Hej Har en Volvo v40, -99 som är lite svårstartad efter att den varit igång. Den startar direkt på morgonen när den är kall, men så fort den blir varm så är den duktigt tjurig. Har hört att de kan vara bränsletrycksregulatorn. Har lagt upp ett klipp så att ni själva kanske kan höra på de (skruva upp ljudet)
Om bilen fungerar kall men inte varm så kan man ju misstänka att den inte vet om att den är varm. Prova byta tempgivaren och se om det hjälper. Bränsletrycksregulatorn förefaller inte ha med detta att göra i mina ögon.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Tempgivare och bränslepump är bytt, men felet kvarstår. Vad kan de då vara, de flesta jag har pratat med säger att de kan vara bränsletrycksregulatorn. Vad kan de annars vara?
de flesta jag har pratat med säger att de kan vara bränsletrycksregulatorn. Vad kan de annars vara?
mät bränsletrycket... sitter en bilventil på fuelrailen... är du lite ful så har ju mackarna passande tryckmätare. skall vara 3bar med luftslangen till BTR(den främmre av de två) urkopplad
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-