som ämne, har nu fått mig jobb, och jag måste köra ca 12mil varje dag til och från och med dom bensin priserna som är idag blir inte det billigt, var på utkikk efter bil men hittade aldrig något bra och billigt, men då kom jag på caddy'n som min farsa hadde ståande här och vi har en diesel motor til den, så nu ska 1,5 bensin motor'n plockas ut och en 1,6 diesel ska inn i den, kommer ochså at montera dit gti stolar och golf 2 gti 90 fångare, sen ramlar det på emblemfri grill svarta klarglass osv, ska lackas innan den ska gå på gata'n med, bilder kommer i kväll när jag her börjat eller i mårgon
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
idag har jag fått ur bensin motor'n från bilen, sen har jag konstanterat at jag måste ha nya dämpare fram så nu blir det garranterad justerbara coilovers på den bilder kommer nu
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
nu är det mesta klart har inte gjort något senn lördag för at jeg blivit sjuk, motor'n har inte startat än men tror det löser sig om jag får fram disel til diselpumpen, tror inte den klarar at suga från tanken och fram i ett tort rör, ska prova fiksa det til hälgen och då tror jag den går
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
inte händt så mycket den sista tiden, diesel pumpen var visst skrot, men har hittat en ny nu som jag tror kommer til mig innan hälgen har fått monterat dit en golf 2 frontfanger så nu närmer deg sig i alla fall,
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
fick monterat inn dieselpumpen idag och fick fram diesel til dysarna, men tror at dysarna har sätt sig, ska plocka ur dysarna i mårgon och prova få öpnat dom igjen, vet någon här som vet hur dom ska fungera?
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
fick monterat inn dieselpumpen idag och fick fram diesel til dysarna, men tror at dysarna har sätt sig, ska plocka ur dysarna i mårgon och prova få öpnat dom igjen, vet någon här som vet hur dom ska fungera?
om du menar spridarna så måste du ha en testanordning för att testa dom då det är så enormt högt öppningstryck på dom..
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
räcker nog inte bore stå på dom vad det är för öppningstryck.. om jag inte minns fel så ligger en dieselspridare på runt 200-250bar. men vet att det är livsfasligt att stå i strålen när den går för det tränger in i huden på en.
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse