2702
Sök

Tips och råd sökes gällande trimning av BMW 335i

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
#1
Börjar fundera på att få bättre fart på 335:an. Det jag funderat på är chippning till att börja med och valet står mellan JB+, Vtech RTS, Rica eller typ Stertman. Tycker det verkar jävligt smidigt att kunna ändra tillbaka till original programvara så då är det väl bara JB+ eller Vtech som gäller va?

Det som känns mest intressant är JB+ med tanke på priset plus att det är ställbar effekt. Är det någon som vet hur bökigt/enkelt det är att plugga i JB+? Hur mkt effekt ger JB+ på 50- 75- respektive 100% inställning, hur mkt kapas tiden från 100-150Km/h t.ex. och kan man köra på 100% med en i övrigt original bil?

Vet att större IC aldrig är fel men undrar mest om det funkar att dra några fullgas repor emellanåt med original IC även när det är 20 grader varmt typ utan att all effekt bara försvinner pga värme. Nu syftar inte jag på björkvikrace typ utan mer att dra iväg rejält från stillastående och typ trycka plattan i mattan vid omkörningar eller är det direkt skadligt för bilen utan att byta IC eller handlar det bara om att man tappar effekt?

Behöver bilen köras ett tag för att "anpassa" sig så fort man ändrar inställning påJB+? Någon som vet hur mkt effektförlust en 335:a ligger på i genomsnitt mellan motor och drivhjul? Jag räknar med ca 12% men det kanske är helt fel? Kollade bromspapper på burgertuning men lyckades inte se vart dom skrev hur mkt effektförlust dom räknar med.

Herregud så mkt frågor, hoppas några av er orkar svara ;smile

Ja, jag har läst monstertråden på Autopower från början till slut och även postat samma frågor där. Det är ju mest steg 3 osv som den tråden handlar om känns det som men jag tänkte hur som helst börja med ett steg 1.

//Andreas

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...

8 Inlägg
30 december 2010
#2
Vishnu Procede piggyback eller GIAC Flash är vad jag tycker funkar bäst för N54 motor.
JBplus är bara en boost controller och bilen kommer inte att funka som det ska med den. Det finns också möjlighet att få tuner codes .

...has left the building...
4 474 Inlägg
30 december 2010
#3
Ca 400 sidor i ämnet: http://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=167074 , kvällen är "räddad" *haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Legitimerad Hårdrockare
325 Inlägg
2 januari 2011
Trådstartare
#4
Ja det känns som jag redan bestämt att det får bli en GIAC Flash, dom som prövat verkar sjukt nöjda med den programvaran

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...


Sök