Call of duty: Black ops

DoT Häst
15 november 2010 · 1 099 Inlägg

maccswe skrev:

DoT skrev:
Köpte det på Pc.. Ångrar det något fruktansvärt. Vilket jävla mög. roll
Lirar hellre mw2, trots alla fuskare..

Är det nått speciellt du inte gillar?

Har lirat MW2 flitigt och tycker att BO är en grym uppföljare, visst finns vissa saker som är lite bristfälliga men några patchar senare och detta är löst..

Grafiken, ljudet eller rättare sagt avsaknaden på ljud, vapnen låter ju för fan som ärtbössor och fotstegen ska vi inte ens börja prata om .. upplägget i sig.
Spawnsystemet online är det värsta jag varit med om.

Några av sakerna jjag kom på såhär direkt.

Än är inte den sista idioten född..
DoT Häst
15 november 2010 · 1 099 Inlägg

JockeRX7 skrev:
... Skönt med valfrihet och att slippa fuskare...

Think again. Fuskare har redan börjat ploppa upp. Inte konstigt eftersom de andvänder exakt samma system för att upptäcka fuskare som mw2 gjorde.

Än är inte den sista idioten född..
JockeRX7 KTM 660
15 november 2010 · 537 Inlägg

DoT skrev:

JockeRX7 skrev:
... Skönt med valfrihet och att slippa fuskare...

Think again. Fuskare har redan börjat ploppa upp. Inte konstigt eftersom de andvänder exakt samma system för att upptäcka fuskare som mw2 gjorde.

Men nu har jag iaf möjligheten att kicka dom tongue

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
CruiZin Hemlös
16 november 2010 · 321 Inlägg

Asså jag fattar inte varför man inte kan vara fler på servrarna som man kunde på CoD 4 MW 1. Vad är det nu? Max 6 spelare vs 6? Hur mycket action är det då? Fan va tråkigt!!! Nej det var bättre i fyran när man kunde vara 15-20 mot varandra och upp till 30 vs 30 om man kände för det. Det var fan grejjer det.

Och en sak till, har ens grafiken utvecklats i CoD spelen sedan MW 1? Jag tycker fan knappt att det har gjort det.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
DoT Häst
16 november 2010 · 1 099 Inlägg

CruiZin skrev:
Asså jag fattar inte varför man inte kan vara fler på servrarna som man kunde på CoD 4 MW 1. Vad är det nu? Max 6 spelare vs 6? Hur mycket action är det då? Fan va tråkigt!!! Nej det var bättre i fyran när man kunde vara 15-20 mot varandra och upp till 30 vs 30 om man kände för det. Det var fan grejjer det.

Och en sak till, har ens grafiken utvecklats i CoD spelen sedan MW 1? Jag tycker fan knappt att det har gjort det.

-Errrr.. Nu vet jag inte om du sitter på konsol eller pc.. Men på pc är alla free for all servrar 16 spelare. 16 spelare + det fuckade spawnsystemet + vissa av de små kartorna = totalt KAOZ (som laser turken skulle uttryckt sig.

-Grafiken är 10 steg tillbaka från mw2.
Spelet är ju 99.9999% exakt som Call of duty: World at war grafikmässigt och det släpptes för typ 2 år sen. Detta pga. det inte är Infinity ward som utvecklat Black ops. Iw har ju gjort både mw1-2 vilka jag tycker slår black ops med hästlängder.

Än är inte den sista idioten född..
DoT Häst
16 november 2010 · 1 099 Inlägg

JockeRX7 skrev:

DoT skrev:

JockeRX7 skrev:
... Skönt med valfrihet och att slippa fuskare...

Think again. Fuskare har redan börjat ploppa upp. Inte konstigt eftersom de andvänder exakt samma system för att upptäcka fuskare som mw2 gjorde.

