Det är "OM" som är problemet. Den som sannolikt har störst erfarenhet i Sverige är Gustaf på SFRO och hans kommentar är att det skiljer väldigt mycket mellan olika fall. (Gustaf ser vad som händer runt om i hela landet, inte bara på ett ställe). Notera noga att det jag länkar till är inget jag sitter och hittar på själv utan det är kopierat - ord för ord - direkt från SFRO och gör jag någon ändring eller tillägg så gör jag efter att ha fått det ratificerat av Gustaf.
Vad jag pekar på är risken att man sätter sig i en situation där man har lagt ner en massa tid och pengar och sedan blir det tvärstopp. Jag hävdar att det bästa är att "kratta manegen" innan man sätter igång. Dvs kolla upp så att man kan få intyg från billtillverkaren eller dennes representant i Sverige eller märkesverkstad och kolla med ansvarig på det ställe man skall besikta.
/Göran
JaggaChafen skrev:
Det står i tråden du länkar till svårt att få å omöjligt e 2 skilda saker. OM man känner rätt personer på Volvo borde det inte vara en omöjlighet.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Men då är det en strypt 3,0a på bara 180 hk istället för 204
Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Men då är det en strypt 3,0a på bara 180 hk istället för 204
Japp, 2,5 och 3,0 automat levde tillsammans fram till ett årtal, sen blev det enbart 3,0 med lägre effekt.
Om man nu ska fixa intyg eller något certifikat så kan man med stor sannolikhet använda sig av 204 hk snurran eftersom den bör se ut exakt likadant som 180hk sexan, lär inte vara någon som börjar rota efter gjutnummer och upptäcker att det råkar skilja 20hk....
har för mig att det fanns nån volvo 960 ambulans med 3,0 ( 204hk) och manuell m90 kan då inte bekräfta det då jag bara såg en annons på blocket för bra länge sen
Då kan vi fylla på den med ett till exempel på att det går. Kan du fota av en läsbar bild på ditt avgasintyg och endera lägga upp här på Garaget eller om du inte vill lägga upp den - pm:a mig så får du min mailadress så kan du skicka bilden till mig (jag lägger inte upp den - jag vill bara se så att info jag lägger upp blir korrekt).
Så får jag lite mera detaljer så kan vi lägga upp ditt fall som en beskrivning på att det går och hur du gick till väga. Gustaf på SFRO är också intresserad av att få beskrivningar på dom fall där man har lyckats och hur man gick till väga där.
Om du läser tråden så ser du att vi redan har ett bra exempel på en som lyckades med att regga in som ombyggt fordon vid en större ombyggnad.
Göran i min roll som Moderator
no_fake skrev:
jag skaffa ett avgasintyg på 4 dagar när jag skulle börja byta låda på min 965a och det e ju en 95a... så skaffa avgasintyg och börja byta låda bara
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Är också mycket intresserad av att se intyget! När jag jobbade på Volvo pratade jag personligen med en av de ansvariga för certen (angående ett motorbyte i min egna bil), men fick blankt nej... Enda gången man hör om någon som lyckats få ut ett avgascert från Volvo så är det alltid på internetforum och alltid "en kompis kompis" eller liknande...
Är också mycket intresserad av att se intyget! När jag jobbade på Volvo pratade jag personligen med en av de ansvariga för certen (angående ett motorbyte i min egna bil), men fick blankt nej... Enda gången man hör om någon som lyckats få ut ett avgascert från Volvo så är det alltid på internetforum och alltid "en kompis kompis" eller liknande...
precis, ett certifikat som i själva verket var en liten påskrift av en anställd på volvia eller vad det heter
Hej på er alla! Såg att no_fake här på garaget skrev till mig angånde ett Intyp på avgasgodkännande. Jag fick mitt intyg på 4-5 dag när jag byggde om min Volvo 850 T5 96a till manuell. De är inte er lokala Volvo handlare som utfördar detta intyg de är Volvo personbilar sverige ab. Dock ska man kontakta sin Volvo handlare och dom ska kunna intyga att ombyggnaden ser och är som den hadde varit gjord från Volvo frabriken. De ska alltså se orginal ut..
Tyvär går de inte att lägga upp någon bild på mitt intyg just nu på grund av något med garagets galleri tyvär.
Jag Ringde Volvo personvagnar i onsdags och pratade med en intygs/ certifikatskrivare och han sa att de inte skulle vara några problem att för mig att byta från automat till manuell han bara bad om mitt regnummer så skulle han skicka dom pappren jag behövde på posten. Har dock inte fått dom än men de beror nog på att jag ringde honom onsdag eftermiddag. Så blir spännande att hämta posten kommande vecka.
Jag Ringde Volvo personvagnar i onsdags och pratade med en intygs/ certifikatskrivare och han sa att de inte skulle vara några problem att för mig att byta från automat till manuell han bara bad om mitt regnummer så skulle han skicka dom pappren jag behövde på posten. Har dock inte fått dom än men de beror nog på att jag ringde honom onsdag eftermiddag. Så blir spännande att hämta posten kommande vecka.
Sedär från att vara helt omöjligt till helt genomförbart det va inte illa
The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Hej på er alla! Såg att no_fake här på garaget skrev till mig angånde ett Intyp på avgasgodkännande. Jag fick mitt intyg på 4-5 dag när jag byggde om min Volvo 850 T5 96a till manuell. De är inte er lokala Volvo handlare som utfördar detta intyg de är Volvo personbilar sverige ab. Dock ska man kontakta sin Volvo handlare och dom ska kunna intyga att ombyggnaden ser och är som den hadde varit gjord från Volvo frabriken. De ska alltså se orginal ut..
Tyvär går de inte att lägga upp någon bild på mitt intyg just nu på grund av något med garagets galleri tyvär.
MVH Thimmy Modee
och för ett par år sen så reggade jag om V70 R ´98 jag hade innan ifrån automat till manuell och jag gjorde som du, visade upp den på en volvo verkstad här i gbg som i sin tur kontaktade en på volvo som fixar avgasintyget och nån vecka senar hade jag intyget och kunde regga om den utan problem.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Då kan vi fylla på den med ett till exempel på att det går. Kan du fota av en läsbar bild på ditt avgasintyg och endera lägga upp här på Garaget eller om du inte vill lägga upp den - pm:a mig så får du min mailadress så kan du skicka bilden till mig (jag lägger inte upp den - jag vill bara se så att info jag lägger upp blir korrekt).
Så får jag lite mera detaljer så kan vi lägga upp ditt fall som en beskrivning på att det går och hur du gick till väga. Gustaf på SFRO är också intresserad av att få beskrivningar på dom fall där man har lyckats och hur man gick till väga där.
Om du läser tråden så ser du att vi redan har ett bra exempel på en som lyckades med att regga in som ombyggt fordon vid en större ombyggnad.
Göran i min roll som Moderator
no_fake skrev:
jag skaffa ett avgasintyg på 4 dagar när jag skulle börja byta låda på min 965a och det e ju en 95a... så skaffa avgasintyg och börja byta låda bara
Har skickat till en massa folk som jag vet bytt låda så kanske ett intyg dyker upp fort men kommer skicka mitt intyg till dig så fort jag kommit hem då jag jobbar på annan ort... men alla som jag vet fått intyg har bytt växelåda på volvo så hur det funkar med andra märken vet jag ej...