3343
Sök

Antisladd Seat Leon 1.6 -10

10 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Tjenare. en fråga till er jätte kunniga!

Köpte en Seat Leon av årsmodell 2010 i början på året.
och nu när snön kommer så vill man ju gärna leka lite med bilen på dom fina öppna ytorna som finns.

Men när jag "kopplar" av antisaldd systemet och skapar en sladd så går ´ändå antisladden in?

någon som vet hur jag kanske kan kring gå detta?
men tycker ju att när man väl kopplat av det så ska det vara urkopplat ju?

Forummoderator
26 361 Inlägg
2 december 2010
Vet inte om det är så, men antisladden kanske blir lite mer passiv men ändå kvarstående i sin funktion om du bara trycker lite lätt på knappen - eller hur du nu reglerar denna funktion - vad händer om du håller in knappen ett tag, eller liknande?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

10 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
jag har en knapp på mitten konsollen. enligt boken på bilen så när antisladd lampan blinkar på panelen så ska den vara "avaktiverad" men ska nog pröva och se om det blir något annat resutat om man håller inne knappen en lite längre stund.

för att få den att börja blinka så berhöver man bara hålla inne en kortare period.
man vill ju kunna avaktivera det helt ju mpåste ju lekja av sig lite ju smile

44 Inlägg
2 december 2010
Då koplar ifrån antispin inte antisladden.

Du kan inte kopla ifrån antisladden  fråga mig inte varför tycker att det är så B

Har själv en Fr tdi-10 och kan själv inte kopla ifrån den.
Enligt verkstan så har det med att säkerheten att göra.

Mvh

Mando

10 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Sjukt trist läste lite nogrannare i boken och fick fram samma svar som du skrev! Skit tråkigt man vill ju kunna leka utan att en bra sladd blir hävd av antisladden :-(

3 259 Inlägg
2 december 2010
Finns väl en säkring till det? smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

10 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Klart det finns det! Men den år ju kopplad till andra roliga saker också! Men det står så här i boken "om knappen tcs trycks in avaktiveras antispinnsystemet och varningslampan förblir tänd"
Får man bara hitta den knappen ju ? :-)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 december 2010
funkjunk skrev:
Klart det finns det! Men den år ju kopplad till andra roliga saker också! Men det står så här i boken "om knappen tcs trycks in avaktiveras antispinnsystemet och varningslampan förblir tänd"
Får man bara hitta den knappen ju ? :-)

Om du avaktiverar antispinnsystemet kommer den fortfarande försöka kväva den sladd som uppkommer, antispinn reglerar bara motorns effekt för att förhindra hjulspinn. Vad du behöver koppla ur är det aktiva antisladdsystemet, jag vet inte om det ens går på en Leon men på många bilar krävs det att tex. en knapp hålls inne i ett visst antal sekunder eller trycks på i en viss sekvens. Och på en del är det inte ens möjligt tyvärr. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

10 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
man blir ju bara ledsen i ögat ju! vart kan man kolla och undersöka om man kan fixa en sådan knapp?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 december 2010
funkjunk skrev:
man blir ju bara ledsen i ögat ju! vart kan man kolla och undersöka om man kan fixa en sådan knapp?

Förhoppningsvis finns den där från början, för jag hade personligen inte vågar "fixa" en sådan knapp eller på annat sätt pilla i en helt ny bil. smile

10 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
tufft. vart tror du man ska börja leta? smile man kan ju alltid "titta" och sen får man ju se om man faktiskt vågar tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 december 2010
Troligen är det den knapp som kontrollerar Antispinn-funktionen du redan hittat, men att den bara skall tex. hållas inne i 10sek. eller något liknande. Men enklast är väl att du ringer din återförsäljare, bör veta hur man skall göra. smile

10 Inlägg
2 december 2010
Trådstartare
Jo den knappen har jag på mitten konsollen. med en bil med sladd på som indikerar just för det ända målet. ska nog prova att sitta och hålla inne knappen i all evighet och se vad som händer. annars måste man kunna modifiera den jävla knappen på något vänster borde man tycka!

463 Inlägg
2 december 2010
Det är många bilar man inte kan stänga av säkerhetsfunktionerna på. Oftast går det dock att stänga av dem på GTI-bilar som Golf R och Megane RS mfl, de brukar ofta dessutom ha olika steg på antisladden..

10 Inlägg
3 december 2010
Trådstartare
satt precis i bilen och pillade på "sladd" knappen.

på något vänster så lyckades jag trycka på ett visst sätt så när jag håller inne knappen så blir lampan tänd hela tiden men så fort man släpper så släcks ju givetvis lampjävlen.

har inte lyckats med detta innan

3 Inlägg
3 januari 2011
Har en ny Ibiza 1.6 och den verkar inte heller gå att stänga av antiSLADD på, ingen som kan skaka fram ett kopplingsschema så vi kan kolla om det går att lösa?

Sök