Saxade in lite från dagens blogg då det är relevant för tråden.
Snackade med Backes idag igen. Fortfarande inget svar från autoleads UK om vad min ram är till för riktigt.. Rätt kul.. Troligtvis sitter de väl o svär för att de tagit fram fel form då varken Pioneer eller Kenwood passar i deras dubbel-din
Däremot kom ett annat mer positivt besked. Det finns två modeller av "rätt" ram att få tag i. Den ena är någon noname och den andra är pioneers egen. Fick ett pris på ca 1100 på kopian och tänkte att då lär ju pioneers kosta det dubbla
Otroligt nog kostade pioneers bara 700! Så nu blev det en orginalram som garanterat kommer passa
Nackdelen är att det kommer ta 2 veckor att få hem den då det troligtvis var den första ramen till aktuell bilmodell som tas hem till Sverige. Men men, huvudsaken är att jag får tag i en passande ram och det är ju ett tag tills bilen ställs på så.. Den beställdes i alla fall och kommer när den kommer.
Men ni ser ju skillnaden själva, nedan är autoleads och mitt mobilskal:
Bara en ram/dekorram var det som behövdes och ingick enligt dem.
Det här är det kittet som faktiskt behövs:
Som ni ser så är det enormt mycket mer grejer.. DIN-Ramen där (silver) är mindre än den som medföljer stereon så den behövs. De svarta sakerna är till för att hålla stereon på plats i sidled..
Verkar konstigt bara att en så stor firma som autoleads skulle göra ett SÅ stort misstag så det ska bli intressent att se deras svar sen..