3133
Sök

Volvo 740 -91 vinar i hela bilen

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
det vinar i hela bilen när jag kör,  den skriker verkligen, någon som vet vad det kan vara?

det är nämligen så att bilen är svetsdiffad, men låter mer som det kommer ifrån växellådan, det låter inte när jag kopplar, utan bara när bilen driver... någon sa att det kan vara urtrampningslagret, andra säger att det är lådan, någon som vet vad det kan vara ?

tack på förhand!

man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)

6 Inlägg
8 december 2010
jag skulle nog säga bakaxeln, men bara va jag tror..

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
kan va så, fast det känns som det kommer ifrån v-lådan,, vad ska man ha för bakaxel på en såndär mojäng då? så att jag får hastighetmätaren rätt?

SÄNK MER!
389 Inlägg
8 december 2010
jag tror på antingen lådan eller urtrampningslagret

Mr_Aira
105 Inlägg
8 december 2010
kompis har ett liknade ''fel'' kan vara något lager i växellådan, på hans var de utgående.

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
okej okej! jag ska byta urtrampningslager, och har en låda ligger, när den endå är nere kan jag ju lika gärna byta den..

Jodå satt e!!!
79 Inlägg
8 december 2010
Sladdat för lite! big_smile

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 december 2010
På med hörselkåpor och åk tills det rasar bara? Dumt att byta något som inte är trasigt smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
haha nu har jag kopplat in baslådan  wink fast att det vinar är ju täcken på att något är trasigt?smile

767 Inlägg
8 december 2010
olivernilsson skrev:
haha nu har jag kopplat in baslådan  wink fast att det vinar är ju täcken på att något är trasigt?smile

Nej det är bara ett tecken på att det är på väg att bli trasigt big_smile

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
haha okejdå ;D

15 Inlägg
8 december 2010
Bakaxeln.....

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
8 december 2010
Trådstartare
okej är du säker på det? för det slutar ju som sagt när jag kopplar?

vet du vad jag ska ha för bakaxel till min bil? är det 1031, eller vilken utväxling ska jag ha? så jag får hastighetsmätare  att funka?

1 298 Inlägg
9 december 2010
Urtramplager, baxaxeln eller det som jag stött på ett par gånger på dessa bilar är att lagren på växlarna i lådan är slut så vinar det också. Då slutar de när du kopplar för att växla. Har du ljudet på alla växlar eller?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

patrikfaremo
9 december 2010
Bakaxeln skulle jag tippa har haft det ett par ggr

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
ja det slutar när bilen slutar driva, ja det är på alla växlar utom backen tongue

761 Inlägg
9 december 2010
Låter det när du gasar och motorbromsar och är relativt tyst när du håller jämngas så bilen håller jämn hastighet?

Då ärdet mest tråligt bakaxeln som är sliten, när du skriver att den är svetsad så blir jag dessutom ganska övertygad, har det inte bytts olja tätt efter svetsningen så blir det så, alla slarvar med rengöringen och det blir en massa slagg och svetsloppor kvar som mals ner och sen i sin tur blir en fin blandning av olja och metallspån som sliter ner kronhjul och pinjong

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
9 december 2010
Trådstartare
det är när jag håller jämn gas och så tongue hela tiden spelar ingen roll men ju fortare det går destå mer låter det:P ja det kanske är så som du säger.  tongue

5 Inlägg
9 december 2010
Har liknande problem me min bild, dock e jag säker på att de är lådan då de viner på växel ett,två  och tre men är tyst på fyran och överväxeln, dock e ju de självklart då den går på fjärde. Sedan märkte jag att de "knackar" i bakaxeln när jag drog runt hjulen för hand då jag hade bilen upp hissad senast. Antar att jag slagit huvet på spiken angående lådan men är de någon som har nån tanke angående bakaxeln? 

Tänkte att jag passar på å fråga här då tråden har samma ämne.

Den med lägst bil vinner
617 Inlägg
10 december 2010
Trådstartare
jag är nästan också säker på att det är lådan! ska byta den idag tror jag smile så kan ju återkomma då med info om hur det vart wink byter också urtrampningslagret då wink så jag inte behöver släppa ner lådan igen smile

Sök