3510
Sök

Kylare Volvo D24/B23 samma??

57 Inlägg
4 november 2010
Trådstartare
Är i behov av en ny kylare till D24 motorn, manuell, ingen AC eller turbo. Nu undrar jag om D24 Kylare skiljer något ifrån B23'ans? Det är betydligt billigare och lättare att hitta en till en B23'a

Egen företagare
864 Inlägg
6 november 2010
Nej det är inte samma. den till diesel är mycket bredare. men det funkar fint med en bensin kylare. Men man får göra lite special med kylarslangarnas dragning.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

57 Inlägg
6 november 2010
Trådstartare
Okej:) Men den borde kyla lika bra va? Jag menar, stå still på crusing med en diesel, då borde de räcka om den e mindre?smile

P o r s c h e
1 700 Inlägg
7 november 2010
Ja, bara du har bra flås igenom kylaren så är det ingen fara wink

d24 är ju dock kända för att gärna bli överhettade när man kör hårt

57 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Aha okej, tur att man inte kmr köra särskilt hårt med den här då smile Lär bli mest att mumsa på Crusingar, o glida på overdriven dit big_smile

Lastbilschaufför
213 Inlägg
24 november 2010
snurbo_diesel skrev:
Nej det är inte samma. den till diesel är mycket bredare. men det funkar fint med en bensin kylare. Men man får göra lite special med kylarslangarnas dragning.

Helt rätt. Gjorde provisorisk upphängning av mina slangar i en gammal 740. Tänkte dock inte på att fläkten satt där smile Oj vad här går till spillo..

En rostfri bil är en bra bil! :)

3 292 Inlägg
13 januari 2011
Jag kan säga att det inte funkar fint med B23 kylare.. bilen blir nämligen lättare varm, vilket inte D24 inte behöver... minsta kokning och toppen är åt skogen direkt..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sök