3260
Sök

Hur många hästar kan min 240 ligga på??

10 287 Inlägg
9 november 2010
#21
I princip rätt meningslöst. Bygg först något som du kan tro på.

Att få ett papper på 218.6 Hkr när man inte vet vad som sätter stopp eller exakt vad man har för grejor och vad dom bör klara av är rätt värdelöst.

/Göran


Grn_e34 skrev:
ja jag får helt enkelt åka och bänka den:)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

220 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
#22
JimmyAndersson skrev:
Grn_e34 skrev:
JimmyAndersson skrev:
enklast är att åka ner till sundsvall till motornord och få den bänkad smile

jo det är sant men jag tänkte vänta tills den är riktigt klar det blir lite mer saker senare:), dem verkar vara så jävla oseriösa här...
vart det bra med dörr sidorna förresten:)?

dörrsidorna vart skitbra smile
Men gissningsvis så ligger den nånstans mellan 200-250hk.

vad bra då:), var det fel på dem du hade innan:)?, jo jag skulle gissa på något sånt jag med:), men ny intercooler blir det snart och ställa upp laddtrycket:), sen en planad och portad 530 topp:)


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
9 november 2010
#23
de gröna spridarna du har är från turbo + har jag för mig


1 679 Inlägg
9 november 2010
#24
Grn_e34 skrev:
JimmyAndersson skrev:
Grn_e34 skrev:

jo det är sant men jag tänkte vänta tills den är riktigt klar det blir lite mer saker senare:), dem verkar vara så jävla oseriösa här...
vart det bra med dörr sidorna förresten:)?

dörrsidorna vart skitbra smile
Men gissningsvis så ligger den nånstans mellan 200-250hk.

vad bra då:), var det fel på dem du hade innan:)?, jo jag skulle gissa på något sånt jag med:), men ny intercooler blir det snart och ställa upp laddtrycket:), sen en planad och portad 530 topp:)

jag hade ett litet hål på varje dörrsida där det har suttit två skrikare en gång i tiden smile
Fick ju dessa till ett sånt bra pris så lika bra att ta dom ju smile


220 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
#25
Sharky skrev:
I princip rätt meningslöst. Bygg först något som du kan tro på.

Att få ett papper på 218.6 Hkr när man inte vet vad som sätter stopp eller exakt vad man har för grejor och vad dom bör klara av är rätt värdelöst.

/Göran


Grn_e34 skrev:
ja jag får helt enkelt åka och bänka den:)


den motorn går riktigt bra en kompis hade en audi a3 tsq med stora motorn den hade 286hk, och han ägde bilen med motorn jag har i min 240nu, och han tyckte att den gick nästan som audin inte långt ifrån:)


220 Inlägg
9 november 2010
Trådstartare
#26
mk2_power skrev:
de gröna spridarna du har är från turbo + har jag för mig

okej:)


357 Inlägg
9 november 2010
#27
mk2_power skrev:
de gröna spridarna du har är från turbo + har jag för mig

Alltså orginal då Turbo+ inte har större spridare. Och om man vill veta säkert så är det ju inte svårt att google numret på spridarna istället för att sitta och gissa utifrån färgen.


Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
9 november 2010
#28
aF skrev:
mk2_power skrev:
de gröna spridarna du har är från turbo + har jag för mig

Alltså orginal då Turbo+ inte har större spridare. Och om man vill veta säkert så är det ju inte svårt att google numret på spridarna istället för att sitta och gissa utifrån färgen.

original 165 hästars har turkosa spridare och på turbo plussen sitter lite större gröna spridare


Tvivlare
2 266 Inlägg
9 november 2010
#29
Grn_e34 skrev:
AirOne skrev:
Grn_e34 skrev:

jo det är sant men jag tänkte vänta tills den är riktigt klar det blir lite mer saker senare:), dem verkar vara så jävla oseriösa här...vart det bra med dörr sidorna förresten:)?

Jo men det är fruktansvärt lätt att vara seriös när frågan är så fruktansvärt enkel att svara på?
Jag gissar på mellan 100 till 350 hästkrafter. Där har du mitt svar..roll

jo men motorn ligger på runt 165hk original, och det är större spridare, större turbo, och större soppa pumpar, 187.3 var det någon som gissade på (seriöst), och 200 jag tycker det borde vara mer men jag vet inte därför jag frågar ungefär vad folk tror:), sen vare någon som skrev 450(och det vet ju alla här att den inte ligger på så det var ju onödigt att skriva:))

Jag tror SERIÖST inte att du har mer än 200, speciellt inte om du har svart/gröna spridare. vad tror du jag har i min?

