3404
Sök

Steff's - Royal Flush - >>NISSAN 200SX RS13<< -

77 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
har svårt med ett fälg val här tongue
http://infosite.se/medium/images/rims/2620.png
eller dessa
http://infosite.se/images/rims/1384.png
hjälp vilka tycker ni?

487 Inlägg
21 november 2010
Lensofälgen i svart skulle vart snyggast, men kör på Lenson.

331 Inlägg
21 november 2010
dom gröna i svart färg då bilen kommer att vara vit smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
21 november 2010
Den första. Men inte i grönt lr svart. Hellre då i gunnmetal grey smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
1 december 2010
Brewitz skrev:
dagen där på var man snabbt uppe för att felsöka bilen. gick runt och hade ingen tendens till att hosta lite. drog ur stiften och såg att dom var genom dränkta av soppa drog runt motorn med stift ute och den fick ju gnista med! hmm Casen som spökar tänkte jag mkt riktigt var det det skruvade bort casen och såg att klacken på kammen var av! satte tillbaka casen i någolunda rätt läga och vred om nyckeln och bilen gick igång! riktigt skön känsla kan jag säga big_smile

ett litet klipp på uppstart
http://www.garaget.org/video/gdylxofs586t

imorgon blir det att åka ner till biltema och köpa ett stroboskop så tändningen blir rätt inställd tongue
om någon har en avgas kam liggandes till ett vettigt pris med hel klack och fräscha splines på hör gärna av er

Härligt att du hittade felet! Som jag sa till dig, kan vara någon jävla skitsak,  jag hade prövat båda Casarna också.. tongue

Men läste att den inte startade mer, surt som fan!
Ang baksätet, min kusins jävla katter hade visst legat där...
Överlag så ser den fin ut! Är den klar till Elmia?

Lycka till! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

77 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
@ madebyme
jo förhoppningsvis blir den klar tills dess ska försöka få igång den igen innan jag börjar riva ner om det nu blir av. fick en liten dotter förra veckan nu så man har ju en ny första prioritering nu tongue men den kommer defenitivt var kör klar till elmia! smile

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
1 december 2010
Brewitz skrev:
@ madebyme
jo förhoppningsvis blir den klar tills dess ska försöka få igång den igen innan jag börjar riva ner om det nu blir av. fick en liten dotter förra veckan nu så man har ju en ny första prioritering nu tongue men den kommer defenitivt var kör klar till elmia! smile

Ah just det Grattis! smile
Jag ställer nog på Audin nästa vecka!

77 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
MadeByMe skrev:
Brewitz skrev:
@ madebyme

tackar tackar smile
gott för dig kan tänka mig att det blir en rolig vinter med den big_smile
hann ju aldrig köra med den under vinter tid själv sad

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
1 december 2010
Brewitz skrev:
MadeByMe skrev:
Brewitz skrev:
@ madebyme

tackar tackar smile
gott för dig kan tänka mig att det blir en rolig vinter med den big_smile
hann ju aldrig köra med den under vinter tid själv sad

Dock så lyser oljelampan när man kör, sen släcks, sen kommer tillbaka, men trycket är bra!

77 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
okej ja den stog ju ett tag kanske skit i silen eller glapp kontakt? men olja och olje tryck är bra?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
1 december 2010
Ligger över 2 bar i tomgång så det är väl bra!
När man kör går den upp till 5bar

77 Inlägg
1 december 2010
Trådstartare
MadeByMe skrev:

som det ska ligga på  med andra ord.
tror det är glapp kontakt eller bara skit som ligger i olje silen isf.
gott avgas system du fått på den! fått i stolar med?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
1 december 2010
Brewitz skrev:
MadeByMe skrev:

som det ska ligga på  med andra ord.
tror det är glapp kontakt eller bara skit som ligger i olje silen isf.
gott avgas system du fått på den! fått i stolar med?

