mitt råd , som elektriker är att köra på 50 kvadrat kabel när det gäller batteriflytt , inte kul när det blir för varmt i en kabel pga underdimensionering ,
Hur viktigt är det med maskeringskabel runt kabeln, samt säkring vid batteriet... Är det hur dumt som helst att skippa dessa...eller är det en billig försäkring om nått skulle hända, om det nu är så vanligt att kabeln brinner ?
Sorry för offtopic.
det beror ganska mycket på hur kabeldragningen är utförd , säkrast är ju verkligen att skydda kabeln så gott det går inte så kul å kortsluta allt om kraften (+)skulle komma i kontakt med godset (-) alltså jorden vet inte om det är speciellt vanligt att kabeln brinner , men vem vill ta risken ???
Det är ju inga direkta kostnader så lika bra att köpa. I förebyggande syfte.. 50 kr på Jula för 10 m har jag för mig.
Konstigt då den gick på alla cylindrar när ni hämtade den
Nitrometanskada skrev:
När bilen köptes gick den på 2-3 cylindrar, detta har vi åtgärdat idag/ikväll. Nu går den som en klocka
Stay tuned !
den gick till o från på 3-4 cyllar, o ville ju inte ladda turbon, det är detta Rasmus menar han fixat !
Precis, har tendens till att gå kasst vid kallstart, vill ej hålla tomgång och går knappt att varva den om man trampar på gasen. Får själv hålla motorn vid liv. Tar man sedan och vrider av den efter nån minut och startar igen är den genast mycket piggare och kan ibland hålla sin tomgång. Detta jag kikar vidare på just nu. Dock inte funnit något mer fel är avgasleckage vid turbo och avgassystemet och tryckläcka någonstanns eftersom den är så slö och svarar dåligt. Om där är någon som har erfaranheter att dela med sig av detta så får den gärna höra av sig.