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

357 Inlägg
9 november 2010
#30
mk2_power skrev:
aF skrev:
mk2_power skrev:
de gröna spridarna du har är från turbo + har jag för mig

Alltså orginal då Turbo+ inte har större spridare. Och om man vill veta säkert så är det ju inte svårt att google numret på spridarna istället för att sitta och gissa utifrån färgen.

original 165 hästars har turkosa spridare och på turbo plussen sitter lite större gröna spridare

Jag har då haft 337cc spridare i mina turbo+ bilar.
Senast redigerat av aF (9 november 2010)


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
9 november 2010
#31
Volvo 740 turbo Bosch 0 280 150 335 300cc/min 3 bar

Volvo 740 turbo Bosch 0 280 150 357 300cc/min 3 bar

Volvo 760 turbo Bosch 0 280 150 355 300cc/min 3 bar

Volvo 740/940 turbo Bosch 0 280 150 804 337cc/min 3 bar

ska inte skilja på "vanlig" turbo och turbo plus.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

10 287 Inlägg
9 november 2010
#32
Turbo+ har inget med andra spridare att göra.

/Göran

mk2_power skrev:
original 165 hästars har turkosa spridare och på turbo plussen sitter lite större gröna spridare

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
9 november 2010
#33
Det ändrar inget i sak. Vet man inte vad man har byggt med och vad grejorna är tänkta att klara av och hur bra dom matchar varandra så är det alldeles bakvänt i vilket fall som helst.


/Göran


Grn_e34 skrev:
Sharky skrev:
I princip rätt meningslöst. Bygg först något som du kan tro på.

Att få ett papper på 218.6 Hkr när man inte vet vad som sätter stopp eller exakt vad man har för grejor och vad dom bör klara av är rätt värdelöst.

/Göran


Grn_e34 skrev:
ja jag får helt enkelt åka och bänka den:)


den motorn går riktigt bra en kompis hade en audi a3 tsq med stora motorn den hade 286hk, och han ägde bilen med motorn jag har i min 240nu, och han tyckte att den gick nästan som audin inte långt ifrån:)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

767 Inlägg
9 november 2010
#34
Grn_e34 skrev:
Sharky skrev:
I princip rätt meningslöst. Bygg först något som du kan tro på.

Att få ett papper på 218.6 Hkr när man inte vet vad som sätter stopp eller exakt vad man har för grejor och vad dom bör klara av är rätt värdelöst.

/Göran


Grn_e34 skrev:
ja jag får helt enkelt åka och bänka den:)


den motorn går riktigt bra en kompis hade en audi a3 tsq med stora motorn den hade 286hk, och han ägde bilen med motorn jag har i min 240nu, och han tyckte att den gick nästan som audin inte långt ifrån:)

Jag tror du hade 165hästar från början men nu är det väldigt nära 300 eftersom 240n är lite tyngre och ändå hänger med a3an och med tanke på den väldiga trimningen. Sportluftfilter, tändspole, dom väldiga soppa pumparna så att spridarna får tillräckligt med bensin.


270 Inlägg
9 november 2010
#35
Grn_e34 skrev:
JimmyAndersson skrev:
Grn_e34 skrev:

jo det är sant men jag tänkte vänta tills den är riktigt klar det blir lite mer saker senare:), dem verkar vara så jävla oseriösa här...
vart det bra med dörr sidorna förresten:)?

dörrsidorna vart skitbra smile
Men gissningsvis så ligger den nånstans mellan 200-250hk.

vad bra då:), var det fel på dem du hade innan:)?, jo jag skulle gissa på något sånt jag med:), men ny intercooler blir det snart och ställa upp laddtrycket:), sen en planad och portad 530 topp:)

Ett litet inpass bara...... är inte helt säker på att plana toppen blir så mycket bättre faktiskt.
Gissar på 190 hk med en "lustig" effektkurva.

/M


270 Inlägg
9 november 2010
#36
Jiimpa skrev:
Grn_e34 skrev:
Sharky skrev:
I princip rätt meningslöst. Bygg först något som du kan tro på.

Att få ett papper på 218.6 Hkr när man inte vet vad som sätter stopp eller exakt vad man har för grejor och vad dom bör klara av är rätt värdelöst.

/Göran




den motorn går riktigt bra en kompis hade en audi a3 tsq med stora motorn den hade 286hk, och han ägde bilen med motorn jag har i min 240nu, och han tyckte att den gick nästan som audin inte långt ifrån:)

Jag tror du hade 165hästar från början men nu är det väldigt nära 300 eftersom 240n är lite tyngre och ändå hänger med a3an och med tanke på den väldiga trimningen. Sportluftfilter, tändspole, dom väldiga soppa pumparna så att spridarna får tillräckligt med bensin.

