3125
Sök

Ibiza SC Cupra "Starscream"

123 Inlägg
9 februari 2011
Deception skrev:
Ja, det tyckte vi med, och t.o.m autoleads själva.. Men vi får väl se vad de säger imorgon.

Hur mycket fick du ge för en pioneer orginal då förresten? Har funderat lite på o ta en sån denna gång, men eftersom ingen tagit in en sån till Sverige via generalagenten än så hade de inte prissatt den än. Tänkte om man visste vad din kostade så fick man ett ungefärligt pris..

Ojj, bra fråga... Vågar inte säga säkert, men har för mig att de va typ en 1000-1300kr :S Men den va ju anpassad till Leon... Va BRL som fixa fram den samtidigt som allt annat...

Cupra_
9 februari 2011
MIne101 skrev:
Deception skrev:
Ja, det tyckte vi med, och t.o.m autoleads själva.. Men vi får väl se vad de säger imorgon.

Hur mycket fick du ge för en pioneer orginal då förresten? Har funderat lite på o ta en sån denna gång, men eftersom ingen tagit in en sån till Sverige via generalagenten än så hade de inte prissatt den än. Tänkte om man visste vad din kostade så fick man ett ungefärligt pris..

Ojj, bra fråga... Vågar inte säga säkert, men har för mig att de va typ en 1000-1300kr :S Men den va ju anpassad till Leon... Va BRL som fixa fram den samtidigt som allt annat...

Ja precis, men ingen har tydligen tagit hem en sån till en Ibiza förr, så den var som sagt inte prissatt, tänkte bara att det inte lär skilja så mkt i pris på den till en leon som till en ibiza. Bara så man hade ett ungefärligt hum om vad kalaset kan gå på..

Det är helt sjukt egentligen, bara kablaget för att rattknappar m.m. ska funka gick på 1400, nuvrande ram på 450 och så nu då kanske en ram för ca 1000.. 3000 för att montera en stereo för 6500.. Knasiga pengar för lite plast och lite sladd..

123 Inlägg
10 februari 2011
Haha ja verkligen! Höll på att sätta i halsen när dom sa vad kablarna kosta :S

Cupra_
10 februari 2011
Har snackat med Mattias på backes idag igen. Tyvärr hade han inte fått något pris på pioneers orginal-ram. Däremot hade han hittat en snarlik ram fast från annan tillverkare. Den skulle gå på ca 1000kr. Tyvärr kommer den och pioneern, oavsett vilken jag beställer, ta upp till 2veckor att få sad

Inget svar hade kommit från autoleads heller ang. varför min nuvarande ram inte passade.

9500 Senare så har man DVD i bilen i alla fall tongue Kanske inte mycket pengar för en del.. Och visst har man råd, annars hade jag inte gjort det.. Men det är sjukt vad dyrt det ska vara med alla tillbehör! Det är ju bara skitgrejer i plast men ändå så dyrt.. Jaja, bara hosta upp slantarna och se glad ut om det ska bli bra smile
Senast redigerat av Deception (10 februari 2011)

123 Inlägg
10 februari 2011
Tråkigt när de inte alltid går som man vill...

Har precis fått reda på att jag oxå får kompromissa lite med min bil om jag inte ska dubblera kostnaden...

Cupra_
10 februari 2011
Ic:n o allt det eller?

123 Inlägg
10 februari 2011
Nja, hade ju tänkt fixa annan färg och text på ic'n, men verkar bara bli färg byte...
Sen blir de nog sänka effekt målet för att satsa lite mer på hållbarhet...

Cupra_
10 februari 2011
Det gör du nog rätt i, som jag sa så låter 400hk lite mastigt i längden.. Om inte för motorn så för drivknutar m.m. Sen lär du bara göra av med däck annars..

123 Inlägg
10 februari 2011
Precis...
Sen gick pengarna åt lite snabbare än planerat, men de är väl så de alltid är tongue

Cupra_
10 februari 2011
Gå till banken o hämta nya då? Haha ne där var jag dryg..

Nu har jag i alla fall varit ut i garaget och kopplat in sladden som skall gå till handbromsen. Den ska gå dit för att man inte ska kunna se film när man kör.

Jag jordade den i karossen istället såklart, funkade kalas. Tog sedan med mig "Revenge of the fallen" för att titta på. Videokvalitén var tillfredställande, helt klart!

