2983
Sök

Vart kan man sälja koppar?

130 Inlägg
15 november 2010
Trådstartare
Hej!

Städade ur garaget hos föräldrarna och hittade en jävla massa kabel då styvfar har jobbat inom telebranchen så har samlat på sig. Min fråga är hur gör man när man säljer koppar? Och vart i Stockholm kan man som privatperson göra det?

Jag skalar kabeln å det rör sig om 30kg ungefär skulle jag tro (100kg väger det med plasten på)

Jag har sökt på google men allt jag hittar är flera år gammalt å inte aktuellt hmm

Jag vill ha en bil med klös i!

945 Inlägg
15 november 2010
kattn skrev:
Hej!

Städade ur garaget hos föräldrarna och hittade en jävla massa kabel då styvfar har jobbat inom telebranchen så har samlat på sig. Min fråga är hur gör man när man säljer koppar? Och vart i Stockholm kan man som privatperson göra det?

Jag skalar kabeln å det rör sig om 30kg ungefär skulle jag tro (100kg väger det med plasten på)

Jag har sökt på google men allt jag hittar är flera år gammalt å inte aktuellt hmm

Vad sökte du efter? Jag provade: "Sälja koppar"
Hittade flertal goda resultat faktiskt. smile

Namn på företag som köper in. Namn på skrotfirmor som köper in.
Hur det går till. Ungefärliga priser. Information om skatten. Fakta om vikten.

Allt detta genom första länkarna som trillade fram... roll

Hör och häpna, detta var svar från personer runt Sthlm precis som du är.
Nej sök bättre och sluta leta efter service på guldsked. lol

Supraman
2 300 Inlägg
15 november 2010
Stena recycling t,ex, skrotfrag och allt vad dom heter.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

DFFL
9 020 Inlägg
15 november 2010
Knappt värt besväret ju.
30kg á 10-15kr/kg...

Då hade jag öst ner det i en soptunna och låtsas som det regnar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

130 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
Bjare skrev:
kattn skrev:
Hej!

Vad sökte du efter? Jag provade: "Sälja koppar"
Hittade flertal goda resultat faktiskt. smile

Namn på företag som köper in. Namn på skrotfirmor som köper in.
Hur det går till. Ungefärliga priser. Information om skatten. Fakta om vikten.

Allt detta genom första länkarna som trillade fram... roll

Hör och häpna, detta var svar från personer runt Sthlm precis som du är.
Nej sök bättre och sluta leta efter service på guldsked. lol

Som jag skrev DESSA trådar är gamla, jag har pratat med dessa företag å dom tar inte emot, från småsäljare utan intyg. Jag är ju ingen pundare men hur gör dom för att sälja då? Vill ju inte skatta bort skiten på runt 1500kr lixom sad

Jo guldsked vore trevligt men jag har ju sökt men inte fått aktuell
information. Jag undrar vart man i stockholm kan sälja koppar låt oss säga "skattefritt" och som privatperson. Men tack för svaret.

FireTraXX skrev:
Knappt värt besväret ju.
30kg á 10-15kr/kg...

Enligt artikeln så ligger kopparn mellan 40-60kr så 1200-1800kr visst inte mkt men ändå pengar.

Jag vill ha en bil med klös i!

DFFL
9 020 Inlägg
16 november 2010
kattn skrev:
FireTraXX skrev:
Knappt värt besväret ju.
30kg á 10-15kr/kg...

Enligt artikeln så ligger kopparn mellan 40-60kr så 1200-1800kr visst inte mkt men ändå pengar.

Kollade precis upp det och koppar kostar just nu ~8500 dollar/ton, vilket är ~58kr/kg.
Men så mycket får inte du av en skrothandlare, även om 15kr/kg kanske var lite lågt räknat.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök