3379
Sök

hjälp med gammelsaaben!

2 Inlägg
22 april 2005
Trådstartare
Tjena,
magiskt fel uppstod igår på min gammelsaab, en 900 -81.

Helt sonika går det inte att lägga i 4ans växel !? Det låter inget konstigt eller kärvar eller så... 1, 2, 3 och back går i problemfritt men 4an går det f-n inte att få i (4vxl låda). Har rivit isär växelspakshuset/tändningslåset två gånger och hittar inget konstigt där. Farsan tror att det kan ha med en gummiknut som sitter utanför torpedväggen att göra, att den ska ha hamnat på sniskan. Ska kolla det ikväll. Har svårt att tro att det är i själva lådan problemet ligger eftersom det inte har hänt något speciellt, någon våldsväxling eller så...

Andra Tips!?

Tack på förhand.

97 Inlägg
22 april 2005
Står växelspaken som den bska vid friläge? Kan vara spakstället som skruvarna släppt lite på så det flyttats......Skruvarna är direkt under gummidamasken har jag för mig......har inte haft saab på snart 10år..de rostar ju wink

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder

2 Inlägg
22 april 2005
Trådstartare
quattromaniac skrev:
Står växelspaken som den bska vid friläge? Kan vara spakstället som skruvarna släppt lite på så det flyttats......Skruvarna är direkt under gummidamasken har jag för mig......har inte haft saab på snart 10år..de rostar ju wink

Jag har rivit upp hela rasket (huset för växelspak och tändningslås) och kollat och skruvat tillbaka allt så det är det inte men alla tips mottages tacksamt! smile

Sök