2663
Sök

Volvo 850, Vart får man tag i en felkodsavläsare?? eller vad det heter..

13 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Jag skulle vilja ha tips på vart man kan köpa en sån där grunka som man kan avläsa felkoder med till Volvo 850.

Nån som vet? skicka gärna Länkar och/eller namn på företag samt pris.

Mvh Buickmuick

8 252 Inlägg
18 november 2010
Till att börja med så är det ju en fråga om vilken årsmodell man har, dem första årsmodellerna av 850 behöver ingen kodläsare. Och ska man ha en läsare så lär man fundera ut hur bra läsare man vill ha. Finns ju massvis med billiga generiska, till exempel biltemas som funkar ok men å andra sidan inet läser ut alla koder.

13 Inlägg
18 november 2010
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Till att börja med så är det ju en fråga om vilken årsmodell man har, dem första årsmodellerna av 850 behöver ingen kodläsare. Och ska man ha en läsare så lär man fundera ut hur bra läsare man vill ha. Finns ju massvis med billiga generiska, till exempel biltemas som funkar ok men å andra sidan inet läser ut alla koder.

Jag har ju en 95:a 2,5se och det är väl till den jag vill ha en sån där mackapär, men kan du länka lite olika alternativ, typ billig och lite dyrare....

tack

Buickmuick

8 252 Inlägg
18 november 2010
På en 95 borde det å att kolla själv, då sitter juuttagen för kodläsning bakom strålkastaren på pasagerarsidan, 2 små svarta lock alledes vid styrboxen

496 Inlägg
18 november 2010
Kom och tänka på en sak ang beltemas, de går att koda om så att man kan läsa ut andra felkoder också:) Om man nu vet hur man gör det.

1 915 Inlägg
18 november 2010
Behöver inte köpa en felkodsavläsare för en -95a.

Hur du kollar felkoder och vad de betyder: http://www.svenska85x70klubben.se/forum … .php?t=607

buickmuick skrev:
Jag skulle vilja ha tips på vart man kan köpa en sån där grunka som man kan avläsa felkoder med till Volvo 850.

Nån som vet? skicka gärna Länkar och/eller namn på företag samt pris.

Mvh Buickmuick

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Sök