Idag har jag donat lite, fick bort sista bulten på grenröret iaf och plockade ner wastegaten i molykyler för att s4ans hade en rejäl spricka i själva huset och så va membranet spräckt så den funka inte som den skulle heller. Ska blästra å måla på dom lite innan montering, bilder kommer på det senare... Vänstra är en WG från audi 100 Turbo sen är det s4ans på höger då. sista bilden så portade jag Audi 100ans utloppet för det va mindre än s4ans, värmen ska väck fort!
Grenröret hade ju givetvis en spricka i sig som alla andra men endast 1 så den skall lagas på måndag med lite tur sen iväg på blästring och den skall även planfäsas om det behövs. slipade ur sprickan och såg till att bryta den så den inte vandrar vidare. Det ser jävligt illa ut nu men blir bättre sen...återkommer till detta då det är utfört.
Idag har jag varit och bytt in min gamla a4a drivlina dock ej växel lådan emot Nytt expationskärl och en bättre begad turbo
För min som ni ser på bilden va ju lite glapp så den har nött ner impelrarna och hade läkt bra mycke olja för alla rör och intercoolern va full i olja.
Än har bygget bara kostat 10 000 och det va för motorn+kabelhärva och box+ lite s4 original grejor som jag fick på köpet men blir väl mer inköp i framtiden...Fick även med mig en till s4a front som dock är skadad inkl fästen och den är till salu (Pm:a vid intresse) och en kabelhärva ifrån A4 1.8t eftersom min följde med motorn jag sålde...tanken är att dom funktioner som går att använda via orignal härvan skall va lätt att anslut och lika så kunna skarva in S4 härvan i den på nå vis vi får se hur det går
Den där turbon är bara att skicka på skrothögen, förmodligen inte mycket som går att återanvända vid eventuell renovering. Axlarna brukar bli skrot också när det glappar sådär.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Den där turbon är bara att skicka på skrothögen, förmodligen inte mycket som går att återanvända vid eventuell renovering. Axlarna brukar bli skrot också när det glappar sådär.
Japp full koll på läget och den är ju kasserad å en annan inköpt
idag har jag städat ur garaget och flyttat undan motorn så bilen skall få plats. Tvättade ur motorummet idag men fick inte in bile i garaget då det va lite tungt å knuffa själv i morgon borde jag iaf få i "motor mallen" eller "test" motorn eller vad man ska kalla den så man kan göra motor fästena klara
Måste tillägga att Mobil kameran på min C901 är inte fy skam märker jag då jag kollar på bilderna har inte använt min system kamera en enda gång då jag fotat
Ja då sitter mallen i bilen ser ut som motorn verkligen här hemma måste jag säga
Som ni ser så får man ju inte dit plast ramen för kylare å lysen utan att modifiera den men nu är man ju iaf på godväg och kan reda ut hindre framför sig
Turbon går att byta på plats om den skulle haverera monterade den efter jag lyft i blocket.
Här va det sämre, fick fimpa huvlåset och sen tar huven i tändkåpan men inte om man tar bort den men ser ut som man ska måsta köra med 3b eller 7a kåpan, lite synd det eftersom denna är snyggare tycker jag Med tändkasetten på...
Och utan....
Oljetråget ligger rätt nära krängningshämmaren med det borde funka det här oxå ju men det ska ju på någon milimeter till efter som jag varken har dom dubbla packningarna eller skvalpskyddet monterat mellan block och tråg...