ja, tyvärr, finns ett antal retro japsar som man skulle vilja ha men dem är inte speciellt billiga eller lätta att få tag på, en Toyota Sprinter Trueno (ae86) GT-Apex hade inte varit fel.
Oh fy fan, en ae86 Jag skulle kunna sälja mig själv för att få en sån! Det är nog drömbilen för min del
Bättre att köpa en Nissan s12a istället så får man turbo original...
Har nog alldrig sett en sådan :S ska goggla direkt
Du kan inte bygga en motor som du krämar mycket mer effekt ur än orginal å tro att du inte behöver skruva, alla bilar behövs skruvas med, även orginal.
Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
Du kan inte bygga en motor som du krämar mycket mer effekt ur än orginal å tro att du inte behöver skruva, alla bilar behövs skruvas med, även orginal.
Asså, jag bara undrar varför ingen har fattat denna frågan ännu?
Frågade en Nissan Silvia S14 ägare från.. nånstans i Skåne tror jag..? hur mycket effekt man kunde krama ur motorn för att kunna få den relativt driftsäker.. Innan Nissan ägaren ens hann svara så va där en kille som direkt började nonchalant försöka "dissa" mig och säga att alla motorer kräver meckande o.s.v..
Nissan ägaren skrattade och svarade snabbt "En Porsche 996 turbo har en liggande 6 cylindrig 3,6 liters motor på 420hk.. finns de 996'or som kör 550hk på original motor med endast utbytta turbo aggregat och lite andra små saker och dom kronglar aldrig"
Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..
Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..
De handlar om hur mycket kärlek du ger bilen..
Vart kan man köpa hållbarare kompression då? Min Har pajat
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..
De handlar om hur mycket kärlek du ger bilen..
Vart kan man köpa hållbarare kompression då? Min Har pajat
Jag vill också veta detta!
Känns verkligen som folk har kunskapen att plocka ut mer hästar ur en redan snabb sportbil på det här forumet
Har inte kört massa olika japanska bilar men utgår från min s14.
Finns grymt mycket delar och andra roliga saker till s14, går fint som tusan har nu runt 400hk i den pinar på fint , ljudet från motorn, dess utseende allt är en grym kombination som får ballen att resa sig varje gång man åker i den.
(kolla i bilsport Nr 23 5/11 - 18/11 2009 där har du en köpguide om s14 . )
Supra hit och Supra dit, 2JZ swap bla bla, är det ingen som har nån aning om att det finns bilar annat än dem som är med i the fast and the furious?
Har ni glömt Toyota Aristo/Lexus GS? 4dr sedan med 2JZ, går som en supra, lite fränare än en supra.
Ariston har 2jz dok bara ståls med automat men går ju åtgärda. går ju stoppa dit en v154 (mk3/mk4 NA lådan) som är billig och stabil. (om man nu inte vill kasta ut 35-40k på en v160 (6pet twinturbo lådan).
Lexusen har väl stålts med automat och 5pet har jag för mig? osäker här.
Dok är både ariston och lexusen stora tunga klumpar. Betydligt tyngre än den redan tunga supran.
Slår ett slag för min egen lilla favorit, Nissan 300 TT. Visst bra mkt tyngre än en 200 men motorn tål mkt utan allt för stort jobb. Med oem turbo kan du kräma ur mer än 350 hk (rwhp), med andra turbos och orörd botten bra mkt mer tillsammans med en seriös mappning.
Supran är väldigt lättrimmad, att den är tung känns inte som nåt större problem med 400hp i den. Ja e helnöjd me min, sen tål de mkt "stryk" (lådan mm).