Undrar om man kan stoppa i 2 st VX3 kammar byta till h-stakar och byta kolvar o spridare på en orginalmotor B234F utan att behöva göra nånting annat? och hur mkt mer effekt det skulle ge.
osäker om det skulle funka men man kan ju alltid fråga!
Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!
Jag vet ingen på rak arm som säljer trimkammar. Nån annan kanske vet.Ämnena tog slut för typ tio år sedan och om man gör trimkammar idag så torde det bli med mindre bascirkel. Dvs du måste ha lash-caps.
/Göran
Jimmy- skrev:
så vad för kammar kan jag stoppa i satt det lönar sig?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ahhh, där hade vi dom. "Folkrace"-nånting hade jag i huvet men inte hela namnet. Priset är kanon men bygger på att man lämnar in orginalämnen och att man minskar på bascirkeln. Folkraceshoppen säger "fungerar utan lash-caps" men säger samtidigt "Enkel montering med 1,5-2mm Lash Caps".
FS268H Passar Volvo B234. Fungerar utan lashcaps.
Duration: 268° vid körspel Lyft: 9.65mm Reduktion av bascirkel: 1.5-2mm
Priset avser 2 st kammar
Hydralprofil lämplig för Folkrace, slår ej i kolvarna. Enkel montering med 1,5-2mm Lash Caps, funkar även på Saab 16V. WRC kam till Subaru från början, brukar ge 500-600hk vid 1,8 bar.
Fanns jutvå kammar på den hemsidan så undrar vad som e skillnaden på dom två
den ena är värre än den andra men du kan inte köpa en jätte vass kam och tro att den ska funka bra i din motor jag skulle ha köpt den sharky skrev om. FS268H
"Användaren volvo_740_glt Svenska Volvo 7/900 Klubbens forum skrev:
Motorspecifikation: Nyrenoverad och borrad till 1:a ÖD med nya kolvar Enem kammar ( 276/110/10.4/2.1 ) Nya tryckare och renoverad topp, vet tyvär inte om den är portad eller planad Extracktor från kg trim, tom katalysator, 2,5 tums simons sport resten.
+Chip från Unichip som syns på effektmätningspapprena som är inlänkade ovan. (Ökade 8hk max effekt och 11Nm max vridmoment)
Detta är en sug motor ingen turbo. Satt den första kammen på folkrace sidan är den man ska köpa?? Och det va 2 kammar för 2000kr? Rätta mig om jag har fel.
Drive it like you stole it..
Lawless Racing
Gilla oss på Facebook!
Detta är en sug motor ingen turbo. Satt den första kammen på folkrace sidan är den man ska köpa?? Och det va 2 kammar för 2000kr? Rätta mig om jag har fel.
Sharky, inlägg #7: skrev:
FS268H Passar Volvo B234. Fungerar utan lashcaps.
Duration: 268° vid körspel Lyft: 9.65mm Reduktion av bascirkel: 1.5-2mm
Priset avser 2 st kammar
Hydralprofil lämplig för Folkrace, slår ej i kolvarna. Enkel montering med 1,5-2mm Lash Caps, funkar även på Saab 16V. WRC kam till Subaru från början, brukar ge 500-600hk vid 1,8 bar.
Om du spanar i mitt inlägg på de sista två bilderna så har en lirare fått 163hk på bakhjulen av att bearbeta topplocket och kamaxlar hos Enem samt uppgradera mjukvaran för 98 oktan hos Unichip. Tillsammans med extraktorgrenrör och sportavgassystem.
Den första bilen hade dock 188hk på bakhjulen men verkar vara "aggressivare" portad än den jag nämnde ovanför här.