håller med 200sx..1000%
jag sladdar överallt, när jag vill, var jag vill.. men jag gör det med lite sunt förnuft!
bor mitt i sthlm..på väg till jobbet passerar jag en stor korsning där jag tar vänster ut på en typ 3filig väg. 30 sträcka hela vägen,skola som jag gick i 1-6...tror ni jag bryr mig när jag kommer där kl 05:45?inte ett jävla piss!!fullt ställ hela vägen och drar ur hela trean över vägbanan, bra mkt snabbare än 30..
men är kl av ngn anledning närmre skolstart ja då blir det till att ta det lilla lugna..-enkelt!
jag vet vad jag kan och inte kan..premiera sladdandet "buskörningen"!,detta ger dem livsviktig erfarenhet när det väl gäller om man plötsligt tappar kontrollen...bättre styra emot än att släppa ratten och blunda.
i vintras som vanlig kom ja på ställ ut mot åkersberga på gamla vägen., vad har hänt jo en kärring har kört av vägen... hur i helvete då tänker ja.. på samma sträcka som hon säkert körde i 40 och åkte av, där håller jag 70 på ställ!erfarenhet....!
passerar ofta bilar i diket, blir alltid lika förvånad och tänker,hur fan har det gått till när jag vet hur JAG kör...men det är skillnad på köra bil och KUNNA köra bil.
sjöis och bus gör sitt för medvetenheten!
MEN jag vet när det går och när det är dags att lägga av och krypa fram. många gånger är det jag som varit stoppkloss och krypit fram på de mörka landsvägarna utanför norrtälje, när det är halt och jävlig..det skiter jag i , för jag vill inte åka av vägen., och än har jag inte gjort det.kommer säkert garanterat..men den dagen den sorgen.
det gäller för bilkörning som med allt annat..med lite sunt förnuft kommer man långt!
sen har man ju "sportsystem"
på 740n för att löst folk skall höra att man kommer och ställa sig i säkerhet..
man får välja sina ställen och tillfällen helt enkelt. Tätbebyggt område efter kl 10 kan ju uppfattas som jävligt korkat exempelvis!
2ooSX skrev:
CHEEVA skrev:
2ooSX skrev:
Åhå.. kinkiga dom flesta verkar vara, jag menar.. man har ju lite vett när man sladdar? det finns visserligen idioter inom allt, men när jag sladdar så tänker jag före och det går inte snabbt kan ja säga.. ja gasar till och släpper gasen, det går fortare att köra rakt fram.
Så om en bil med friktionsdäck utan ABS åker rakt fram istället för jag som kommer med Nya dubbade däck och sladdar betydligt långsammare anser jag säkrare.. yttra er inte om något när ni inte har fakta..
Är ni så jävla duktiga själv? har ni aldrig kört över 120 km/h?.. någon här som yttrat sig om att det är livsfarligt här att sladda, har nog kört 160 km/h +.. tänk att åka på en oljefläck och möta en barnfamilj? och frontalkrocka?.. eller väja för ett djur? ..
det är som så här att det är skillnad att köra fort/brett och att köra som en jävla idiot !! kör man på sladd i ett bostads område med barn runt om är det något som inte står rätt till där uppe
Det kan gå illa när man minst anar det när man kör för fort också.. och jag kör inte som en idiot och ignorerar allihopa i byn här.. jag talar inte för alla som sladdar, utan bara för mig.. ser jag folk i närheten sladdar jag inte, men där jag anser är säkert sladdar jag I BYN.. och nej, ni vet inte vad som är säkert för mig.. så ni kan inte heller då säga att det inte är säkert.. varför väger era ord tyngre än mina? Det finns platser HÄR i byn som är ÖPPNA.. och man KOLLAR.. sen sladdar försiktigt, jag kör absolut inte som på en industriområde.. oftast ligger jag på min sida av körbanan bara.. sen hur annat folk gör vet jag inte.
Men jag vet hur jag kör..