Saab 9000 aero med lagomt mkt motor och chassi som ständigt uppgraderas för bättre väghållning. Projektet är inspirerat av 90 talets Supertouring bilar som bland annat kördes i BTCC
Var å slängde ut lite onödigt skrot ur bilen idag.
När de är under -20 ute så har man väl ändå inge behov av nån ac?
Ska försöka få bort lite dövikt till innan våren, målet är att den ska ligga på 1300kg startklar med mig i, vet inte exakt va den väger nu men nånstans mellan 1300-1350kg tror ja
Ska försöka få bort lite dövikt till innan våren, målet är att den ska ligga på 1300kg startklar med mig i, vet inte exakt va den väger nu men nånstans mellan 1300-1350kg tror ja
Detta kommer du ångra om 5 månader när det är 50 grader i bilen Men lycka till med byggandet
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Ska försöka få bort lite dövikt till innan våren, målet är att den ska ligga på 1300kg startklar med mig i, vet inte exakt va den väger nu men nånstans mellan 1300-1350kg tror ja
Detta kommer du ångra om 5 månader när det är 50 grader i bilen Men lycka till med byggandet
De tror jag faktist inte med tanke på hur pass extrem bilen är så känns de bara dumt å ha kvar ac:n. väger ju endel å själ effekt sen är ja ändå inte ute å kör när de är som varmast då bilen ändå inte går så bra i värme å skulle de ändå bli lite varmt så går de ju å veva ner rutorna i värsta fall
asså har man en ac kan den väl lika gärna sitta? xD har du 500hk i motorn är det ju ingen fara att en liten kompressor sitter kvar, vill man stressköra är det ju bara trycka på ECON o sen när du lyx cruisar kör man på auto, men visst, det väger, osv, men det är jag det
fan jag visste inte att det fanns en 2,5 turbo , skita fin bil har du iallfall !
Antar att den är strokad till 2,5liter
Det är svart glasfiberväv, fast den var mer grå än svart men får hoppas den blir mörkare när man lägger på epoxyn annars får ja väl försöka lösa de där me färgen på nå annat sätt
De stämmer bra att motorn är strokad, även uppborrad lite kul å ha nå som ingen annan har men såhär i efterhand så hade ja nog nöjd mig me att bara borra lite till iställe men men lätt å va efterklok
sorry, MEN saab har gjort 5-10 bilar i trafik med 2.5 block o turbo på lite över dryga 300
Ska försöka få bort lite dövikt till innan våren, målet är att den ska ligga på 1300kg startklar med mig i, vet inte exakt va den väger nu men nånstans mellan 1300-1350kg tror ja
Detta kommer du ångra om 5 månader när det är 50 grader i bilen Men lycka till med byggandet
De tror jag faktist inte med tanke på hur pass extrem bilen är så känns de bara dumt å ha kvar ac:n. väger ju endel å själ effekt sen är ja ändå inte ute å kör när de är som varmast då bilen ändå inte går så bra i värme å skulle de ändå bli lite varmt så går de ju å veva ner rutorna i värsta fall
Tja iofs.. då är det nog lika bra att sticka ut huvudet genom rutan om det skulle bli alltför varmt
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
asså har man en ac kan den väl lika gärna sitta? xD har du 500hk i motorn är det ju ingen fara att en liten kompressor sitter kvar, vill man stressköra är det ju bara trycka på ECON o sen när du lyx cruisar kör man på auto, men visst, det väger, osv, men det är jag det
Nu är de väl inte i första hand ja tar bort den för att inte tappa den lilla effekt den tar men ja bygger ju en racebil för gatan å ska banta den så mkt som går så då ryker tyvär ac sen blir de ju mer lättskruvat då med De där me å lyx cruisa är bilen inte alls byggd för finns nästan inte kvar nån ljuddämpning i bilen å fjädringen är grymt hård så bilen är endast härlig å köra när den pressas hårt annars klagar bara motorn å ber om å få varva å chassit är så hårt så den bara studsar runt å är jobbigt men sen när man väl gasar på å presar den så blir den helt underbar
Grymmbil:) Hur stor skillnad blir det med din diffusor? märks det? Nu när du har så mkt effekt och fwd så skulle du kanske börja fundera på om du kan bygga om till 4wd:) om det är möjligt:)
Angående diffusorn så vette fan men nog ligger den då riktigt stadigt på vägen i 200 även fast de kommer gupp så den kanske gör lite nytta men den borde ju göra luftmotståndet lite mindre iaf ska bygga den plan under fronten med i vinter så de borde ju förbättra de hela när ja får mer ostörd luft under bilen
Jo nog har jag funderat på 4wd å hade varit grymt kul å ha de men är på tok för mkt jobb å den har ju ändå hyfsat fäste nu fast den är fwd, fick ja till en bra start förut så gick ju 0-100km/h på runt 5,5s men då måst ja göra en växling just innan 100 så nu med nya lådan kan ja nå 100 utan att växla (startar på 2an) så borde ju bara de göra så ja klarar de på 5s? sen så kommer ja ju ha diffroms till våren med å har sänkt laddtrycket lite med på 1an å 2an så då spinner de inte lika lätt. Kanske gör 0-100 på 4,5s i sommar? inte så dåligt me tanke på att de är en fwd
Funderar starkt också på att bygga en liten extraläpp på den i kolfiber, ungefär lika som bmw M3 e30 hade på dtm bilarna så man kan justera den i höjd efter behov eller skruva av helt om man vill de
Började lite me å klippa ut en mall till splittern, har alltid varit inne på att ha så den går ner lite på sidorna som på den här
Men när ja klippte ut en kartongbit å la under fronten lite snabbt bara för å se hur mkt utstick ja ska ha så såg de ju ändå hyfsat ut med helt rak splitter som på denna
fast kanske ändå blir snyggast om den går ner lite på sidorna? får väl göra lite olika mallar å testa helt enkelt säg va ni tycker