4673
Sök

Bilen drar tjuvström HJÄLP!!!!!!!! bmw e36 BILDER OCH VIDEO !!!!

Lowlife
809 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
#1
tjena cool, har en Bmw e36 från -94, när bilen står en längre tid så går det inte att starta den (får putta igång den)
har tagit av plus sladden och mätt ampere mellan plusspolen och kabeln det visade att den drog 0.04 mA,
den startar ibland och ibland inte, kvittar om du kör en lång runda och "laddar upp" batteriet, har även bytt batteriet och testat ifall de var det men samma sak hände,  ingen som vet några kända fel på Bmw gällande batteri ?,  har fått massa svar från kompisar osv, dem säger det kan vara generatorn, eller startmotorn ? behöver tips på hur man kan få reda på ifall den drar ström eller inte.




har kollat en massa nu och fått fram till ett och annat

http://img338.imageshack.us/img338/169/dsc00016ja.th.jpg
så står volten på batteriet med ingen tändning på vilket betyder bra med ström right ? hmm



http://img189.imageshack.us/img189/2774/sdfsghgn.th.jpg
och såhär står ampere när man tar av den röda plus kabeln och mäter emellan kabeln och pluspolen på batteriet ?  (ingen tändning på)  hmm




här är en videolänk när man försöker starta bilen när det är så som ovan i ampere och volt osv:

------------------->     http://img802.imageshack.us/img802/3889/nsd.mp4





Mycket tacksam för svar big_smile!!

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

Audi racing
634 Inlägg
22 november 2010
#2
svar

537 Inlägg
22 november 2010
#3
En metod är att en och en dra ur säkringarna. Dvs ta bort en säkring, mäta. Om det fortfarande drar ström stoppar du tillbaka den säkringen och tar nästa.

Lowlife
809 Inlägg
22 november 2010
Trådstartare
#4
det drog ju 0.02A ? mindre kan det ju inte dra? så vf dra ur säkringar?

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

537 Inlägg
22 november 2010
#5
ConXraid skrev:
det drog ju 0.02A ? mindre kan det ju inte dra? så vf dra ur säkringar?

Men köp nytt batteri då. Eller batteri kan vara trött trots att det har över de volten du har.

272 Inlägg
23 november 2010
#6
Det ser ut som om din multimeter står satt på AC. Gör om gör rätt och läs av det i DC-läge istället.

(Varför ser man så ofta fina Fluke-mätare i händerna på folk som inte kan använda dem?)


Lowlife
809 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
#7
testade både ac och dc står typ samma, men va på okq8 och mätte mitt batteri med deras maskin det fick upp att det va 17 A av 64 A kvar så batteriet var kasst -.- har fixat nytt nu så får se om det håller i sig:)

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

21 761 Inlägg
23 november 2010
#8
ConXraid skrev:
det va 17 A av 64 A kvar så batteriet var kasst

Ah, inte A. Det är två olika saker. smile

Om du hade mätt spänningen på batteriet samtidigt som du försökte starta motorn så skulle man ha kunnat se om batteriet var dåligt, mätaren skulle ha visat betydligt lägre spänning. Nu var ju iof batteriet bevisligen dåligt enligt testaren på OK/Q8, men du hade kunnat kolla det själv också genom mätning under belastning.


Sök