3634
Sök

Vilket slutsteg ska jag använda till 2 10"?

146 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare

1 435 Inlägg
14 november 2010
hur mycket har du tänkt att lägga? Du ska ha ett slutsteg som lämnar bra kräm i 2 ohm, runt 500wrms.

146 Inlägg
14 november 2010
Trådstartare
Hade tänkt lägga en tusenlapp ungefär så har lite olika alternativ i länkarna i första inlägget för måste byta till ett annat på netonnet för de va där jag köpte de som e kasst

146 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare

Tror du jag hade kunnat köra basarna på en kanal o 6.9 på en? För skulle igentligen haft ett litet till 6.9 o 6.5 men det går inte o koppla ett till steg på det? För har bara en lågnivå utgång på stereon sad

146 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
menade att man kör bägge basarna på tex vänster o sen 6.9 på höger . Är inte så bra på slutsteg så får be om ursäkt om det blir fel

21 761 Inlägg
15 november 2010
Det fungerar inte att göra på det sättet. Exempelvis går det inte att sätta olika delningsfrekvenser för vardera kanal, men huvudanledningen är egentligen att det är ett dåligt sätt att använda sakerna.

Antingen kopplar du enbart baslådan till ett 2-kanals slutsteg eller så köper du ett steg med 4 kanaler. Min rekommendation är i så fall att koppla baslåda+6,5" till steget och låta stereon få driva 6x9", just för att få mest tryck från framsystemet. smile

4 693 Inlägg
15 november 2010
volvo850power skrev:
menade att man kör bägge basarna på tex vänster o sen 6.9 på höger . Är inte så bra på slutsteg så får be om ursäkt om det blir fel

Nej det går inte eftersom det bara finns en kanal på det steget jag länkade till. roll

Booyakasha!

146 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
okej jag är inte så bra på koppling osv av slutsteg tongue
Men jag har ett till slutsteg som jag tänkte köra 6,9 o 6,5 på o där e in o out med lågnivå så då ska man väll bara ta out på steget o sätta lågnivå kabel o sen dra det till det zachry steget om jag skaffar det?
Eller man får sämre ljud o göra så?

37 Inlägg
15 november 2010
det ska gå att dra fån ena steget till de andra. annars kan du köpa en skarvsladd som gör att du splittar den lågnivåutgången du har till två. kostar typ 39 spänn på clas ohlson men finns säkert grejer som e lite mer lämpade. beror ju på hur petig man e

4 693 Inlägg
15 november 2010
volvo850power skrev:
okej jag är inte så bra på koppling osv av slutsteg tongue
Men jag har ett till slutsteg som jag tänkte köra 6,9 o 6,5 på o där e in o out med lågnivå så då ska man väll bara ta out på steget o sätta lågnivå kabel o sen dra det till det zachry steget om jag skaffar det?
Eller man får sämre ljud o göra så?

Om du sätter monoblocket i subutgången på HU (om du har någon sådan) så får du bara ut bas ut 6x9" och 6,5" om du gör så som du skrev

Booyakasha!

Sök