397 Inlägg
10 februari 2011
Original saker är alltid dyra.. Jobbigt att det kört till sig så för dig med ramar m.m!

Låter väldigt nice ändå ha igång en film samtidigt som man kör big_smile

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

Cupra_
10 februari 2011
Ja, farthållare och film liksom, fattas bara autopiloten wink Jo det var ju lite ruttet med ramarna, framförallt  för att jag redan köpt en som inte lär gå att byta då jag klätt den. Sen måste jag som sagt lägga ut pengar på ytterliggare en. Mindre kul.. Men vi får väl se vad jag får för pris på den, brorsan har ju sin  nya Tahoe inne för plastning och basbygge där så har man tur kanske man får "mängdrabatt"

Cupra_
11 februari 2011
Saxade in lite från dagens blogg då det är relevant för tråden.

Snackade med Backes idag igen. Fortfarande inget svar från autoleads UK om vad min ram är till för riktigt.. Rätt kul.. Troligtvis sitter de väl o svär för att de tagit fram fel form då varken Pioneer eller Kenwood passar i deras dubbel-din tongue

Däremot kom ett annat mer positivt besked. Det finns två modeller av "rätt" ram att få tag i. Den ena är någon noname och den andra är pioneers egen. Fick ett pris på ca 1100 på kopian och tänkte att då lär ju pioneers kosta det dubbla sad

Otroligt nog kostade pioneers bara 700! Så nu blev det en orginalram som garanterat kommer passa smile Nackdelen är att det kommer ta 2 veckor att få hem den då det troligtvis var den första ramen till aktuell bilmodell som tas hem till Sverige. Men men, huvudsaken är att jag får tag i en passande ram och det är ju ett tag tills bilen ställs på så.. Den beställdes i alla fall och kommer när den kommer.

Men ni ser ju skillnaden själva, nedan är autoleads och mitt mobilskal:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-06097c7d0d2915f4f105a5b67f294e37_tn.jpg Bara en ram/dekorram var det som behövdes och ingick enligt dem.

Det här är det kittet som faktiskt behövs:
https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-38dcc933df17bd93417208875b878114_tn.jpg

Som ni ser så är det enormt mycket mer grejer..  DIN-Ramen där (silver) är mindre än den som medföljer stereon så den behövs. De svarta sakerna är till för att hålla stereon på plats i sidled..

Verkar konstigt bara att en så stor firma som autoleads skulle göra ett SÅ stort misstag så det ska bli intressent att se deras svar sen..

Cupra_
12 februari 2011
Har förresten blivit lite sugen på ett par fälgar också.. Vad tycker ni om dessa? Dotz Rapier, nya för i år..

https://www1.garaget.org/gallery/images/107/106387/106387-8e83d46f738fc28d689e4f7a58950d2f.jpg

Inte säker på det, bara en tanke som slog mig att det kunde bli schysst med mörkare fälgar på bilen.. Inte bestämt på något vis, men funderar lite.. Åkgräsklippare eller nya fälgar liksom tongue

123 Inlägg
12 februari 2011
Dom är äckligt fina smile Suttit och funderat på dom med tongue

German Engineering
9 083 Inlägg
12 februari 2011
Snyggt jobbat smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Cupra_
12 februari 2011
MIne101 skrev:
Dom är äckligt fina smile Suttit och funderat på dom med tongue

Haha där ser man tongue Ca-priset är ju 2500 typ per fälg så med däck lutar det åt 18-20k, därför jag behöver lite betänketid tongue

Jag tror tyvärr också att de skulle göra sig bättre på en svart bil, typ din. På min Leon hade jag Dezent RB Dark, kolla dem om du inte gjort det smile

Jag gillar orginalfälgarna starkt, men det hade varit schysst med lite omväxling och kanske R-däck smile

Warrior Princess
188 Inlägg
13 februari 2011
Visst donerar du dina originalfälgar till lilla mig om du köper nya? *blink blink*

Projekttråden för min WRC Celica GT4 Carlos Sainz.

Cupra_
13 februari 2011
Daemonette skrev:
Visst donerar du dina originalfälgar till lilla mig om du köper nya? *blink blink*

Självklart donerar jag dem till dig! Men du måste ge något tillbaka då wink Vad sägs om 2000/fälg? Kostar ju 4500st nya tongue

Nej men jag ska ha kvar dem tror jag. Om jag mot förmodan kommer använda bilen på vintern någon gång så får de bli vinterfälgar. Fast känns sådär att köra med titanfälgarna på vintern hmm

German Engineering
9 083 Inlägg
13 februari 2011
Fälgarna är riktigt snygga smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök