Då drar vi igång med lite tips igen då
Först ut blir lådan! När du fixat ett hål för basen så rekommenderar jag dig att lägga en silikonsträng i alla hörnen, för att täta lite extra så att den blir helt lufttät
Sen har du fel, referensserien är inte DLS budget modell, det är Classic
Lite sideinfo om RW10 är att den nu är väldigt billig för att det är utgående modell, blir ersatt av RW10i(? har för mig att den heter så iaf). Tidigare har denna basen legat på ca 1600kr i pris vilket faktiskt inte gör den till någon direkt budgetbas
Sen är det en bas som ska vara i sluten låda, men det är ju det du bygger så där behöver jag inte säga så mycket mer. Däremot så tycker jag helt klart du ska ta och fylla lådan med dämpull vilket lurar basen att tro att den sitter i en större låda och därmed spelar högre (då den vill ha mer kräm? Varför den spelar högre är jag lite osäker på, men den gör iaf det
)
Om du vill kan jag slänga ihop ett litet snabbklipp med mobilkameran på hur min basar så kanske du får en uppfattning om vilket tryck det ändå är i den. Mätte upp min förra bil med samma bas som jag har nu och då spelade det 130dB oinspelat och oinställt, inte så illa pinkat
Sen angående bagagerumsgolvet så kan du göra som såhär. Plywood är absolut ingen dum idé, gör som så att du gör golvet i 3 delar, ett mittendel och 2 sidostycken. Detta kommer då inte se konstigt ut (då flera bilar har det så original) samtidigt som du behåller funktionen med att kunna komma åt reservhjulet om du så vill