3508
Sök

Koppla in SIM extraljus med LED-ring, hur koppla det inbyggda relät? (BILDER)

5 Inlägg
5 november 2010
Trådstartare
Tja!

Har inhandlat ett par SIM extraljus med LED-ring runtom, har kikat runt på forumet och förstått mig på hur jag skall koppla in själva extraljusen men har problem att tyda det inbyggda relät i lampan som går till LEDringen...

Klicka på bilderna för full storlek

Här är kåpan + LED ljuset...
http://img209.imageshack.us/i/img0044np.jpg/

Här har vi relät, dock upp och ner smile
http://img593.imageshack.us/i/img0048.jpg/

Här är stiften på relät
http://img256.imageshack.us/i/img0049mv.jpg/

Om vi tar och räknar nerifrån

STIFT 1: RÖD, + till LEDljus
STIFT 2: SVART, - till LEDljus
STIFT 3: SVART, dubbelstift?
STIFT 4: TOMT

Så frågan är vad stift 3 och 4 skall kopplas till...
Fick för mig att Stift 3 skulle kunna vara jord men varför sätta dubbelstift på då?
Stift 4 borde vara + matningen från batteri?

1 798 Inlägg
5 Inlägg
7 november 2010
Trådstartare
Tackar! då kör vi på det, har inte fått hem hållaren till extraljusen så har inte kunnat prova än neutral

En till fråga, om man satsar på ett relä på 70a 12v, hur får man dit kablarna till extraljusen då, ska man använda sig av 2st dubbelstift plus 1 vanligt och fästa i relät, eller kan man dra en kabel från relät och sen grena den närmare extraljusen, alt 2 blir smidigare då det blir lite mindre sladdar, hittar strömmen fram till alla ljusen på rätt sätt vilket som?

Någon som provat Xenonkungen's extraljus-kablage?
Senast redigerat av sm0ke (7 november 2010)

233 Inlägg
14 november 2010
sm0ke skrev:
Tackar! då kör vi på det, har inte fått hem hållaren till extraljusen så har inte kunnat prova än neutral

En till fråga, om man satsar på ett relä på 70a 12v, hur får man dit kablarna till extraljusen då, ska man använda sig av 2st dubbelstift plus 1 vanligt och fästa i relät, eller kan man dra en kabel från relät och sen grena den närmare extraljusen, alt 2 blir smidigare då det blir lite mindre sladdar, hittar strömmen fram till alla ljusen på rätt sätt vilket som?

xenon kungens färdiga reläsats suger!! i alla fall den till xenon den har sabbat 2st av mina 60w ballastrar

Audi frälst

5 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
fredde_petermann skrev:
sm0ke skrev:

xenon kungens färdiga reläsats suger!! i alla fall den till xenon den har sabbat 2st av mina 60w ballastrar

Why? Har du fått något på garantin om du haft någon kvar?

Håller på att koppla in deras prylar nu, ska vara klart innan veckan är slut förhoppningsvis... kanske skall tänka om?

Sök