Men nu har jag iaf möjligheten att kicka dom tongue

Ja men nu spelar ju inte alla på din server.
Förövrigt har jag fruktansvärt svårt att hitta servrar överhuvudtaget. För tillfället hittar jag bara free for all servrar..  roll

Än är inte den sista idioten född..
CruiZin Hemlös
16 november 2010 · 321 Inlägg

DoT skrev:

CruiZin skrev:
Asså jag fattar inte varför man inte kan vara fler på servrarna som man kunde på CoD 4 MW 1. Vad är det nu? Max 6 spelare vs 6? Hur mycket action är det då? Fan va tråkigt!!! Nej det var bättre i fyran när man kunde vara 15-20 mot varandra och upp till 30 vs 30 om man kände för det. Det var fan grejjer det.

Och en sak till, har ens grafiken utvecklats i CoD spelen sedan MW 1? Jag tycker fan knappt att det har gjort det.

-Errrr.. Nu vet jag inte om du sitter på konsol eller pc.. Men på pc är alla free for all servrar 16 spelare. 16 spelare + det fuckade spawnsystemet + vissa av de små kartorna = totalt KAOZ (som laser turken skulle uttryckt sig.

-Grafiken är 10 steg tillbaka från mw2.
Spelet är ju 99.9999% exakt som Call of duty: World at war grafikmässigt och det släpptes för typ 2 år sen. Detta pga. det inte är Infinity ward som utvecklat Black ops. Iw har ju gjort både mw1-2 vilka jag tycker slår black ops med hästlängder.

Men wow, 8 vs 8 då.. Big deal. Jätte roligt säkert ändå... Och jag har inte spelet. Det har inte funnits något vettigt CoD sen just 4:an.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
DoT Häst
16 november 2010 · 1 099 Inlägg

CruiZin skrev:
Men wow, 8 vs 8 då.. Big deal. Jätte roligt säkert ändå... Och jag har inte spelet. Det har inte funnits något vettigt CoD sen just 4:an.

Free for all.. Det vill säga "alla mot alla" roll.. 16 pers (kanske tillomed är 18) på t.ex Nuketown.. Det är allt annat än roligt.

Än är inte den sista idioten född..
The_Bunny
17 november 2010 · 246 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Känns som man är ensam pc spelare i den här tråden som tycker spelet är bra.
Har inget lagg alls. Men har visserligen ändrat en del i config för att få bort sånt.
Gillar det här mycket mer än mw2. Skönt med valfrihet och att slippa fuskare. Banorna är mycket roligare enligt mig.
Det ända jag har haft problem med var att alla servers slutade funka några timmar i lördags. Men det är ju Gameservers som hade problem och inte tillverkaren till cod.
Gillar att dom gjort multiplayern lite svårspelad så man slipper det där simpla spelet som mw2 hade att erbjuda. I mw2 kunde ju vem som hellst vara bra.

Prestige 1 och snart lvl 30 smile

Skicka din config till mig på skype då för mitt flyter fortf inte och jag har både mer kraft i nät och dator än dig.. :s

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
KennethL
17 november 2010 · 412 Inlägg

CruiZin skrev:
Och en sak till, har ens grafiken utvecklats i CoD spelen sedan MW 1? Jag tycker fan knappt att det har gjort det.

Jag håller med om det, personligen tycker jag att snyggaste grafiken var i just CoD4. Ser så kladdigt ut i MW2 och Black Ops, medans i CoD4 så var det snyggt och "realistiskt" roll

135
├┼┼
24 R
The_Bunny
17 november 2010 · 246 Inlägg

KennethL skrev:

CruiZin skrev:
Och en sak till, har ens grafiken utvecklats i CoD spelen sedan MW 1? Jag tycker fan knappt att det har gjort det.

