Prova känn på glappet i bakaxeln innan, bara snurra på ingående axel och försök bedöma spelet mellan pinjong-kronhjul, det ska inte kännas, känns det så ska det vara minimalt, klonkar det så är det tokslut, tänk dock på att det är glapp i drivaxlarna med så det inte är det som känns.
Att lyssna var det viner är omöjligt, resonansljud fortplantar sig i hela drivlinan och karossen så det låta från vad som helst, exempelvis hur svårt det är att avgöra vilket hjullager som är dåligt...
alternativt hissa upp bilen på en lyft och ha någon till att lyssna, det går, men att lyssna innifrån bilen är omöjligt, som att sitta i en högtalare (resonanslåda )
det är väldigt glapp, och klunkade rätt så mycket:P så är väll antadligen bakaxeln då... böt låda idag men han fortsatte vet du vad det är för bakaxel jag behöver på en 91ans 740 ?
man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
Alla axlar från 740/940 passar, men för attt slippa byta hastighetsmätar drevet så behöver du ha en senare modell, alltså från 88-89 och nyare, sen finns det ju olika utväxlingar och det beror ju på vad du vill ha
ja i förrgår rasade bakaxeln när jag var ute och julhandlade, satte dit en ny igår så nu funkar den fin fint, inge missljud eller något, skönt? ja förfan
man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)
ja den gick å rulla, det som rasade i min axel måste vart något lager fram mot kardan, för det va fullt med olja på hela kardan, men han gick å rulla:)
man blir aldrig klar med en bil, man får alltid nya ideér ;)