2490
Sök

Sällsynt INDIVIDUAL BMW M5 E39

BMW
67 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
Fortfarande inget samtal från BMW trots utlovade samtal.
Ska jag skita i det och inte besvära dom nåmer?
jag vill ju trots allt ha min utrustninglista utskriven för att kika på den också lite.
Eller kan man få den på något annat sätt?.

Tomten
1 065 Inlägg
6 december 2010
Kyro33 skrev:
Fortfarande inget samtal från BMW trots utlovade samtal.
Ska jag skita i det och inte besvära dom nåmer?
jag vill ju trots allt ha min utrustninglista utskriven för att kika på den också lite.
Eller kan man få den på något annat sätt?.

Ska försöka kolla på detta åt dig i morgon. Dagarna rinner i väg för fort.
Sorry

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
6 december 2010
Borde ju gå att få tag på den på annat vis. Både mercedes och Chevrolet finns de ju tjänster till på interner där man slår in VIN-numret/chassinumret och så får man fram all möjlig info om bilen. jag fick tex veta att camaron är en av 27st i välden av 49,339st med min exakta RPO-kod lista och att de bara fanns 43st med samma antal lr fler tillval. Så tycker de borde vara konstigt om de inte finns nått sånt till BMW....

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

BMW
67 Inlägg
6 december 2010
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Borde ju gå att få tag på den på annat vis. Både mercedes och Chevrolet finns de ju tjänster till på interner där man slår in VIN-numret/chassinumret och så får man fram all möjlig info om bilen. jag fick tex veta att camaron är en av 27st i välden av 49,339st med min exakta RPO-kod lista och att de bara fanns 43st med samma antal lr fler tillval. Så tycker de borde vara konstigt om de inte finns nått sånt till BMW....

Det finns säkert, men bara någon vänlig själ hade gett ut en adress eller vad man nu måste ha för att kolla sånt smile

Tomten: Hoppas du hinner här under veckan smile

Tomten
1 065 Inlägg
BMW
67 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare

Tack tack Tomten för infon smile

Speciella däck som individual hehe wink
Men då undrar jag varför det står Individual på 3 av sakerna på utrustningslistan? är inte det också individual eller vad är det frågan om ? smile

Tomten
1 065 Inlägg
7 december 2010
http://www.autopower.se/modellguiden/optioncodes.asp

752 -
Individual High End Audiosystem
9-kanals digital förstärkare med 16 högtalare och DSP. Total effekt
825W.

775
Individual innertak antrazit

761
Solfilm

Om inte nån annan har nå nytt att komma med

...has left the building...
4 474 Inlägg
7 december 2010
Vissa fabrikstillval (dvs rätt vanliga sådana) betecknas som "Individual" trots att det inte är en "äkta" Individual, tex svart innertak samt som i ditt fall tonade rutor och "Individual" ljud. Hade du bara haft dessa
3 "Individual" tillval hade du inte haft en "Individual" klisterlapp. Klisterlappen sitter där pga däcken endast.

PS: Även min M E39 har samma ljudanläggning o svart innertak som din, dock inga tonade rutor. Bilen har ingen "Individual" klisterlapp
Senast redigerat av dawwe (7 december 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Tvivlare
2 266 Inlägg
7 december 2010
Kyro33 skrev:

Tack tack Tomten för infon smile

Speciella däck som individual hehe wink
Men då undrar jag varför det står Individual på 3 av sakerna på utrustningslistan? är inte det också individual eller vad är det frågan om ? smile

Då är de säkerligen ingen Individual längre, för dom däcken är väl säkert bytta igen? lol

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

BMW
67 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
Vissa fabrikstillval (dvs rätt vanliga sådana) betecknas som "Individual" trots att det inte är en "äkta" Individual, tex svart innertak samt som i ditt fall tonade rutor och "Individual" ljud. Hade du bara haft dessa
3 "Individual" tillval hade du inte haft en "Individual" klisterlapp. Klisterlappen sitter där pga däcken endast.

PS: Även min M E39 har samma ljudanläggning o svart innertak som din, dock inga tonade rutor. Bilen har ingen "Individual" klisterlapp

Kollar man upp själva subwoofern i en katalog så står det så här.

"Subwoofer 65 13 7 894 047 M-SOUNDSYSTEM For vehicles with:Individual audio system  (S752A)  = Yes"

Manta: Precis, däcken sitter verkligen inte kvar smile

4 474 Inlägg
7 december 2010
Kyro33: Som sagt det är inte klassat som "äkta" Individual. "Största ljudpaketet med DSP" som jag föredrar att kalla det är rätt vanligt, svart innertak är mer eller mindre standard på alla M5 E39. Samma visa med rutorna, det går under Individual men resulterar inte i ett klistermärke. Klistermärket på din bil hänvisar endast till däcken, övriga tillval är "standard optioner", dvs optioner som man kunde kryssa för i tillvalslistan, kan GARANTERA dig att det INTE finns en ruta för "Dunlop däck", den optionen kan endast fås via  "riktiga" Individual, där av klistermärket.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

BMW
67 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
okok men vad är skillnaden mellan "order options" & "series options" är någon av det extra utrustning som inte levererades som standard m5a?

Tomten
1 065 Inlägg
4 474 Inlägg
7 december 2010
Kryo: Jag vet inte...Men kort sagt: det som står under kod 940 är äkta Individual, dvs det är utrustning som har monterats på ett annat ställe än vid det "löpande bandet", nämligen hos BMW Individual. Stereon, innertaket o de tonade rutorna monterades vid det löpande bandet, garanterat.

BMW-entusiast
362 Inlägg
7 december 2010
Hej, står Technik på min Individual också....   Så så speciell är väl inte din bil?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86020/large/1026887_u0atw7.jpg

Mvh// Jackack
Senast redigerat av Jackack (7 december 2010)

BMW
67 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
Jackack skrev:
Hej, står Technik på min Individual också....   Så så speciell är väl inte din bil?

http://www1.garaget.org/gallery/archive … u0atw7.jpg

Mvh// Jackack

Hade du läst hela tråden så hade du fått svaret redan.
Och om du läst mitt första inlägg så var det förra ägaren som sa att det var si och så med bilen osv.
Och eftersom Bmw sa att det lät ovanligt så blev min rubrik som den blev eftersom jag inget visste.

kanske är ovanlig att man fått just en sådan individual men det var verkligen löjligt att dom la det så iaf.

4 474 Inlägg
7 december 2010
Kyro: Ja det är säkerligen ett ovanligt tillval med Dunlop däck från fabrik, såååå många "Fahrertraining" M5 E39 fanns det nog inte... Så se till att köpa Dunlop däck även i fortsättningen smile!

BMW
67 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
dawwe skrev:
Kyro: Ja det är säkerligen ett ovanligt tillval med Dunlop däck från fabrik, såååå många "Fahrertraining" M5 E39 fanns det nog inte... Så se till att köpa Dunlop däck även i fortsättningen smile!

Månne om den är hårdkörd när den kom ut från fabrik ? wink haha
kanske måste ringa till BMW och be dom ta reda på exakt vilka däck som satt på år 2002 så får man köpa gamla däck i framtiden wink

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
7 december 2010
Hehe, du får köpa på dig ett lager med rätt däck så du klarar dig i 10år tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

BMW
67 Inlägg
7 december 2010
Trådstartare
_night_stalker_ skrev:
Hehe, du får köpa på dig ett lager med rätt däck så du klarar dig i 10år tongue

Får väl göra det big_smile

Sök