Jag håller med om det, personligen tycker jag att snyggaste grafiken var i just CoD4. Ser så kladdigt ut i MW2 och Black Ops, medans i CoD4 så var det snyggt och "realistiskt" roll

agreed

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
maccswe
18 november 2010 · 200 Inlägg

Nu har jag lirat hela singleplayer och har kommit upp till level 30 snart på live, och måste säga att det är hur kul som helst. Det ÄNDA jag igentligen har att klaga på är att ljudet har väll inte högsta klass, tänkte mest på vapenljuden.
Sen är det lite störande att man kan respawna när man har en fiende bakom sig, men kör man nuketown så är detta bara kul. Den banan är en av mina favoriter, kan vara fullständigt kaos på den, rc bilar överallt, helikoptrar i luften, granater överallt!

JockeRX7 KTM 660
18 november 2010 · 537 Inlägg

maccswe skrev:
Nu har jag lirat hela singleplayer och har kommit upp till level 30 snart på live, och måste säga att det är hur kul som helst. Det ÄNDA jag igentligen har att klaga på är att ljudet har väll inte högsta klass, tänkte mest på vapenljuden.
Sen är det lite störande att man kan respawna när man har en fiende bakom sig, men kör man nuketown så är detta bara kul. Den banan är en av mina favoriter, kan vara fullständigt kaos på den, rc bilar överallt, helikoptrar i luften, granater överallt!

Nuketown är nog min favorit med. Får alltid bra stats på den banan.
Ja vapen ljuden kan va lite dåliga ibland. Sniper och vapen med silencer har sköna ljud anser jag.
Pistoler och lmg´s låter som ärtpistoler tongue

Måste ge mig på singelplayer nångång känner jag. Nöter mp väldigt mycket nu. Går snart in i prestige 2 smile

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
JockeRX7 KTM 660
18 november 2010 · 537 Inlägg

Ni dator spelare som vill lira på våran server kan adda mig på steam. Mrflum (ja jag vet att namnet suger men behövde nått fort som var ledigt) Heter jag där iaf.

Har bra regler på våran server. Inget klagande och gnällande. Man ska vara trevlig mot sina medspelare osv.
Kör hc tdm på den.
Känns som vi har ett bra gäng som spelar på den. Lyckats få in i skallen på folk att det är kick om dom inte kan ha ett moget uppförande smile Engelska är det ända som är tillåtet i chatten med.

Så har ju fusken redan kommit till pc så vi kickar och bannar direkt när vi har en fuskare.

Men servern är ofta full så om ni vill spela är det bara att skriva på steam så fixar jag en plats åt er (kickar gärna en muppig ryss mot en gorg spelare)

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Martin 9-3 Fisketokig
18 november 2010 · 2 997 Inlägg

Skulle gärna hoppa in och lira någon kväll ibland.

Tyvärr har jag inte hårdvara som backar upp för mig så står här och överväger om det är värt en uppgradering á 12-15 papp för att ta upp spelandet igen.

Ser gött ut om man kollar till klippen man sett från youtube samtidigt som folk sågar hela spelet.
Skulle sitta fint med en uppgradering i vilket fall men det tyckte jag förra vintern också smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
JockeRX7 KTM 660
18 november 2010 · 537 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Skulle gärna hoppa in och lira någon kväll ibland.

Tyvärr har jag inte hårdvara som backar upp för mig så står här och överväger om det är värt en uppgradering á 12-15 papp för att ta upp spelandet igen.

Ser gött ut om man kollar till klippen man sett från youtube samtidigt som folk sågar hela spelet.
Skulle sitta fint med en uppgradering i vilket fall men det tyckte jag förra vintern också smile

12-15 tusen? Då får du ju en helt ny och grym speldator om du bygger den själv tongue

Modekort, processor och grafik kort har du ju för max 6000kr. Minnen och sånt är ju billigt idag och nätagg kanske du kan köra med ditt gamla?

i7 processorn ligger ju för mellan 2-3 tusen, modekort kostar upp till 2. Grafikkort är ju lite i pris efter vad du vill ha, mitt radeon HD5770 kostade 1600 har jag för mig smile

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Martin 9-3 Fisketokig
18 november 2010 · 2 997 Inlägg

JockeRX7 skrev:

Martin 9-3 skrev:
Skulle gärna hoppa in och lira någon kväll ibland.