Bygger nya fästen, ska fortsätta imorgon, använder org fästet som stycker upp, blir suveränt!
Ska plugga in bilen i dator nästa vecka och kolla vad den säger! smile
Senast redigerat av MadeByMe (1 december 2010)

77 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Och här har det varit dött ett tag nu hmm har som sagt innan fått en liten tös nu så det har inte varit alls mkt tid för bilen den senaste tiden. som också sagt tidigare har ingen brådska med bilen, vill ju inte missa tiden med flickan nu den första tiden, så bilen har fått stå. men nu känns det som det är på tid att göra ngt med den då det gått ett halv år nästan.

så det som har hänt allra senast med bilen är väl att jag plockat ner toppen då jag tappade ner en bricka rätt ner vid ventilen av misstag så toppen åkte av så passade även på att byta topp packning då den gamla var hyffsat sleten så hade bara varit en tidsfråga innan jag hade fått lyfta på den iaf eller värre.
blåste ur alla kablar och plockade ihop den su startar den och går nästan finare innan big_smile när jag väl hade nere allt så passade jag även på att lacka allt fråga mig inte varör för det vet jag inte ens själv roll kommer dock polera om allt igen men det får bli till vintern just nu är det att få ihop bilen för besiktning nästa månad tongue även byggt nya fästen till stolarna då dom gamla satte stolen alldeles för högt upp så nu är det fixat och har en perfekt ställning bara passagerar sidan kvar.
även hunnit köpa ett par fälgar jag ska ha nu i år blir nya till nästa år

en bild på motor då smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100377/100377-5068973e229d28f451cc606484ec53e2.jpg

fälgarna som ska på väntar bara på däck
http://www.bythjul.com/images/products/alessio_indy__hog.jpg

mer update kommer efter helgen.
nu tas projektet upp igen och kommer nog inte dö på ett bra tag wink

77 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
jahopp nu sitter man o letar däck till fälgarna finns ju sjukt mkt o välja på så vet inte vad jag ska ha.
med tanke på min körstil så vill jag ju inte punga ut överdrivet mkt pengar på däcken då det troligt vis kommer bytas minst 2ggr per sesong baktill iaf tongue men vill ju inte snåla heller för man vill ju inte ha däck som är snor hala när det är blött ute hmm
hade varit sjukt gott med däck spons iom med att man kommer åka på en hel del evenemang med bilen nu när man fått ökning på inkomsterna.

så om någon vill sponsra med däck är det hjärtligt välkommet smile
nästa månad blir det att handla lite grejjer från japan förhoppnigsvis finns allt när pengarna kommer.
kanske ni ser vad det blir för stuk på bilen med tongue

denna fronten
http://image.nengun.com/used/original/nengun-116051-01-unknown-silvia_s13_front_bumper.jpg

denna vingen
http://i.ebayimg.com/00/$(KGrHqV,!hkE2foFE!6SBNumN)3,GQ~~0_1.JPG?set_id=8800005007

dessa bak lyktor smile
http://www.pandagarage.com/products/images/s13%20parts/koukitails.JPG

873 Inlägg
19 maj 2011
blir ju kanoners detta , gillar stenhårt din lila färg du använde smile , nu börjar det bli färdigt ??

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

462 Inlägg
19 maj 2011
_NeeX_ skrev:
Kommer bli riktigt fett!

What he said!

77 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
_NeeX_ skrev:
Kommer bli riktigt fett!

hehe tackar hoppas på bra resultat iaf big_smile kollade in din lite såg att det börjat arta sig för dig me. bra jobbat! såg också att du köpt likadana fälgar ^^

NOOX skrev:
blir ju kanoners detta , gillar stenhårt din lila färg du använde  , nu börjar det bli färdigt ??

tack tack big_smile kul att du gillade färgvalet tanken är att denna färg hamnar även på fälgar tongue så om jag inte polerar om grejjerna i vinter rivs motorn bara ur för uppfräshning av lack och lite snyggare dragning av diverse kablar smile färdigt o färdigt vet jag inte tongue men den är ju iaf kör färdig snart
grillchips skrev:
What he said!

haha tackar!

873 Inlägg
19 maj 2011
kan tänka mig att lila rims blir riktigt ballt på en vit bil ,

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

Sök