2974
Sök

850 se kass tomgång

12 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Tomgången går lite ojämnt men när jag pumpar på bromspedalen höjs tomgången till 800 - 1000 varv slutar jag pumpa sjunker den igen till ca 300 400 varv
någon som vet va det förmodligen e för fel har bytt tomgångsmotor skulle antagligen vaakumslang ?

1 799 Inlägg
21 november 2010
Hur långt har bilen gått med den nya tomgångsmotorn? Bilen behöver gå lite innan den rättat sig efter de nya förutsättningarna.
Se över och kolla vacumslangar ordentligt, dessa kan ställa till det ifall dom brustit.

496 Inlägg
21 november 2010
gissar på vacumslang då min gick isönder och bilen nästan stannade eller så stannde den helt. Kunde inte se att den vart sönder men när jag rörde den var den nästan helt av!

12 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
ofaan ahh nee den har gått rätt långt med den nya tomgångs motorn säkert 300 mil tongue
kollat alla slangar som är i anslutning till tomgånsmotorn å de är hela har haft loss å känt när bilen vart igång osv men däremot hitta vi ngt ifrån toppen gåt ett tunt rör ut till ngn sak vet ej vad det är sen går et en slang till en vaakumklocka eller liknande svart liten sak sen går slangen vidar till en svart box under batteriet och denna svara lilla saken har gått sönder så slangen sitter ej ihop tror inte det har ngn betydelse för tomgången men vet ju aldrig kan skicka upp bild imorgon istället smile tack så mycket

62 Inlägg
22 november 2010
Kan ha något med den att göra! För jag hade ett liknande problem med min Folkracebil. Kommer då ej ihåg hur vi fixade det... tyvärr.. Farsan lyckades o göra något iaf tongue

12 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
ofaan ahh jag skall kika på det men jag får sticka te skroten å fixa en ny sådan grej iaf smile

76 Inlägg
19 april 2011
Peter-K skrev:
Tomgången går lite ojämnt men när jag pumpar på bromspedalen höjs tomgången till 800 - 1000 varv slutar jag pumpa sjunker den igen till ca 300 400 varv
någon som vet va det förmodligen e för fel har bytt tomgångsmotor skulle antagligen vaakumslang ?

du verkar ha samma fel som mig...

video på hur min tomgång beter sig vid start och vid gaspådrag : http://www.youtube.com/watch?v=bOhdB9uw-8g
Senast redigerat av GAS83 (19 april 2011)

12 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
mkt möjligt den ligger lågt å pumpar man på bromsen så ökar den du har inte hittat ngn lösning ? om de är ngn vakuum slang eller nått som vittrat sönder eller nått i den stilen ?`smile

Sök