Tyvärr har jag inte hårdvara som backar upp för mig så står här och överväger om det är värt en uppgradering á 12-15 papp för att ta upp spelandet igen.

Ser gött ut om man kollar till klippen man sett från youtube samtidigt som folk sågar hela spelet.
Skulle sitta fint med en uppgradering i vilket fall men det tyckte jag förra vintern också smile

12-15 tusen? Då får du ju en helt ny och grym speldator om du bygger den själv tongue

Modekort, processor och grafik kort har du ju för max 6000kr. Minnen och sånt är ju billigt idag och nätagg kanske du kan köra med ditt gamla?

i7 processorn ligger ju för mellan 2-3 tusen, modekort kostar upp till 2. Grafikkort är ju lite i pris efter vad du vill ha, mitt radeon HD5770 kostade 1600 har jag för mig smile

Jo jag har kollat lite. Mycket drar det med sig. Passar isåfall på att köra linan ut med SSD-disk och ny lagring när man ändå byter. Vet inte hur jag löser skärmarna. Lutar åt en ny 24" 1920x1080 med vanlig TN-panel för billig peng. Drar iväg väldigt med en vettig ips-skärm.

Blir ett nytt kraftfullare nätagg till befintligt chassi och bygger på det. Sen blir det ett litet billigt chassi som all gammal hårdvara ska flytta in i och säljas.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
JockeRX7 KTM 660
18 november 2010 · 537 Inlägg

Martin 9-3 skrev:

JockeRX7 skrev:

Martin 9-3 skrev:
Skulle gärna hoppa in och lira någon kväll ibland.

Tyvärr har jag inte hårdvara som backar upp för mig så står här och överväger om det är värt en uppgradering á 12-15 papp för att ta upp spelandet igen.

Ser gött ut om man kollar till klippen man sett från youtube samtidigt som folk sågar hela spelet.
Skulle sitta fint med en uppgradering i vilket fall men det tyckte jag förra vintern också smile

12-15 tusen? Då får du ju en helt ny och grym speldator om du bygger den själv tongue

Modekort, processor och grafik kort har du ju för max 6000kr. Minnen och sånt är ju billigt idag och nätagg kanske du kan köra med ditt gamla?

i7 processorn ligger ju för mellan 2-3 tusen, modekort kostar upp till 2. Grafikkort är ju lite i pris efter vad du vill ha, mitt radeon HD5770 kostade 1600 har jag för mig smile

Jo jag har kollat lite. Mycket drar det med sig. Passar isåfall på att köra linan ut med SSD-disk och ny lagring när man ändå byter. Vet inte hur jag löser skärmarna. Lutar åt en ny 24" 1920x1080 med vanlig TN-panel för billig peng. Drar iväg väldigt med en vettig ips-skärm.

Blir ett nytt kraftfullare nätagg till befintligt chassi och bygger på det. Sen blir det ett litet billigt chassi som all gammal hårdvara ska flytta in i och säljas.

Ja behöver du diskar och sånt så springer det ju iväg, men det är samtidigt skönt att ha en riktigt snabb och bra disk till windows osv.
Jag kör 24" samsung skärm till datorn. Tror inte dom är så dyra idag. Är helnöjd med den i alla fall.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Fimp3n Random
18 november 2010 · 480 Inlägg

Ska också uppdatera lite. Blir nog nått sånt här. Kniper ett till GTX 260 och ett nytt nätagg i mellandagarna.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/derp9.png
Behåller hårddiskar och ett nätagg på 520w. Duger till 1 GTX 260. Men inte 2.

Senast redigerat av Fimp3n (18 november 2010)

JockeRX7 KTM 660
21 november 2010 · 537 Inlägg

För er som har lite FPS och problem med lagg. Testa om nått av det här funkar http://forums.steampowered.com/forums/s … ?t=1572406

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang