäkring ca 3500:- hel/helår
Skatt ca 2500:-
Bensin ca 6000:-

Så bra precis 1000:- i månaden.

Både skatten och försäkringen kommer i början på året samt att man passar på att betala in en klumpsumma på preem-kortet så slipper man några bilkostnader resten av året.

Iofs blev det en ny registreringsskylt á 80:- i somras men hade samlat ihop en buffert till det.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök