4376
Sök

Trimma en volvo 740 16 ventilare.

huh?
10 427 Inlägg
15 november 2010
#21
Kan förtydliga lite angående bilen som hade 188hk på bakhjulen.

Enligt användaren själv:
"Motorspecifikation:
Nyrenoverad och borrad till 1:a ÖD med nya kolvar
Enem kammar ( 276/110/10.4/2.1 )
Nya tryckare och renoverad topp, vet tyvär inte om den är portad eller planad
Extracktor från kg trim, tom katalysator, 2,5 tums simons sport resten."

Han la även upp en bild på hur toppen såg ut invändigt, till synes portad
på insugssidan:
http://forumbilder.se/images/f216200955434a10a.jpg

+ optimering med Unichip

och före efter chip såg ut så här:
http://forumbilder.se/images/3012009112707ff67.jpg
http://forumbilder.se/images/1e1200911281365b9.jpg


Så det krävs mer jobb och pengar än att bara byta kamaxlar. wink


huh?
10 427 Inlägg
15 november 2010
#22
163hk-på-bakhjulen bilen hade nyrenoverat topplock (vet inte om ventilerna var slipade annorlunda än original, riktplanad 0,5mm), kamaxlar från Enem (vet ej vilken typ) med ställbara kamdrev, 2,5" sportavgassystem med extraktorgrenrör samt "chippad" hos Unichip.

http://www.forumbilder.se/images/de720101200321653.jpg
http://www.forumbilder.se/images/7a72010120051aa6a.jpg

Edit: Kostnaden för dessa prylar borde ha legat kring 15000kr, inräknat topplocksrenovering hos Enem (c:a 4000).
Senast redigerat av steifan (15 november 2010)



Sök