Om han har fått ut 300 hk med den setup han har så är jag allvarligt förvånad.
Hurvida den ena bilen hänger med den andra eller inte känns ju rätt subjektivt då dom inte på något sätt körts mot varandra.
En S3 har 265 hk original och väger 1530 kg dvs tyngre än 240 samt att 4wd drar ju en del hästar som inte ger något på torr asfalt(iaf inte med såpass "lite" hästar).

/M


767 Inlägg
10 november 2010
#37
Minium skrev:
Jiimpa skrev:
Grn_e34 skrev:

den motorn går riktigt bra en kompis hade en audi a3 tsq med stora motorn den hade 286hk, och han ägde bilen med motorn jag har i min 240nu, och han tyckte att den gick nästan som audin inte långt ifrån:)

Jag tror du hade 165hästar från början men nu är det väldigt nära 300 eftersom 240n är lite tyngre och ändå hänger med a3an och med tanke på den väldiga trimningen. Sportluftfilter, tändspole, dom väldiga soppa pumparna så att spridarna får tillräckligt med bensin.

Om han har fått ut 300 hk med den setup han har så är jag allvarligt förvånad.
Hurvida den ena bilen hänger med den andra eller inte känns ju rätt subjektivt då dom inte på något sätt körts mot varandra.
En S3 har 265 hk original och väger 1530 kg dvs tyngre än 240 samt att 4wd drar ju en del hästar som inte ger något på torr asfalt(iaf inte med såpass "lite" hästar).

/M

Kanske inte skrev inlägget tillräckligt tydligt för att ironin skulle lysa igenom.
Sportluftfilter, tändspole & soppapumparna är väl ganska tydliga exempel då dom ger väldigt nära 0 (noll) hästkrafter.


220 Inlägg
10 november 2010
Trådstartare
#38
Jiimpa skrev:
Grn_e34 skrev:
Sharky skrev:
I princip rätt meningslöst. Bygg först något som du kan tro på.

Att få ett papper på 218.6 Hkr när man inte vet vad som sätter stopp eller exakt vad man har för grejor och vad dom bör klara av är rätt värdelöst.

/Göran




den motorn går riktigt bra en kompis hade en audi a3 tsq med stora motorn den hade 286hk, och han ägde bilen med motorn jag har i min 240nu, och han tyckte att den gick nästan som audin inte långt ifrån:)

Jag tror du hade 165hästar från början men nu är det väldigt nära 300 eftersom 240n är lite tyngre och ändå hänger med a3an och med tanke på den väldiga trimningen. Sportluftfilter, tändspole, dom väldiga soppa pumparna så att spridarna får tillräckligt med bensin.

den går iallafall bra jag är nöjd, men det blir 16v topp senare, extraktor grenrör, garett gt45 turbo, större spridare och ett värre insug;D, sen blir det bänkning:), då får vi veta exakt:)


10 287 Inlägg
11 november 2010
#39
GT45??

Har du ens kollat hur en kompressormap ser ut till en GT45 och räknat på den.

En GT4508 pumpar 70-80lb/min på 80% ballongen dvs den är lagom för motorer på 700Hkr och uppåt.

Jag gav dig tidigare i tråden ett välbeprövat koncept på 300Hkr. Ett tips i all välmening är att sluta drömma om helt galna saker (vad skall du med 16V topp till? Förstår du överhuvudtaget skillnaden i förbränningshastighet mellan en 8V topp och en 16V topp och hur olika tändlägen du måste ha).

Kommer du inte ner på jorden så blir det bara pannkaka.

/Göran

Grn_e34 skrev:
men det blir 16v topp senare, extraktor grenrör, garett gt45 turbo, större spridare och ett värre insug;D, sen blir det bänkning:), då får vi veta exakt:)

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

272 Inlägg
11 november 2010
#40
Sharky skrev:
GT45??

Har du ens kollat hur en kompressormap ser ut till en GT45 och räknat på den.

En GT4508 pumpar 70-80lb/min på 80% ballongen dvs den är lagom för motorer på 700Hkr och uppåt.

Jag gav dig tidigare i tråden ett välbeprövat koncept på 300Hkr. Ett tips i all välmening är att sluta drömma om helt galna saker (vad skall du med 16V topp till? Förstår du överhuvudtaget skillnaden i förbränningshastighet mellan en 8V topp och en 16V topp och hur olika tändlägen du måste ha).

Kommer du inte ner på jorden så blir det bara pannkaka.

/Göran

Grn_e34 skrev:
men det blir 16v topp senare, extraktor grenrör, garett gt45 turbo, större spridare och ett värre insug;D, sen blir det bänkning:), då får vi veta exakt:)


Mycket bra sagt!

http://www.fartverket.se - Sveriges snabbaste myndighet!


Sök