3433
Sök

Volvo 760 Turbo elfel??

133 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
#1
Har stora elfel på min volvo 760 turbo - 84 B23ET

motorn går bra osv

när bilen är på och jag slår på fläkten på fullt så rör sig hastighetsmätaren fast jag står still. alltså står och hoppar från och till 0 -220 km samt att miltalen ökar fast jag står still, blir även så när jag sätter på vindrutetorkarna eller annan el som drar mycket ström.

och nu ikväll så har några instrument lampor börjar lyst svagt samt att all annan belysning lyser svagare även halv och helljus,

samt att voltmätaren ligger i botten, och att tank, turbo och temp mätarna inte går up som dom ska

Kan detta bero på generator kolet? eller är de nå annan jord fel?

Mvh Jocke

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/

1 562 Inlägg
21 november 2010
#2
kolla upp laddningen på bilen. så kan du ju utesluta generatorfel.

Egen företagare
864 Inlägg
21 november 2010
#3
kolla även alla jordpunkter.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

1 562 Inlägg
21 november 2010
#4
snurbo_diesel skrev:
kolla även alla jordpunkter.

tänkte att de va smidigare å börja med å kolla så laddningen funkar som den ska.
å när den kan uteslutas börja leta jordfel.

403 Inlägg
21 november 2010
#5
Asså roligt när folk skriver "Kolla alla kablar, kolla all jord" de är ju skit kul, finns ju ba 1000 ställen som kablar är jordade på ^^


133 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
#6
mange_240 skrev:
kolla upp laddningen på bilen. så kan du ju utesluta generatorfel.

hur kollar jag upp det på enklaste sättet? eftersom voltmätaren är i botten,

upptäckte även att när bilen ej är igång och jag vrider på halvljus osv så lyser dom starkt och bra , men när bilen är igång så blir det samma sak..

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/

1 562 Inlägg
21 november 2010
#7
du mäter med multimeter på batteripolerna när bilen går du ska då ha lite över 14volt.börja med det.

133 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
#8
okej ska testa det snart!

va nyss ute och skulle byta laddningsregulator alltså kolet i generatorn, men upptäckte då att oljefiltret va ivägen när jag skulle plocka ur det ur generatorn,

är det så att jag måste plocka bort oljefiltret först??

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/

1 562 Inlägg
21 november 2010
#9
plocka hellre lös generatorn kan du ju putsa upp kontaktytor.

133 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
#10
mange_240 skrev:
plocka hellre lös generatorn kan du ju putsa upp kontaktytor.

mjo men den sitter riktigt trångt på dessa motorer så de verkar riktigt krångligt . då turbo aggregatet sitter ivägen?

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/

1 562 Inlägg
21 november 2010
#11
jajamän gör de lättaste ta bort filtret passa på å byt om de va länge sedan vet jag ligger ju inte många kronor i ett filter.


Sök